duminică, 12 iunie 2011

Motojurnal / Editia XXVI

Stiri
Pe litoral distractia a atins cote maxime.
Desii vremea a fost capricioasa in weekend-ul 10-12 Iunie 2011, Seawolves MC au organizat cea de-a 4-a editie a singurului festival moto de pe litoralul romanesc. Locatia - aceeasi ca si in anii trecuti, campingul “Tabara Turist” – situata la marginea statiunii Mamaia, un camping decent, cu un ambient foarte placut si cu conditii de campare excelente (plaja proprie, umbra, toalete curate si dusuri cu apa calda non-stop, restaurant autoservire, parcare moto).
Absolut normal pentru o adunare de bikeri adevarati, nu au lipsit berea buna si ieftina, concursurile pe mare si pe uscat, concertele rock pe o scena adevarata de 50.0000 de wati, live folkul si cantarile haiducesti in jurul focului de tabara, parada moto, late night show’ul sau artificiile.
Motoarele sau masinile au fost  parcate separat de locurile de campare, tot in interiorul camping-ului, intr-un spatiu special amenajat si supravegheat non-stop.
                Pretul de intrare la fest pe perioada celor 2 zile a fostde 30 lei.
           
                 O atmosfera superba, muzica buna si distractie la cote mari ne-au oferit cei de la Seawolves MC. Felicitari baieti si la cat mai multe evenimente de gen!

Toate Ducati Diavel ce se vor fabrica pana in Septembrie sunt deja "vandute".
Aproape 5000 de cruisere Ducati Diavel au fost fabricate pana in prezent, totusi lista de asteptare se intinde pana in luna Septembrie, modelul aducand fabricantului peste 78 milioane Euro.
Diavelul a schimbat complet perceptia vis-a-vis de piata de cruisere combinand stilul unui cruiser cu performantele unui superbike cu un motor V-twin capabil de 160CP.
Ducati tinteste la fabricarea a 8000 de exemplare in primul an de constructie. 4700 au fost deja construite in primele 4 luni si oficial s-au inregistrat 3200 de unitati pe tot globul dar restul pana la cifra finala sunt ori detinute de importatori in jurul lumii ori in asteptarea inregistrarii.
Din 4700 de unitati putin peste 2800 (60%) sunt varianta mai scumpa Carbon.

Biela

Rolul
                Biela este un subansamblu al mecanismului motor care se monteaza intre boltul de piston si fusul maneton, al arborelui cotit. Pentru a transmite forta pistonului, respectiv miscarea rectilinie alternativa a pistonului la arborele cotit, care o transforma in miscare de rotatie.
Sarcini
                Biela executa o miscare complexa de translatie si de pendulare si este supusa actiunii fortei produsa la comprimarea amestecului si la destinderea gazelor arse, forta care variaza ca valoare, directie si sens. De aceea, biela este solicitata la incovoiere, torsiune, comprimare, socuri si uzura. Pentru a corespunde acestor cerinte, biela trebuie sa fie rigida, rezistenta si destul de usoara. Ea se va confectiona din otel carbon de calitate sau din otel aliat prin matritare la cald sau prin turnare din duraluminiu sau fonta cu grafit nodular. La bielele confectionate din otel, inainte operatiilor de finisare se aplica un tratament de calire de imbunatire, urmat de revenire.
Biela se compune din
 - partea bielei articulata cu boltul, numita capul mic sau piciorul bielei
 - partea centrala, numita corpul bielei
 - capul mare al bielei, care se monteaza pe fusul maneton al arborelui cotit cu ajutorul capacului bielei
 - capacul bielei
 - surubului pentru strangerea capacului de biela, care sunt suruburile speciale, cu filet rezistent obtinut prin rulare si au cap profilat. Piulitele lor sunt piulite cu autoimpanare si prevazute cu saibe „cu nas”, care se indoiesc dupa strangere, pentru a se asigura impotriva desurubarii
 - semicuzineti pentru capul mare
 - cuzinet pentru capul mic
 In capul mic al bielei este presat un cuzinet, prevazut cu un alezaj in care se monteaza boltul de piston. La unele motoare, botul de piston este presat in capul mic al bielei. In alte cazuri, boltul de piston are un joc de 0,003-0,006 mm, fata de alezajul cuzinetului
                In anumite cazuri, indeosebi la m.a.s. , imbinarea boltului cu biela se face pe rulmenti cu ace.
                Corpurile bielei are sectiunea transversala in forma de H pentru a rezista la flambaj si torsiune si pentru a fi mai usor. El este prevazut uneori cu un canal longitudinal, prin care este refulat uleiul dintre fusul maneton spre boltul de piston.
                Capul mare al bielei are plan de separatie cu capacul bielei, fata de care se strange cu 2-4 suruburi, cu cheia dinamometrica .

Istoria ATV (all terrain vehicle)
www.atvrom.ro

Inceputurile ATV-ului, ca vehicul pe 4 roti, are loc in 1897 in Marea Britanie cand R.W .Smith de la Royal Enfield a construit un cvadricilu , o bicicleta simpla cu 4 roti propulsata de un motor frantuzesc amplasat sub sa intre rotile posterioare.

In urmatorii 2 ani au fost aduse mai multe inbunatatiri iar in 1900 un cvadricilu Royal Enfield a terminat cursa de 1000 de mile organizata de Automobil Club din Marea Britanie. Vehiculul Enfield a obtinut medalia de argint.

Cu toate acestea pana in anii ’60 nu s-a mai incumetat nimeni sa produca vehicule de acest gen cand au inceput sa apara vehicule anfibii pe 6 si 8 roti  capabile sa traverseze mlastini sau ape , echipate cu anvelope de joasa presiune si fara suspensie

ATV-urile (ALL TERRAIN VEHICLE), asa cum le stim dupa denumirea de astazi , au avut inceputul modest in regiunile muntoase ale Japoniei. Drumurile de munte pline de noroi erau dificile sau imposibile pentru vehiculele conventionale din acea perioada. Japonezii de la Honda, care au un spirit inventiv bogat, in 1967 au creat ATV-ul cu trei roti. Acest vehicul a facut minuni fiind un cal de povara mai mic si mai ieftin decat vehiculele care le foloseau pana la aparitia lui.

Japonezii nu s-au oprit aici si realizand ca aceste vehicule ar avea o piata de desfacere enorma in America, in 1970 Honda a introdus primul sau model, US90, un ATV cu un motor de 7 cai putere care la acea ora se vindea cu 595 dolari americani. Acesta s-a dovedit a fi un success comercial datorita utilitatii lui. Atuurile sale erau pretul de achizitie raportat la masinile care le inlocuia in munca la care era pus, consumul scazut care la acea ora era important datorita crizei petroliere, posibilitatea folosirii sale pe toata durata anului spre deosebire de motocilete, putea fi folosit de oricine avea cunostinte minime in a conduce un vehicul si nu in ultimul rand imaginea sa in contextul acelor vremuri cand motociclistii aveau o imagine de raufacatori organizati in bande.



Aprilia Tuono V4R APRC 2011

General
Noul Tuono V4 R APRC de la Aprilia se prezinta cu performantele unui superbike original, ajutoare electronice avansate pentru pilot, un sunet demn de MotoGP si o pozitie de pilotaj foarte buna. Cu 167CP declarati de fabricant, este mai puternic decat rivalele sale apropiate caDucati Streetfighter, KTM 990 Super Duke si Triumph Speed Triple. Este o arma de temut pe pista multumita cadrului bine echilibrat, franelor si motorului puternic, e dotat cu quickshifter, controlul tractiunii si sistem anti-wheelie. Pe sosea este foarte distractiv, cand dezactivezi sistemul anti-wheelie si setezi controlul tractiunii la maxim pentru a face fata situatiilor neasteptate. Folosind sistemul de lansare electronic esti sigur ca pleci primul de la semafor.

Motorul
Tuono foloseste acelasi motor compact V4 la 65° ca si varianta superbike RSV4 dar setat diferit pentru folosirea mai usoara pe strada. Puterea pe care constuctorul o revendica este de 167CP@11,500rpm si culplul maxim este de 111 N/m@9500rpm.  Limita turatiilor se atinge la 12.300rpm.
In comparatie cu RSV4 motorul are alta ordine de aprindere si un volant mai greu. Prmele 3 rapoarte de transmisie in cutia de viteza sunt mai mici si ambreiajul inca aluneca.
Motorul este prietenos la turatii joase, se innaspreste la regim mediu si explodeaza intr-o frenezie ce te face sa tii bine de ghidon cand atinge gama inalta de rpm.

Manevrabilitate.
Manevrabilitatea pe pista se ridica la asteptarie avute in fata unui superbike si este impresionant de stabla pentru un naked cu ghidonul inalt multumita setarilor bune facute cadrului si sistemului care impiedica ridicarea pe roata spate. Aceeasi poveste increzatoare o spun si cand vine vorba de plimbarea prin oras iar pozitia este chiar buna, nu contorsionata ca pe o sportiva. Saua in schimb e cam tare si dupa vre-o ora de condus incepe sa apara un oarecare discomfort.
In comparate cu RSV4 are acelasi cadru dar motorul este asezat cu 5mm mai jos, furca e data in fata cu 10mm si axul basculei este coborat 5mm pentru a se potrivii pozitiei drepte de pilotaj.

Echipare
Motocicleta este burdusita cu versiunea APRC (Aprilia Performance Ride Control), controlul tractiunii si al lansarii plus un quickshifter. Asta pe deasupra cadrului si a basculei din aluminiu frumos realizate, suspensiilor Sanchs complet ajustabile, franelor Brembo si a display-ului LCD cu doua moduri de fuctionare (road/race). Primesti o gramada de echipare pentru banii dati.

Calitate si fiabilitate
Tuono este foarte bine construit, vopseaua e de calitate, robusta, cadrul si basculasunt din aluminiu, foarte bine lustruite. Fiabilitatea ar trebui sa fie deasemenea una de varf.

Valoare
Daca luam in considerare preturile crescande ale motocicletelor japoeze din ultimii ani Tuono pare chilipirul secolului, mai ales daca tinem cont si de nivelul de performanta si echipare.

Detalii tehnice
Motor                  V4, 16v, 999cc 167CP
Cadru                   dublu-grila din aluminiu
V.Max                  266Km/h
Greutate              183Kg
Inaltime sa            835mm
Capacitate rezervor       17l
Suspensie fata                furca Sachs USD 43mm, complet ajustabila
Suspensie spate              mono-amortizor Sachs, complet ajustabil
Frana fata             2 disc x 320mm etrier Brembo cu 4 pistonase
Frana spate          1 x disc 220mm etrier cu 2 pistonase

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu