duminică, 5 iunie 2011

Motojurnal / Editia XXV

Stiri
Australianul Casey Stoner s-a impus fara mari probleme in cursa de Moto GP desfasurata pe circuitul din Le Mans, pilotul Repsol Honda fiind urmat de italienii Andrea Dovizioso si Valentino Rossi.
Casey Stoner, pilotul australian al teamului Repsol Honda, a obtinut a doua victorie a sezonului 2011 de Moto GP pe circuitul de la Le Mans, acesta fiind urmat la mare distanta de Andrea Dovizioso, tot de la Repsol Honda, si de Valentino Rossi, pilotul echipei Ducati.
Stoner a defilat practic pe circuitul francez, reusind prima victorie a carierei la Le Mans cu un avans de peste 14 secunde fata de cei doi italieni care au completat podiumul. Cu toate acestea, cele mai interesante momente ale cursei franceze nu l-au implicat pe Stoner, ci au fost realizate de Dovizioso si de Rossi, cei doi italieni luptandu-se extraordinar pentru pozitia a doua pe podium.
Jorge Lorenzo, campionul mondial en-titre si liderul ierarhiei generale in acest sezon, nu a reusit o evolutie extraordinara in Franta, terminand cursa doar pe locul patru, la o distanta de peste 20 de secunde de lider. Marco Simoncelli a completat ziua buna a pilotilor italieni, reusind sa obtina locul cinci, in timp ce Ben Spies, Nicky Hayden, Hiroshi Aoyama, Hector Barbera si Karel Abraham au completat un top ten lipsit de prezenta lui Loris Capirossi si a lui Dani Pedrosa, cei doi abandonand dupa 7, respectiv 11 tururi.

MV Augusta F4 RR este cea mai puternica motocicleta de serie din lume.
Daca cei 193 CP ai BMW S 1000 RR vi se par insuficienti, inginerii de la MV Augusta au pregatit ceva special pentru voi. Producatorul italian a prezentat recent  modelul F4 RR, care dezvolta 198 CP
Puterea este asigurata de un motor complet nou, cu o chiuloasa complet refacuta, prevazuta cu supape de admisie si evacuare mai mari, realizate din titanium.
Puterea maxima este obtinuta la 13.400 rpm, datorita cursei mai scurte a pistoanelor realizate prin forjare si avand greutatea, de asemenea, mai redusa decat cele obisnuite. Supapele de admisie cu functionare variabila si cele de evacuare, care au timpii de lucru 4-2-1-4, asgura o buna "respiratie" a motorului de 1000 cmc, in patru pistoane.

            Week-end-ul viitor Seawolves Constanta va invita la intrunirea moto a litoralului –Seawolves Bike Fest 4.
Anuntul suna cam asa: „Pregatim pentru voi aceleasi standarde de distractie si confort, si poate chiar mai mult decat atat. Nu vor lipsi berea ieftina, concursurile pe mare si pe uscat, concertele rock pe o scena adevarata de 50.0000 de wati, live folkul si cantarile haiducesti in jurul focului de tabara, parada moto, late night show'ul sau artificiile.
Vor urca pe scena:     Vineri, 10 Iunie
Magica
Symbolic (Bulgaria)
Bucovina
Bucium
Sambata, 11 Iunie
Compact
Trooper
Old No 7 (tribut Dio)
Incipient”


Boltul pistonului
Bolţul (axul) pistonului este o piesă mică de formă tubulară, cilindrică, uneori inegală, confecţionată din oţel aliat sau oţel-carbon tratată prin cementare şi călire superficială şi apoi rectificată pentru netezirea suprafeţei.Scopul acestei piese este de a face legătură articulată între piston şi bielă ajutând la transformarea mişcarii rectilinii a pistonului şi tansmiterea ei la bielă.Datorită prinderii ei între piston şi bielă este solicitată la o mişcare de rotaţie şi de translaţie fiind forţată la flambare şi încovoiere.Modul de asamblare a bolţului cu biela poate să fie fix în umerii pistonului şi liber în bucşa bielei sau fix în bielă şi liber în piston sau flotant adică liber şi în bielă şi în piston.Pentru a nu se deplasa axial în timpul funcţionării, bolţul se asigură cu siguramţe în formă de segment de inel sau inel elastic în capul mic al bielei sau cu pastile din aliaj de aluminiu sau alamă.


Honda CB400F

Vroiam sa va vorbesc despre unul din modelele mele preferate. Honda CB400Four.

Dupa lansarea lui CB750 cu 4 cilindrii in linie in 1969, compania Honda Motor mareste gama Four cu motociclete de cilindree mai mica de pana la 350cc (CB350 Four, CB500 Four)  si CB400 Four de 408cc, produs in doua modele din 1975 pana in 1977.
In mare CB400F era pur si simplu varianta up-gradata a modelului de 350 din 1974. Singura diferenta izbitoare era galeria de evacuare 4 in 1 care setermina cu teava de esapament pe partea dreapta a motocicletei. De asemenea iesea in evidenta rezervorul patratos si ghidonul drept, cafe-style, care-i confereau motocicletei un aspect mai sportiv fata de cel al modelului 350.
Desi tintea catre segmentul sport, CB400F cu motorul lui in 4T nu avea acelasi raspuns al acceleratiei precum un 2T. Dar ceea ce-i lipsea CB-ului 400F prin putere, completa prin rafinament. Motorul era mai lin, mai silentios si mai economic decat modelele in 2T. Pentru a tine motorul in gama de maxima putere Honda il insoara cu o cutie in 6 trepte, o raritate la acea vreme.
Honda CB400F era o motocicleta plina de succes in cursele de club sau private. Kaz Yoshima si alti piloti ii maresc cilindreea la 490cc si adaugand alte cateva optiuni sport transforma micuta in “Marele Ucigas” porecla primita din cauza numarului mare de curse castigate anihilandu-si concurenta.
Deseori apare o confuzie intre cele doua modele produse. Primele modele 400 Four aveau panourile laterale rosii sau albastre si s-au fabricat pana la nr. sasiului 1.073.399. Pe rezervor nu erau inscriptionate decata cuvintele Honda Super Sport. Pana la modelul cu nr. sasiu 1.056.883. modelele Four aveau scaritele pasagerului montate pe bascula, fiind mutate, pe modelele uterioare, pe prinderi de cadru. Unii considera ca asa a luat nastere modelul 2 de CB400Four dar nu e cazul, acesta incepand cu purtatorul nr. sasiu 1.073.400. O noua schema de culoare inaugura aparitia modelului CB400F2, cu dungi pe rezervor si un font diferit, mai ascutit pentru logoul ”400FOUR” de pe panourile laterale. Astazi nu e chiar asa de iesit din comun sa intalnim exemple restaurate de F2 care folosesc logo-ul panourilor laterale F1 si invers.
In 1989 apare un nou 400-four :Honda CB-1. Nu avea nimic in comun cu modelul original in afara cilindreei de 400cc si a configuratiei de 4 in linie.

Motor                         408cc cu patru cilindrii in linie
Alezaj x Cursa            51mm x 50mm
Raport de compresie             9.4 : 1
Carburatoarele          4 x  Keihin 20mm
Pornire                       Electric si pedala
Transmisia                  Cutie 6 trepte
Capacitate rezervor   14L
Frana Fata                  1 x disc
Frana spate                tambur
Greutate                     170Kg




BMW K1600GTL 2011

General
Modelul discutat azi este varful BMW in clasa sport tourer aruncat direct lininia focului in fata motocicletelor deja celebre precum Honda Pan-European si Honda GoldWing. In ciuda schimbarilor minore aduse prin marirea greutatii si schimbarea pozitiei de pilotaj, noul GTL iti da o senzatie diferita.
           
Motorul
Motorul in sase cilindrii toarce atat de usor incat si un bebelus ar dormii linistit pe el. Vibratii zero, tone de cuplu, un sunet nemai-intalnit si capacitatea de a se juca la orice turatie in ultima treapta de viteza. Simplificat, e cea mai uimitoare motocicleta pe care cineva s-a gandit vreodata sa o construiasca. 5 stele nu sunt indeajuns. Doar ca desi splendoarea GTL-ului consta in motorul fantastic, capabil de putere mare si cuplu puternic, esenta sa este una diametral opusa. Motocicleta asta a fost facuta sa lenevesti relaxat la ghidonul ei.  

Manevrabilitate.
GTL-ul  ramane incredibil insa nu lafel de implinit ca GT-ul cand vine vorba de parcurgerea kilometrilor rapid. Greutatea suplimentara  GTL-ului aduce un minus mic cand vine vorba de drumuri accidentate dar tinand cont de marimea ei, ramane un varf in liga devoratorilor de kilometri.  


Echipare
Cu mai multe kituri decat unele versiuni de varf din familia masinilor de clasa mijlocie, GTL-ul are mai multe optiuni pe el decat vei avea nevoie sa folosesti vreodata. Deasupra GTL-ului sta cocotat un top-case imens, capabl sa inghita doua casti integrale, acompaniat de aceleasi cutii laterale intalnite pe modelele GT. In plus acesta primeste un ghidon mai jos si dat in spate si niste scarite mai joase si un loc mai luxos pentru pasager. Moduri de calatorie, optiuni de ajustarea a suspensiei electronice, sistem audio stereo, sei incalzite, GPS, tot ca vreti si ce nu vreti.

Calitate si fiabilitate
E prea devreme sa ma pronunt, totusi bavarezi nu isi fac numele de rusine.

Valoare
Motocicleta costa enorm, 19.000 dar, de fapt, cand te gadesti ca ai performanta unei masini sport si confortul unei limuzine, nu iti mai pare chiar asa de mult.

Alte versiuni
K1600GT – Are o pozitie de pilotaj mai sportiva si ii lipseste top-case-ul.





Tipul motorului          6 cilindrii in linie, racire cu lichid.
Cilindree                     1649cc
Putere                                    160 CP
Viteza maxima           275,5Km/h
Capacitate rezervor   26.5 litri
Consum                       5,8l/100Km
Inaltime sa                  750mm
Cutia de viteze           6 trepte.
Greutate                     348Kg
Suspensii                     complet ajustabile cu optiune pentru reglare electronica.
Frana fata                   2 discuri x 320mm, etrier BMW cu 4 pistonase
Frana spate                 1 disc x 320mm, etrier BMW cu doua pistonase

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu