miercuri, 5 ianuarie 2011

Motojurnal / Editia III

Sfaturi achizitie motocicleta

Iarna este perioada ideala pentru cumpararea unei motociclete, in timpul sezonului preturile explodeaza, in schimb, cand extra-sesonul ne bate in geam vanzatorii lasa preturile mai jos in speranta deblocarii unor fonduri.

Dupa ce te-ai hotarat asupra stilului de motocicleta care ti se potriveste incepe distractia. Sunt unii care stiu exact ce si cum si la cati bani vor sa-si cumpere motocicleta si au si norocul sa gaseasca vanzarea care indeplineste toate criteriile. Se intampla totusi sa nu stii exact ce vrei, experienta redusa, uneori nula isi spune foatre tare parerea si iti dai seama ca esti posesor de vitezista cu suflet de off-roader asa ca e mai bines a rogi cativa prieteni care au motociclete sa te ajute. Incearca diferite stiluri, vezi care ti se potriveste si informeaza-te cat mai mult asupra modelelor reprezentative.

Daca te gandesti sa iti cumperi o motocicleta dar te gandesti la faptul ca este prea scumpa si bugetul tau nu poate acoperi cheltuielile, iti dam niste sfaturi despre cum poti sa-ti cumperi una prin anunturile online cu motociclete.

Niciodata sa nu cumperi motocicleta doar uitandu-te la poza postata de catre proprietar pe internet. Este foarte important sa te intalnesti cu proprietarul si sa inspectezi personal starea motocicletei second. Verifica sa nu existe urme de scurgeri de ulei pe motor sau cutia de viteze, porneste motorul si lasa-l sa mearga vre-o 10 minute si verifica apoi inca o data. Ar fi foarte bine ca la prima pornire sa fie rece motorul. Sunt unii vanzatori care incalzesc motorul inainte de venirea cumparatorului tocmai pentru a ascunde o pornire greoaie care la randul ei ascunde anumite defectiuni.

Instalatia electrica trebuie verificata de asemenea; semnalizarile, stopul, luminile si indicatorii de bord e bine sa functioneze cu toate ca un bec ars nu reprezinta un motiv decisiv in achizitia unei motociclete.

In timpul intalnirii este foarte important sa verifici motocicleta pentru urme de accidente si anume sa te uiti daca nu are zgarieturi, lovituri pe sasiu, pe sistemul de evacuare si toba. Aceste lucruri sunt foarte importante in momentul in care iti cumperi online o motocicleta la mana a doua.

Cea mai buna alegere atunci cand cauti o motocicleta rulata este Internetul. Datorita numarului mare de motociclete pe care il gasesti, poti beneficia de reduceri intre 20% si 50%. Poti gasi numeroase siteuri care furnizeaza multe optiuni de cautare, in functie de pret, marca, model, an de fabricatie, motor etc. Aici poti gasi o descriere detaliata a fiecarei motociclete, precum si imagini ale produsului. Astfel, poti lua o decizie studiind aceste diferite aspecte.

Adevarata provocare incepe dupa…


Bombardier Outlander 400 EFI XT 2010

Outlander 400 EFI XT, model 2010, la fel ca si celelalte modele lansate de curand, pun la dispozitia voastra cel mai puternic motor din clasa sa.

Motorul de 400cc furnizeaza 32CP, ocupand prima pozitie in lupta din clasa mica.

Puterea dezvoltata il ajuta sa-si surclaseze concurentii directi: Polaris 400, Arctic Cat 400 si Honda Rancher 420.

Doua persoane isi gasesc usor locul pe un Outlander 400 model 2010, datorita atentiei deosebite acordate ergonomiei.

Bombardier a patentat o multime de inovatii, care se regasesc pe acest model: cadrul SST, suspensia TTI si diferentialul Visco-Lok.

Bordul in intregime digital, ofera informatiile de care aveti nevoie pentru o calatorie linistita.

Detaliile au fost atent studiate, pentru ca aici apar diferentele care decid invingatorul.

Bombardier 400, model 2010, va va incanta cu manevrabilitatea si calitatea fabricatiei, cu aspectul elaborat si cu acceleratiile impresionante.

Caracteristici:

Motor: 1 cilindru, SOHC, 4 valve, 4 timpi.

Combustibil: Benzina

Putere: 32 CP

Capacitate: 400 cmc

Transmisie: Cardan;selectabila 2x4, / 4 x 4, diferential Visco-Lok

Pornire: electric si manual

Viteza maxima: 75

Naşterea unui mit

Vespa (care înseamnă viespe în italiană) a fost rezultatul determinării lui Enrico Piaggio de a realiza un produs ieftin pentru mase. Pe măsură ce sfârşitul războiului se apropia, Enrico ia în calcul fiecare soluţie posibilă de a reporni producţia în fabricile sale – începând de la Biella, unde a fost produs un motoscuter pe baza unei motociclete de mici dimensiuni creată pentru paraşutişti. Prototipul, cunoscut ca şi MP 5, a fost botezat “Paperino” (numele italian pentru Donald Duck), datorită formei sale stranii. Acest model nu a fost pe placul lui Enrico, astfel îi solicită lui Corradino D’ Ascanio să refacă designul. Deşi nu-i plăceau motocicletele, considerându-le inconfortabile şi voluminoase, cu roţi dificil de schimbat după o pană şi mai mult lanţul de transmisie le făcea murdare, experienţa sa aeronautică l-a ajutat să găsească soluţii la toate problemele (schimbător de viteze pe ghidon, braţ de susţinere a roţii, nu furcă, pentru a uşura schimbul pneu). Caroseria proiectată de el proteja conducătorul şi în acelaşi timp cu decenii înainte de răspândirea studiilor ergonomice, poziţia de conducere a Vespa era confortabilă şi sigură.

Proiectul lui Corradino D’Ascanio nu avea nimic în comun cu “Paperino”, acesta fiind complet original şi revoluţionar faţă de oricare alt mijloc de transport pe două roţi. Cu ajutorul lui Mario D’ Este, designerul său preferat, lui Corradino iau trebuit doar câteva zile pentru a pregăti primele schiţe ale Vesp, produsă pentru prima dată şa Pontedera în aprile 1964. Modelul a fost „botezat” de Enrico Piaggio, care uitându-se la prototipul MP 6 cu partea centrală lată, loculul conducătorului şi „mijlocul” îngust a exclamat “Arată ca o viespe!”. Şi astfel s-a născut Vespa.

De la scepticism la „miracol”

Două versiuni ale Vespa 98 cmc au început să fie comercializate: versiunea „normală” la 55.000 de liras şi versiunea de „lux” dotată cu vitezometru, picior lateral şi cauciucuri cu margine albă la preţul de 61.000 de liras. Producătorii şi experţii de piaţă erau împărţiţi: pe de o parte cei care considerau Vespa realizarea unei idei geniale, şi pe de altă parte scepticii, care urmau să-şi schimbe în curând părerea.

Dificultăţile iniţiale îl determină pe Enrico Piaggio să ofere drepturile pentru distribuirea Vespa contelui Parodi, producătorul motocicletelor Moto Guzzi, pentru a plasa noul său vehicul în mult mai cunoscuta reţea de distribuţie a motocicletelor Moto Guzzi. Contele Parodi refuză orice colaborare, considerând că Vespa va fi un eşec, astfel scuterul a fost comercializat iniţial în reţeaua Lancia.

În ultimele luni ale anului 1947 producţia explodează, şi în anul a fost lansată Vespa 125,un model mai mare care se va afirma rapid ca succesoare a primei Vespa 98.

„Miracolul” Vespa a devenit realitate, şi producţia a crescut constant, dacă în 1946 Piaggio a lansat produs 2.484 de scutere, acestea au devenit 10.535 în anul următor, iar în 1949 producţia a ajuns la 19.822 unităţi. Odată cu începerea producţiei primei licenţe germane în 1950, numărul de unităţii a depăşit 60.000, iar trei ani mai târziu 171.200 de vehicule Vespa au ieşit pe porţiile fabricii.

Pieţele internaţionale au privit de asemenea cu interes naşterea scuterului, atât presa cât şi publicul au manifestat curiozitate şi admiraţie. The Times a numit-o „ un produs complet italian, cum nu s-a mai văzut de la carele romane”. Enrico Piaggio a continuat cu tenacitate să încurajeze răspândirea Vespa în afara Italiei, creând o reţea extinsă de service în toată Europa şi în restul lumii. A menţinut atenţia constantă şi interes crescând în jurul produsului său, cu o sere de iniţiative care au inclus fondarea şi răspândirea cluburilor Vespa.

În 1950, la doar 4 ani de la lansare, Vespa era produsă în Germania de Hoffman-Werke of Lintorf, iar în următorii ani a demarat producţia sub licenţă în Marea Britanie (Douglas of Bristol) ţi Franţa (ACMA Paris), producţia în Spania a început în 1953 la Moto Vespa of Madrid, acum Piaggio España, urmată imediat de Jette lângă Brussels. Fabrici noi au fost înfiinţate în Bombay şi Brazilia, Vespa a ajuns şi în SUA, unde popularitatea sa enormă a atras atenţia Reader’s Digest, care a publicat un lung articol despre ea. Perioada magică a fost doar începutul. Vespa era produsă în 13 ţări şi vândută în 114 inclusiv în Australia, Africa de Sud (unde era cunoscută ca şi „Bromponie”), Iran şi China. În 1957 a fost copiată, producţia Viatka 150 cmc, o clonă aproape perfectă a Vespa a demarat în iunie în Kirov – URSS.

Piaggio a început foarte devreme să îşi extindă gama de produse în sectorul transportului uşor. În 1948, la scurt timp după naşterea Vespa, a început producţia unui autovehicul cu trei roţi, Ape (albină), derivat din scuter, vehiculul fiind un succes imediat datorită multiplelor posibilităţi de folosire.

Au apărut numeroase versiuni imaginative ale Vespa, unele de la Piaggio, altele de la fani ai Vespa - de exemplu Vespa Sidecar sau Vespa Alpha în 1967, dezvoltată cu Alpha Wallis pentru Dick Smart, model pentru cinema care era capabil să meargă pe şosea, să zboare şi chiar să fie folosit pe şi sub apă. Armata franceză a folosit câteva modele special construite pentru a transporta arme şi bazookas, şi altele care puteau fi paraşutate cu trupele. Armata italiană, de asemenea a solicitat Grupului Piaggio un scuter paraşutabil în 1963.

În timp ce Lambretta începea să se bucure de un anumit succes, Vespa era copiată şi imitată în mii de feluri: dar unicitatea vehiculului a asigurat companiei Piaggio o lungă perioadă de succes, atât de mult încât în noiembrie 1953, scuterul cu numărul 500.000 a ieşit de pe linia de producţie, urmat de scuterul cu numărul 1 milion în iunie 1956. În 1960 Vespa trece de două milioane de scutere, în 1970 ajunge la 4 milioane de unităţi, 10 milioane în 1988, făcând din Vespa - cu peste 17 milioane scutere vândute până în prezent - un fenomen unic în sectorul două roţi. Din 1946 până în 1965, anul în care Enrico Piaggio a murit, 3.350.000 de Vespa au fost produse doar în Italia: una la fiecare 50 de locuitori.

Sursa: wikipedia





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu