duminică, 29 ianuarie 2012

Motojurnal S.2 / 4


KTM 990 Adventure R - 2012





            Probabil că dintre toate motocicletele de cilindree mare, KTM 990 Adventure este cel mai mult orientată către off-road. Simplitatea constructivă este cea care ţine sub control greutatea și dimensiunile.
            Suspensiile WP ofera o cursa de pana la 25cm la ambele roti aşa că traseele dificile sunt chiar mai accesibile decât înainte, mai ales dacă se încalţă roţile cu anvelope cu crampoane, after-market.
            Pe asfalt motorul de 999cc cu cursă mică a pistonului este gata de acţiune şi are destulă putere pentru orice încercare.
            Ergonomia este inspirată din modelele de competiţie, avem o şa îngustă şi subţire, perfectă pentru piloţii activi în detrimentul plimbărilor confortabile.

Motor                                     V-twin 999cmc, DOHC,
Alezaj X Cursă                       101mm x 62.4mm
Cutie de viteze                        6 trepte
Greutate                                 207Kg



BMW G650GS Sertão - 2012




            Încercând să implementeze noului BMW G650GS Sertão credibilitatea off-road regăsită  la fratele mai mare G1200GS modelul despre care vorbim acum este proiectat pentru o întrebuinţare off-road mai intensă decat 650GS Standard.
            Pentru a îndeplini această misiune Sertão se prezintă cu suspensii capabile de o cursă mai lungă, cu setări mai ferme şi de asemenea cu roţi spiţate.
            Motorul de 652cc produce 48CP la 6500rpm, cu posibilitatea de limitare la 34CP cu toate că nu-i înţeleg rostul...
            Roata faţă de 21 de inchi îi oferă abilitatea de a trece uşor peste obstacole căt şi privilegiul de a alege dintr-o gamă extinsă de anvelope off-road.


Motor:                          monocilindru 652cmc, DOHC
Alezaj X Cursă:            100mm x 83mm
Compresie:                 11.5:1
Înălțime șa:               861mm
Distanță axe roți      1488mm
Greutate                      193Kg





Honda Fury ABS - 2012



            “You meet the nicest people on a Honda” suna cândva o reclamă în SUA. Ei bine, acum, Honda aduce “prietenesc-ul” la un alt nivel.
            Honda Fury ABS ia o formă extremă a designului motociclistic şi o face accesibilă celor care vor un chopper dar nu sunt dispuşi să suporte compromisul care vine odată cu o motocicletă modificată.  
            Propulsat de mult-încercatul motor din familia VT1300 şi dotat cu un unghi al furcii de 32° Honda Fury ABS oferă fiabilitatea ridicata a mărcii,  odată cu aspectul stilizat ce îi va face pe mulţi să se mire că e o Honda.


Motor:                          V-twin 1,312cmc  SOHC
Alezaj X Cursă:              89.5mm x 104.3mm
Cutie de viteze:              5 trepte
Înălțime șa:                 678mm
Greutate:                      303kg






Yamaha YA-1 - 1955


            La începutul anilor ´50, după ce a trebuit să înlocuiască fabricile de instrumente muzicale, deteriorate sever în timpul războiului, Yamaha a făcut cunoştinţă cu industrializarea, cu utilajele industriale capabile de o mai mare precizie constructivă folosite anterior în producţiade elici pentru avioanele Forţelor Navale Imperiale precum A6M Zero si Biplanul Yokusuka K5Y.
            Lafel ca in ţările europene, şi în Japonia postbelică motocicleta devenea un mijloc de transport răspândit mulţumită simplităţii mecanice şi a costurilor reduse de achiziţie şi exploatare. Poducţia de motociclete japoneze crescuse de la 10,000 unităţi în 1950 la 750,000 în 1954, mulţțumită a peste 100 de fabricanţi locali.
            Din cauza extinderii puternice o pieţei, Yamaha Co. decide să se îndrepte catre producţia de motociclete, simţind încă de la început nevoia de a oferii caracteristici de vârf clienţilor elitişti mai ales din cauza potenţialului de fabricaţie redus. Cu alte cuvinte, Yamaha a ales calitatea şi nu cantitatea.
            Era la începutul lui 1955 când au prezentat YA-1, o motocicletă construita cu o atenţie sporită pentru detalii şi o calitate ridicată a materialelor, tehnologia sofisticată fiind puternic inspirată din modelul contemporan DKW RT125, fiind propulsată de un monocilindru 2T de 125cc.
            În 1955 a fost construită fabrica Hamakita în Nippon Gakki astfel începând producţia lui YA-1. Având încredere în noua direcţie aleasă de direcţiune (Genichi Kawakami – primul preşedinte Yamaha Motors) ia naştere Yamaha Motors Co. Ltd la data de 1 Iulie 1955 cu 274 de angajaţi, fabricantul producând în jurul a 200 de unităţi lunar.
            În acelaşi an, Yamaha, introduce noul YA-1, cunoscut iubitorilor de marcă drept Akatombo (Libelula Roşie) în două, cele mai mari evenimente sportive cu motor ale Japoniei: Cursa de ascensiune pe M-ţii Fuji şi Cursa Asama. În cadrul acestor curse de debut, Yamaha caştiga locul 1 la clasa 125cmc. Mulţumită rezultatelor, Yamaha plusează cu 50cmc luând astfel naştere YC-1 175cmc, dar asta e o altă poveste.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu