miercuri, 5 ianuarie 2011

Motojurnal / Editia V

Motojurnal voblaj


-Cauze-

Tehnice:

Cauza principala pentru care o motocicleta intra in voblaj este pierderea aderentei rotii fata pentru o perioada foarte scurta de timp dar pot fi si alte cauze cum ar fi: presiunea inegala in roti, roti nealiniate sau inclinate, spite slabite, parbriz montat prost, distributie proasta, viteza prea mare pentru designul motocicletei. aerodinamica proasta la viteze mari sau rulmentul de la ghidon stricat.

Pilotaj:

1.Cand iei ambele maini de pe ghidon - intra in voblaj mai ales daca ai una dintre problemele tehnice specificate anterior.

2. Ridicatul in picioare pe scarite - nu mai poti tine la fel de ferm ghidonul si te trezesti in voblaj

3.In urma saltului din cauza unei denivelari una din roti nu aterizeaza pe aceeasi traiectorie cu cealalta sau cu directia drumului.

4. What comes up must come down.Asta spune o vorba mai straina un adevar universal. Dupa ce roata fata s-a ridicat trebuie sa coboare si daca nu coboara drept ai sanse mari sa intri in voblaj.

In cazul in care stii ca suferi de o conduita mai sportiva recomand achizitia unui amortizor antivoblajcare se monteaza ca o legatura intre cadul motocicletei si unul din telescoapele furcii si care are ca efect impiedicarea miscarii bruste a ansamblului fata.

Ce poti face in momentul in care intri in voblaj? In primul rand, nu este recomandabil sa franezi, iar ghidonul trebuie tinut cu cat mai multa forta. Poti accelera numai daca drumul este lin si liber, pentru a muta centrul de greutate pe roata din spate. Daca nu se intrunesc aceste conditii, acceleratia iti poate inrautati situatia. In acest caz, ceea ce trebuie sa faci este sa opresti treptat acceleratia si sa iesi de pe carosabil cat mai repede.
Kiev Motorcycle Factory

Istoria oficiala a Nipru-lui (numele oficial fiind KMZ, Kievski Mototsikletnyi Zavod) incepe in 1946. Prima motocicleta produsa de fabrica a fost K1-B sau Kievlyanin de 98 cc si in doi timpi. Aceasta a fost versiunea ruseasca a motocicletei nemtesti Wandered 98. K1-B-ul are doar 2 cai putere, prinde max. 50 km/h, are pedale de bicicleta si ii lipseste suspensia pe spate. Modelul a fost produs pana in 1951.

Incepand cu 1951 KMZ-Dnepr incepe sa produca seria M-72, asemanatoare Uralului, motor boxer de 750 cc, valve in parti si 22 de cai putere. Evolutii ulterioare ale acestui model s-au produs in Rusia pana in anii 70. Modelul se mai produce inca in China sub denumirea de changjiang750.

Cu timpul productia motocicletelor solo s-a oprit, continuandu-se pe linia motocicletelor cu atas. A iesit modelul K-750.

 Dimensiunile fabricii in anii 60, 70 au crescut semnificativ, producandu-se doar doua modele pe 14 linii de asamblare. In 1971 o noua generatie se lanseaza urmand insa linia K-750-ului, Dnepr MT-9.

Intre anii 70 si 80 s-au realizat cateva prototipuri de Dnepr cu motoare Wankel, toate realizate de catre Vniimotoprom (Institutul tehnic pentru cercetarea motocicletelor in industrie). Acestea nu au intrat insa niciodata in productie.





In anii 80 apar alte 3 modele, RD-515, RD-517 cu atas si Rotor V-500, toate avand acelasi tip de motor cu racire prin lichid de 50 de cai putere si un look modern.


S-a mai proiectat unDnepr cu atas de curse. Realizat in 71-73, motorul are 4 cilindri, doua modele diferite fiind scoase, una cu motor de 750 cc (75 cai putere) si alta de 1000cc (100 cai putere), ambele avand carburatoare Bing sau Dell'Orto si avand o viteza de maxim 200 km/k si o greutate in jur de 220 kg. S-au produs doar 6 exemplare ale acestor modele.


Se pare ca Dnepr-ul a avut parte de o istorie deosebita in motocros, producandu-se modele cu atas la sfarsitul anilor 70 cu motoare experimentale de 750 cc si alte diverse modificari. Unele dintre acestea s-au bucurat de mare succes in Anglia.


Dnepr-ul a mai realizat un maxi-enduro, Dnepr 1000 Enduro Dinamit in stilul BMW-ului R100 GS. Motorul este de 1000cc cu 5 viteze, carburatoare Bing si pornire electrica, 70 de cai putere, frana pe disc si suspensie monosoc. Modelele au ramas la stadiul de prototip.


Din 1985 incoace s-a continuat productia cu MT-11, o clona inbunatatia la MT-9 din 1971, motorul avand transmisie semi-automata. Printre ultimile productii se numara: chopper-ul Kozak, o alta versiune Solo si un triciclu utilitar.


Kremlin Escort, motociclete scoase la cerere si utilizate de catre politie cu motoare de 768 cc si 5 viteze. Deja in 1978 cateva Dnepr-uri de 750 cc erau utilizate de escorta presedintelui rus, toate cu carburatoare Bing, pornire electrica si roti speciale. Ultimul set al acestora a fost scos in 1989 dar din 2001 modelul a fost din nou disponibil. Se pare ca inca mai existau cateva din modelele de 750 folosite la escorta presedintelui Vladimir Putin. Versiunea normala de 650 cc cu 4 viteze era folosita de politia rutiera.


Niprul a mai produs in serii limitate triciclul Khmelv, un Chopper superb ce se aseamana cu Ural-ul Volk si modelul Turist. Toate cele 3 modele au motoare de 696 cc, 42 cai putere, avand pornirea electrica, 5 viteze si frana pe disc.




Ultimul prototip a fost Pointer un tuerer rusesc care din pacate a ramas in stadiul de proiect.
Sursa: www.motorlife.ro
Suzuki GSX-R 600 si GSX-R 750
model 2011

Conform celor de la MCN (Motorcycle News ) schitele noilor modele GSX-R 600 si GSX-R 750 au fost prezentate publicului inca de la inceputul lunii august, acestea prezentand noile idei cu care cei de la SUZUKI vor intra pe piata in anul 2011.

Surse din fabrica dezvalui ca noile modele au mici imbunatatiri la motor, mici modificari estetice si un nou cadru. Noul GSX-R 600, care va fi lansat o data cu modelul GSX-R 750, se pare ca va fi prezent la saloanele si evenimentele moto de anul acesta, facandu-si prima aparitie la showul din octombrie din Koln, Germania.


Cea mai importanta schimbare estetica a celor doua modele este noul sistem de admisie a aerului, cu patru guri de admisie separate, aranjate in perechi, pe o parte si alta a farului. De asemenea schita ne arata ca cei de la SUZUKI se intorc la inceputuri cu farul stivuit, semn distinctiv pentru gama GSX-R in trecutul sau.

Va prezentam in cele ce urmeaza o scurta prezentare a noilor modele Suzuki.

Sloganul “ Own the Racetrack” caracterizeaza noul model Suzuki GSX-R600, care se evidentiaza prin greutatea scazuta cu -9kg ce duce la cel mai bun raport putere/greutate din categorie. Deasemenea ampatamentul este mai scurt cu 15 mm, consum mediu cu 10% redus.

Ghidonul este usor latit, inaltimea sei pastrata neschimbata , toate acestea ofera pilotilor ce ruleaza pe drumurile publice si parcurg distante mari u calatorie confortabila.

Noul Suzuki GSX-R750 face parte din noua generatie a unicului racer de 750 cmc. 150 Cp pentru 190 de kg, agilitatea si dimensiunile unui motor de 600 completate de plusul de putere si cuplu oferite de un propulsor de 750, toate acestea sunt arma secreta a cunoscatorilor pentru orice Track-Day. Greutatea acestuia i-a fost redusa cu -8kg, ampatamentul mai scurt cu 15mm, etriere monobloc Brembo, consum mediu redus cu 10%

Noul Suzuki GSR750 are un design avangardist si este dotat cu un propulsor DOHC (double overhead camshaft) De 750, provenit din seria GSX-R, furca upside-down
cu jambe de 41 mm.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu