duminică, 22 ianuarie 2012

Motojurnal S.2 / 3


Honda Shadow 2012
                                 
            Combinând stilizarea retro cu tehnologia şi performanţele Honda, noul Shadow ABS 2012 este o motocicletă mult mai tehnologizată decât pare.

            Roata faţă, cu un singur disc de 296mm are o putere de frânare sporită de sistemul anti-blocaj. Aceasta vine încălţată cu o anvelopa de 17 inch, cu balon mare oferindu-i un aspect foarte elegant.   

            Motorul este un V-twin la 52° de 745cmc, SOHC, cu trei valve şi două buji per cilindru, răcit cu lichid. Cei care cred că se pot decurca fără ABS vor economisi aproximativ 1000E din pretul total de 9.500E

MOTOR TIP                          V-TWIN SOHC
ALEZAJ X CURSĂ                79mm x 76mm
TRANSMISIE                        5 trepte
DISTANŢĂ AXE ROŢI         164cm
ÎNĂLŢIME ŞA                      65,8cm
GREUTATE TOTALĂ           260Kg








KTM EXC 500 2012


            Refăcut complet pentru 2012, EXC 500 se prezintă cu un cadru din cromoliu (un tip de oţel foarte bogat in carbon), care vine în completarea noului motor.  

            Cu aproape 3 Kg mai uşor decât versiunea precedentă EXC 500, motorul are un piston mai uşor, lafel ca şi biela care acum cantăreşte mai puţin.

            Pentru a ţine motorul în viaţă, a fost adoptat sistemul de admisie pe injecţie. Suspensiile, faţă şi spate sunt asigurate de WP şi se arată în felul următor: pe faţă avem o furcă USD cu o cursă de proape 30cm iar pe spate un amortizor PDS co o cursă a roţii de 33cm



MOTOR                                 monocilindru SOHC
PORNIRE                              electrică şi kick
TRANSMISIE                        6 trepte
GREUTATE    NETĂ             113.4 Kg







BMW R 1200 RT 2012


            Pntru mulţi, BMW R 1200 RT reprezintă cel mai înalt standard la categoria sport-turing, o motocicletă care vine cu un motor boxer, răcit cu aer, ce-şi aduce rădăcinile de câteva decenii, ţi care, totuşi prezintă 4 valve pe cilindru, aprindere twin-spark si un sistem sofosticat de injecţie.

            Suspensia faţă este tip Telelever, patent BMW, sistem care elimină aplecarea in faţă a motocicletei în momentul frânării.
            Găsim pe RT un ABS integral, cruise control, computer on-board, priză dublă 12V pentru accesorii, cric central si mânere încălzite.

            Pentru 2012, BMW R 1200 RT este disponibil in următoarele variante de culoare:
Midnightblue metalic, Light magnesium metalic/Magnesium bej metalic şi Fluidgrey metallic.
Polar metalic, Thundergrey metalic, Gri Ostra metalic mat şi Thundergrey metalic/ Argintiu Titan metalic/Gri Granite metalic nu mai sunt disponibile.

MOTOR                                 boxer DOHC
ALEYAJ X CURSĂ               101mm x 73mm
RATĂ COMPRESIE              12.0:1
TRANSMISIE                        6 trepte
CAP. REZERVOR                 25l.
GREUTATE                            258.5 kg












Honda Dream Type D 1949



Nu e o motocicletă performantă, are doar 3CP daţi de un motor de 98cmc. dar Dream Type D  este piatra de temelie pentru Honda Motor Company.

Dupa cel de-Al Doilea Război Mondial, Soichiro Honda a sesizat nevoia unui mijloc de transport elementar, fiabil, altceva decât bicicletele sale, echipate cu motor. Economia Japoniei îşi revenea încetul cu încetul dar infrastructura, sau mai bine zis, ceea ce rămăsese din infrastructura Japoniei, era alcătuită în mare parte din drumuri de pământ.

            În August, 1949, Honda Motor Company finalizează primul său prototip pentru o motocicleta foarte importantă. Avansată tehnologic pentru vremea ei, era prima Honda cu kickstarter, transmisie finala lanţ, si rarităţi precum suspensie faţă asigurată de o furcă telescopică şi cutie de viteze cu 2 trepte. Puterea venea de la un propulsor 2T de 98cmc, cu un alezaj x cursă pătrat, de 50mmx50mm care storcea aproape 3CP la 5000rpm. Potrivit legendei,  Soichiro Honda si cei 20 de angajaţi sărbătoreau în birou, ciocnind câte un sake, iar unul dintre angajaţi a spus despre motocicletă că „e un VIS (DREAM)”. Atunci Dl. Honda a strigat „ASTA E!!! DREAM!!!” şi aşa şi-a primit botezul prima motocicletă HONDA adevarată.

            Poate că Type D nu era regina şoselelor, dar ţinând cont de ceea ce a urmat după ea, şi-a asigurat un loc în istoria motociclismului şi o pagina în Motojurnal.


MOTOR                                 monocilindru 2T, 98cmcm, răcire cu aer
ALEZAJ X CURSĂ                50mm X 50mm
PUTERE MAXIMĂ               3CP @ 5,000rpm
TRANSMISIE                        2 trepte
AMBREIAJ                            con umed
PORNIRE                              kick
CADRU                                  ramă din oţel presat
SUSPENSII    FAŢĂ             furcă telescopică
                        SPATE            rigid
FRÂNE FAŢĂ/SPATE          tambur
GREUTATE                           80Kg




2 comentarii:

  1. D-l Honda a facut o vizita prin Europa dupa razboi si a ramas impresionat mai ales de motocicletele Zundapp cu care de altfel se poate remarca usor ca prima sa motocicleta are multe in comun.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie mi se pare ca aduce mai mult cu BMW R35 dar nici de Zundapp nu e prea departe. In orice caz este o motcicleta frumoasa si mai ales un prim pas catre Honda pe care o cunoastem noi...

    Multumim pentru feedback!

    RăspundețiȘtergere