duminică, 15 ianuarie 2012

Motojurnal S.2 / 2


Raliul Dakar


Cyril Despres a revenit pe poziţia de vârf a clasamentului Dakar 2012, profitând de ziua mai puţin bună a lui Marc Coma. Românii, Emanuel Gyenes şi Marcel Butuză, au terminat cursa dintre Nasca şi Pisco, pe locurile 24, respectiv 60.
            Rodrigues s-a impus în faţa lui Despres, care a trecut linia finală a etapei a 13-a la 47'' în urma portughezului. Pe locul trei, cu 3'00'' în spatele câştigătorului sosind Viladoms.
            Campionul mondial en-titre, Marc Coma, este la un pas să piardă titlul în acest an după problemele mecanice avute la kilometrul 207 care l-au făcut să piarda 13'45'' faţă de porughezul Helder Rodrigues.
            Gyenes a trecut linia de finiş al 24-lea, astfel păstrându-şi locul 17 în clasamentul general, în timp ce Marcel Butuză a terminat cursa pe locul 60, iar la general a coborât o poziţie şi se află pe 45.
            Astăzi, Gyenes şi Butuză au de străbătut o distanţă de 283 de kilometri, dintre care 29 în specială, între Pisco şi Lima.







Kawasaki KLR 650 2012


            O motocicletă off-road calitativă, KLR650 se prezintă cu un rezervor de 23 litri, şi un carenaj de cursă lungă.
            Motorul de 651cmc este foarte fiabil livrând puterea pe o gamă largă de turaţii, astfel KLR devenind demn de a aspira la titlul de “easy ride”.
            Cu peste 18 cm cursă pe suspensie la ambele roţi, KLR poate să absoarbă orice obstacol rezonabil, şaua fiind si ea ridicată la 889mm.
            Accesoriile originale includ genti laterale, o şa cu umplutură din gel şi alte echipamente ce pot transforma KLR-ul într-un tourer veritabil.
Motocicleta vine îmbrăcată în trei variante de culoare: Gri/Roşu, Negru/Gri şi Alb/Albastru.

Detalii tehnice:
            Motor                          monocilindru 4T, 651cmc, DOHC, 4 valve
Alezaj X Cursă            100.0 x 83.0mm
Compresie                   9.8:1
Răcire                          Lichid
Alimentare                   carburator Keihin CVK40
Aprindere                    CDI Electronică
Cutie de viteze 5 trepte
Transmisie finală           lanţ
Cadru                          Semi-dublu leagăn
Suspensie faţă              furcă telescopică 41mm
Suspensie spate           mono-amortizor Uni-Trak®
            Frană faţă                    disc-petală 280mm, etrier 2 pistoane
            Frană spate                  disc 240mm, etrier 1 piston
           











Triumph Speed Triple R 2012

            Celui mai vândut naked, liderului de clasă, lui Speed Triple 1050 nu-i lipsea decât ceva “exotic”, dar din 2012, se schimbă şi aspectul acesta, odată cu noul Speed Triple R.
            Motocicleta, în esenţă un up-grade la varianta standard, urmează şablonul  precedentelor “R” de la Triumph, precum Street Triple si Daytona 675, fiind echipată cu o varietate de componente ale cadrului, toate de inaltă performanţă.
            În plus, este cosmetizată, primind o furcă faţă de vârf, NIX30 Ohlins de 43mm si ca sa se asorteze, pe spate avem un Ohlins TTX 36.  Pentru a minimaliza greutatea sunt disponibile roţile PVM, cu cinci spiţe, din aluminiu forjat, cantarind impreuna cu 1,7Kg mai puţin decât cele întâlnite pe varianta stock.
            Şi frânele R-ului au fost imbunătăţite, cuprinzând specificaţii sport ca etrierele radiale monobloc Brembo, cu 4 pistoane. ABS-ul comutabil este încă listat ca obţiune. În orice caz,
Franele îmbunătăţite împreună cu roţile PVM ar trebuii să ofere o frânare cu 5%         mai bună decât pe varianta stock.
            De asemenea, varianta “R”, prinde debutul unei cutii de viteye cu 6 trepte, laudată de producător ca fiind privilegiată de o acţionare mai usoară.
            Cosmetic, R-ul se deosebeşte de varianta standard printr-un sub-cadru roşu, roţi decorate cu linii roşii, logo-ul “R” şi este disponibil în două variante de culoare: Crystal White sau Phantom Black.

Detalii tehnice:
            Motor                          3 cilindrii, 1050cmc, DOHC,
            Putere-Cuplu               135CP-111Nm
            Alezaj X Cursă            79.0mm x 71.4mm
            Cutie de viteze 6trepte









Moto Guzzi V7 Racer 2012

            Placuţe numerotate în stil sportiv şi un cadru roşu, nu încape vre-o urmă de îndoială că
Moto Guzzi V7 Racer este un omagiu adus moştenirii sportive a firmei Italiene.
            Propulsat de un motor racit cu aer, de 755 cmc, cu doi cilindrii în V, cu tacheti, V7 Racer iti oferă mai degrabă senzaţii decât performanţă pură.

            Cu toate astea, manevrabilitatea sporită completează micile lacune ale propulsorului şi gumele Pirelli Sport Demon oferă un motiv de încredere în plus.
            Un disc faţă masiv, de 320mm, ajutat de compresia motorului şi discul spate de 260mm îl va încetinii pe V7 Racer de la orice viteză ar atinge,









Zündapp Bella 1953


            În 1951, Zündapp se pliază pe mania scuterelor care mătura Italia. După proiectarea câtorva prototipuri bazate pe unele dintre cele mai iubite modele Italiene, Zündapp decide că Germania este pregătită pentru un scuter propriu.

            Bella nu avea liniile curbe ale scuterelor Vespa sau Lambertta dar proiectul elegant a fost foarte îndrăgit de public în cadrul salonului de la Frankfurt din 1953.
            Caracterizată prin aripa faţă mare, anvelopa subţire si cadrul tubular, asemenea celor de motocicletă, scuterul Bella aduce multe aspecte asemănătoare scuterului Moto Parilla Levrier. Bella vine cu roţi mari, de 12 inch, fiind produsă iniţial doar în versiunea de 150cmc. Mai tarziu este lansat modelul de 200cmc, capabil de 10CP.

            În 1955 este lansată o versiune a modelului de 200cmc, echipată cu pornire electrică, odata cu lansarea modelului exclusiv pentru SUA numit Suburbanette. Prezentând modificări substanţiale pentru piaţa Americana, Suburbanette nu este lafel de îndrâgit precum versiunea originală, pana la final fiind vândute doar 370 de unităţi.

            Varianta R201, lansată mai târziu în 1955, vine cu linii mai rotunde decât originalul R200 si un carburator nou. Deasemenea un ataş Steib este disponibil ca obţional – cadrul robust îl făcea scuterul ca fiind o ideală platformă pentru ataş. În 1953 Zündapp lansează R153 şi R203, urmate de R154 si R204 în 1957, fiecare având un motor uşor mai mare decât cea din anul anterior.
            Ultimul scuter Bella de 150cmc este fabricat în 1958, dar cele de 200cmc sunt produse pana la 1962. Din 1961 până la 1964 este produsă de asemenea o variantă de 175cmc, numită R175S.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu