sâmbătă, 8 ianuarie 2011

MOTOJURNAL EDITIA VI

Pasagerii

O sa vreau acum sa vorbesc putin despre cei care merg pe motocicleta dar in spate, mai exact despre pasageri ca sa evit orice confuzie. Am avut parte de tot felul de caractere in spatele meu pe sa, erau unii care se temeau si ma strangeau asa de tare incat uneori credeam ca lesin, au fost altii care erau atat de relaxati incat simteam ca, pe langa drum, pilotaj, etc aveam o grija mai mare: cel din spate care nu se tine de nimic, se balangane, isi intinde picioarele sa se dezmorteasca… Am avut parte si de pasageri exemplari care tot timpul calatoriei si-au tinut mainile si picoarele unde trebuie. O sa incerc sa sintetizez in urmatoarele minute, care ar trebui sa fie comportamentul pasagerului pe motocicleta si ce instructaj minim trebuie sa i se faca in prealabil.
In primul rand pasagerul nu conduce motocicleta de aceea nu trebuie sa se incline inaintea pilotului sau mai mult ori mai putin decat acesta. Se intampla uneori ca din cauza fricii pasagerul sa nu se incline cat trebuie in incercarea disperata de a tine motocicleta dreapta si atunci pilotului ii este foarte greu, daca nu imposibil sa ia virajele cum trebuie. Pasagerul trebuie sa stea lipit de pilot si sa-l urmeze in miscari, sa fie un fel de extensie a acestuia. Mainile se tin in felul urmator. Una dintre maini (dreapta in cazul dreptacilor) trebuie sa tina manerul pasagerului, pozitionat de obicei in spatele seii, iar cu mana cealalta se cuprinde pilotul. Deasemenea in cazul unei franari mai puternice mana din jurul pilotului se muta pe rezervor ca o sustinere pentru a nu-l impinge pe cel din fata peste ghidon.
In cazul in care nu exista manerul pentru pasager amandoua mainile trebuiesc tinute in jurul pilotului. Mi s-a mai intamplat sa pierd pasagerul de pe motor din cauza unei denivelari peste care am trecut in momentul in care pasagerul isi cauta mobilul in geaca asa ca nicioadata nu trebuie sa-ti iei mainile de pe pilot.
Mi s-a mai intamplat ca pasagerul sa se ridice in picioare in timpul mersului apasand mai puternic pe una din scarite si atunci, inevitabil trebuia sa ma lupt cu un dezechilibru asa ca e bine ca in cazul in care pasagerul a amortit sa-i comunice pilotului ca are nevoie de o pauza.
Pasagerul va urca intodeauna dupa pilot pe motocicleta si nu ca la calarie, direct pe scarita ci va incaleca saua si abea apoi, dupa ce l-a anuntat si pe pilot isi va ridica picioarele in scarita.
Pe motocicleta nu se bea, nu se mananca, nu se fumeaza in timpul mersului... asta asa, ca masura de precautie :)
Una peste alta motociclismul poate fi considerat periculos pentru multi asa ca pasagerul trebuie sa poarte echipament de protectie intodeauna.
Eu unul am decis ca nu am dreptul sa ma joc cu sanatatea celor dragi asa ca mi-am demontat saua pasagerului si scaritele.

Modelele ATV 2011 in avanpremiera de la Honda, Rubicon si Rincon


Dupa ce Honda s-a bucurat de o primire foarte buna a modelelor din 2010, producatorul de ATV-uri a anuntat ca doreste sa preia pozitia de lider de piata prin oferirea in avanpremiera a modelelor de ATV-uri utilitare din 2011: Honda Recon, Honda Foreman, Honda Foreman Rubicon si Honda Rincon. Toate modelele sunt disponibile in diferite versiuni, cu numeroase optiuni precum cuplare si directie electronica sau echipare cu GPS.

Modelul Honda Foreman Rubicon 2011 va fi disponibil cu optiuna EPS si sistem GPS, in versiunile Honda FourTrax Foreman Rubicon si Foreman Rubicon GPScape. Viitorul model va beneficia de noi tehnologii, precum transmisia automata Hondamatic. Motorul de 499 cc are un raport cilindru x piston de 92 x 75mm pentru a furniza putere celor patru roti. Suspensia este independenta in fata iar in spate sunt montate amortizoare duble. Mai mult, Foreman Rubicon este cel mai mic quad utilitar Honda care prezinta optiunea GPScape. Acest accesoriu va ofera navigatia GPS montata direct in vehicul pentru o sursa constata de putere. Este totodata integrat si in display-ul digital de pe ghidon, avand butoane mari si usor de folosit de catre conducator. Acest model primeste si sistemul Traxlok si este disponibil pe rosu, verde si camuflaj.

Cel mai mare ATV utilitar de la Honda, Honda FourTrax Rincon, se va intoarce in 2011 cu un motor de 675 cc. Acest vehicul va beneficia de un sistem de injectie pentru combustibil. Mai mult, va prezenta si transmisia automata folosita de Honda in industria autmobilistica, care foloseste un convertor de cuplu hidraulic pentru a schimba intr-o treapta superioara sau inferioara. Suspensiile independente permit ca partea din spate sa se "muleze" pe obstacole si astfel sa ofere o plimbare uniforma pe un teren accidentat. Totodata este si singurul quad utilitar din aceasta gama, care beneficiaza de discuri de frana in fata si spate. Va fi disponibil pe rosu, verde si camuflaj.
Sursa: www.ATVROM.ro
Prima motocicleta

Motocicleta propriu-zisa este, în general, considerata a fi ideea lui Gottlieb Daimler – care ulterior a facut echipa cu Wilhelm Maybach.

Construita în 1885, Daimler Reitwagen (trasura pe care se calareste) a fost conceputa pe un cadru de lemn, cu motorul montat vertical, în centru.

De fapt, inventia lui Daimler avea patru roti – o roata în fata, una în spate si doua roti mici pentru stabilizare, montate pe arcuri, în lateral - asa cum au acum copiii care abia învata sa mearga pe bicicleta. Atingea modesta viteza de 12 m/h, prea mult însa, daca ne gândim la rotile sale captusite cu metal, care zdranganeau cumplit.

Era propulsata da un motor monocilindru in 4 timpi de 264ccm si dezvolta 0.5CP la 700rpm.


Reitwagen era diferita de tot ce insemna bicicleta, sau "zdrobitor de oase" cum mai erau denumite vehiculele cu 2 roti ale vremii


In primul rand nu avea unghi la furca . Asta inseamna ca Daimler Reitwagen nu utiliza unele elemente traditionale care defineau bicicleta sau dinamica vehiculelor pe 2 roti, subiect discutat timp de 30 de ani.


Apoi, si cu siguranta cel mai important aspect al acestei masinarii era faptul ca nu mai trebuia, ca pilot, sa depui un mare efort fizic pentru depasare fiind propulsata de un motor.

A fost inceputul, stangaci, greoi, controversat dar totusi minunat prin ceea ce a devenit in timp. Motociclismul a inceput de aiciindiferent de directiile in care se indreapta si nu ar trebuii sa uitam niciodata asta.

Prezentarea Raliului Dakar 2011



Editia din 2011 a Raliului Dakar se va desfasura, in perioada 2-15 ianuarie, pe teritoriul tarilor Argentina si Chile, traseul avand o lungime de 9.500 de km, cu 5.000 de km de etape speciale.

În cea de-a doua etapă a Raliului Dakar, disputată în Argentina pe traseul Cordoba - Tucuman, pe distanţa de 740 km, dintre care 300 km de probă specială, motociclistul român Emanuel Gyenes, de la echipa Vectra Racing, a terminat pe locul 20. Proba a fost dificilă, semănând cu una de enduro, cu sărituri şi foarte mult praf. În plus, concurenţii au avut de înfruntat şi cele 40 de grade Celsius existente în aer.

„În a doua probă specială nu ne-am putut bucura deloc de traseu. În permanenţă a trebuit să fim extrem de atenţi, întrucât au fost porţiuni în care nu vedeai aproape nimic, din cauza prafului ridicat de concurentul din faţă. Mă bucur că am ajuns cu bine în bivuac şi voi încerca să mă odihnesc, întrucât următoarea specială este cu peste 200 km mai lungă”, a declarat Gynes.

Celălalt român participant la Raliul Dakar, braşoveanul Marcel Butuza, a terminat etapa secundă pe locul 71, învingător fiind francezul Cyril Despres (KTM), liderul clasamentului general. „A fost foarte greu, din cauza prafului. Am pornit mai în spate pe probă şi am prins foarte mulţi concurenţi din urmă, fiind nevoit să rulez o bună perioadă de timp în praful lor. La un moment dat, a trebuit să încetinesc ritmul, deoarece am avut ceva probleme cu frâna spate”, a comentat Butuza.

La finalul etapei a 3-a, desfăşurată între San Miguel şi San Salvador, pe distanţa de 752 km, dintre care 521 de probă specială, concurenţii vor ajunge la poalele Anzilor, bivuacul fiind amplasat la 1.238 metri altitudine.

Sursa: www.mytex.ro








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu