duminică, 15 mai 2011

Motojurnal / Editia XXII

 Stiri

Intrunirea moto a litoralului revine cu cea de-a 4-a editie:


Anuntul celor de la Seawolves MC suna asa si suna bine:


"Seawolves Bike Fest 4
Mamaia 2011


In weekendul 10 - 12 Iunie va asteptam in aceeasi locatie ca si anii trecuti, campingul “Tabara Turist” - situat la marginea statiunii Mamaia, un camping decent, cu un ambient foarte placut si cu conditii de campare excelente (plaja proprie, umbra, toalete curate si dusuri cu apa calda non-stop, restaurant autoservire, parcare moto).


Pregatim pentru voi aceleasi standarde de distractie si confort, si poate chiar mai mult decat atat. Nu vor lipsi berea ieftina, concursurile pe mare si pe uscat, concertele rock pe o scena adevarata de 50.0000 de wati, live folkul si cantarile haiducesti in jurul focului de tabara, parada moto, late night show'ul sau artificiile.


Vor urca pe scena:


Vineri, 10 Iunie
Magica
Symbolic (Bulgaria)
Bucovina
Bucium


Sambata, 11 Iunie
Compact
Trooper
Old No 7 (tribut Dio)
Incipient


"Master of ceremony" la eveniment va fi Cristi Hrubaru.


Ca si anii trecuti, motoarele sau masinile vor fi parcate separat de locurile de campare, intr-un spatiu special amenajat si supravegheat non-stop (in interiorul campingului, bineinteles).
Pretul de intrare la fest pe perioada celor 2 zile va fi de 30 Ron.


Cazarea se poate face fie la cort - gratuit bineinteles - (cum am spus mai sus, conditiile in camping sunt excelente, toalete foarte curate ...si multe, iar la dusuri este apa calda non stop), fie la hotelurile din apropierea campingului - despre care vom reveni cat de curand cu detalii.


Cei care ne-au onorat cu prezenta la editiile precedente stiu ca ne dam toata silinta ca invitatii nostri sa se simta excelent. Anul acesta am pregatit si mai mult decat in 2010 si planuim sa facem si mai mult.


Mai multe detalii pe topicul dedicat: http://forum.seawolves.ro/viewtopic.php?t=753


Acestea fiind zise, va asteptam pe toti la mare cu bratele deschise, vreme buna si berile la rece.


Seawolves MC"

Al treilea pole position din patru disponibile pentru Casey Stoner in cursa de la Le Mans
Dupa patru sesiuni de antrenament, devine de necontestat dominatia lui Casey Stoner pe circuitul Bugatti in cursa de la Le Mans. Australianul de la echipa Repsol Honda a condus cele doua sesiuni de antrenament ieri adaugand la palmares al treilea pole position in patru sesiuni de calificare. Pe prima coloana se va mai afla si colegul sau de la Repsol Honda, Andrea Dovizioso, care a terminat al treilea, cu 6 sutimi mai rapid decat Dani Pedrosa care a stabilit al patru-lea cel mai rapid timp.

Planurile BMW pentru Husqvarna.
Cand BMW cumparase Husqvarna acum cativa ani era greu de preconizat directia pe care o va lua in dezvoltarea motocicletelor off-road, mici, orientate catre curse. Acum este clar ca BMW vrea sa impinga Husqvarna catre unele modele de strada si chiar au prezentat un prototip cu un motor de 900cc bazat pe boxerul de 800cc regasit in prezent  pe lini mijlocie BMW.
Boxerul de 800cc este deja destul de usor pentru cilindreea sa. Compacta si usoara noua Husqvarna va fi cu siguranta un model eficient pentru varianta de 900cc, capabil de multa putere din partea unui motor usor si compact, inchis intr-un cadru mic si agil.
BMW pare ca se adreseaza entuziastilor care sunt orientati catre modelele de strada, cava de genul KTM-urilor. Minimaliste si nu chiar cele mai comfortabile masinarii, vor putea oferii un pachet de putere mare intr-o combinatie reusita cu greutatea mica. Asteptati-va, iubitori ai motocicletelor de strada, la cateva modele foarte distractive de la Husqvarna.

Honda isi prezinta armele motocross revizuite pentru 2012
Exact, modelele 2012 incep sa apara. Honda si-a prezentat la inceputul lunii modelele pentru curse motocross printre care  CRF450R, CRF250R si CRF150R.
Marele 450 primeste o amortizare fata si spate mai rigida. Scaritele noi sunt mai late si mai lungi pentru a putea oferi o mai buna stabilitate si fabricantul isi incalta noii copilasi cu anvelope Dunlor MX51
CRF250R este de asemenea revizuit pentru 2012. O chiulasa noua, arbore cu came nou, suspensii mai rigide si scarite noi primeste lafel ca si fratii mai mici CRF150RB – Expert si CRF150R

Pistonul – Partea 3 (final)



In timpul functionarii motorului, pistonul atinge diferite temperaturi in diferite zone ale sale, astfel producandu-se dilatari importante ale acestuia. Dilatarea cea mai mare va fi spre capul pistonului, scazand progresiv pana la baza mantalei pistonului, unde temperatura este egala cu cea a cilindrului. Astfel se explica motivele pentru care pistoanele au forma conica, avand diametru mai mic in partea superioara. Conicitatea nu poate fi aceeasi la toate pistoanele deoarece nici dilatatiile nu sunt aceleasi. Gradul dilatatiilor, deci a jocurilor necesare, depind de :
-materialul din care este confectionat pistonul
-marimea diametrului interior al cilindruui
-felul in care este fabricat pistonul (matritare, forjare sau turnare in forme de nisip )
-temperatura de regim a pistonului
-gradul de compresie al motorului.
La unele motociclete, pentru a se limita dilatarea, se folosesc pistoane din aliaje de aluminiu prevazute cu placi de otel-carbon sau din invar, care leaga capul cu mantaua. Invarul este un aliaj de otel cu 37% nichel avand un coeficient de dilatarea de 20 de ori mai mic decat al aliajului de aluminiu.
Pentru imbunatatirea rodajului si micsorarea uzurii, se aplica pe capul pistonului si pe manta, diferite straturi speciale de protectie.
Stratul poate fi obtinut prin cositorire, eloxare, cadmiere, plumbuire, grafitare sau aluminare, avand o grosime de 0.002-0.003 mm.
Stratul obtinut prin eloxare si aluminare, fiind poros, permite retinerea unei cantitati mai mare de ulei in timpul functionarii si mareste rezistenta la uzura.




DKW Hummel 


Zbor de bondar
Europenii au inteles de mult ca pana si necesitatile ieftine ar trebui sa reflecte putin simt de stil si nicaieri nu este mai vizibil fenomenul decat la mijloacele de transport personal. Majoritatea motociclistilor germani de la sfarsitul anilor 50 inceputul anilor 60 erau dispusi sa cheltuieasca in jur de 1000 de marci pentru a obtine o motocicleta care sa atraga privirile printr-un stil diferit.
Apare DKW-ul Hummel modelul 1956 (Bumblebee). Cu o forma SF, eleganta si un motor bine lustruit, asezat exact unde trebuie, iese clar in evidenta fata de alte mopede umile. Cadrul din otel presat era sculptat gratios, motorul ascuns sub un giulgiu metalic elegant, si rezervorul de combustibil ascuns sub capsula din spate a farului extravagant.
In plus Hummel era construit pentru a fi practic. Un motor monocilindru de 49cc in 2T si o cutie in patru trepte trimiteau 5CP micuti catre roata spate printr-un lant inchis. Cu putin vant din spate putea atinge fantastica viteza de 80 Km/h
Hummel-ul oferea o experienta ciudata plimband-ul pe strada, in parte din cauza suspensiei fata leading-arm si a aripii fata supradimensionate. Este usor de condus si motorul racit fortat cu aer este extrem de silentios.
Din pacate Hummel-ul, poreclit „Tin Banana” (banana ciudata), nu a avut succes pentru constructorii DKW care se retrag din productia moto la sfarsitul anilor ’60. Productia a fost preluata o perioada de Victoria/Fichtel & Sachs care a tinut motocicletele fabricate de DKW pana la sfarsitul anilor ’70.


Harley-Davidson FXS Softail Blackline
2011

General
Harley Blackline ar trebui să fie un mare plus pentru gama Harley, folosind sistemul de propulsie dovedit: V-twin mare, sasiu Softail si o finisarea in conformitate cu cele mai recente membre ale modei bobber. Problema este ca forma a contat mai mult decat continutul.  Desi arata bine, poziţia este agonizanta si pe deasupra neajustabila - atat de mult ca e aproape de „ne-calarit” - si este, de asemenea, de o valoare indoielnica, comparativ cu restul gamei.Cei de la Harley Davidson spun ca e posibil sa refaca ergonomia. Pana atunci, este imposibil de a recomanda Blackline-ul.

Motorul          
Putere lui  Harley Blackline este ca de obicei data de un” BigV” la 45 de grade (în prezent de 1584cc) fixat direct intre genunchi, care, indiferent de lipsa de modernizari stie sa ramana adecvat, plin de caracter si un definitor autentic de stil.

Manevrabilitate
Harley Blackline arata bine dar pozitia de conducere este extrem de chinuitoare. Comenzile avansate sunt obisnuite si scuzabile, dar combinate cu saua foarte joasa si ghidonul prea mic si prea in fata iti ofera o pozitie cocosata cu picioarele intinse. E foarte incomod dar cu un ghidon „Apehanger” dat in spate astfel incat sa nu te cocosezi cred ca s-ar remedia situatia. Pacat ca nu s-au gandit la asta cei de la Harley (mai ales ca s-ar integra in stilul hot-road-bobber ).

Echipare
Echipara este una standard. Harley Blackline este la baza un Softail Custom (V-twin mare HD, bascula Softail cu amortizor ascuns, pe fata o roata in stilul „chopper” ingusta si mare de 21” si o furca lafel de obisnuita pt choppere, intinsa si impinsa in fata) intr-o configuratie care e pe sosele de prin 1985. Sau, sa fiu mai clar, este un Softail Custom la care s-a renuntat la unele piese, si alte piese au fost vopsite in negru in loc sa fie cromate. E dotata cu un kilometraj, niste lumini idioate si... cam atat.

Calitate           
Este arhicunoscuta priceperea celor de la HD de a fabrica si a promova delicatese pentru privit. Profilul curbat al jantelor este superb si ghidonul acela incomod arata atat de simpul si bine incat pare perfect. Vopseaua si finisajul metalic sunt predictibil de „mirobolante”. Arata bine si, lafel de important, orice reflexie a posesorului de Harley in fereastra unui magazin va arata bine. Intre timp se preconizeaza ca fiind fiabila Harley detinand recordul pentru calitatea demonstrata prin calea de rulare.

Valoare
In varianta cu doua tonuri de culoare pretul listat este de 15.410€ si cu parere de rau va spun ca asta nu e doar ridicol (in special cand iti poti achizitiona un Harley DYNA Superglide Custom sau un DYNA Wide Glide aproximativ similar dar mult mai practic si comfortabil la doar 12-13.000€ ) dar si insultator deoarece, luind in considerare stilul minimalist, platesti mai mult pentru mai putin. Da, Softail-ul este mai scump decat Dyna dar cu acesta din urma primesti mai mult.

Caracteristici FXS Softail Blackline:
Lungime 2410mm
Inaltimea la sa– 655mm
Capacitate rezervor -18,9l
Masala go l– 294kg
Motor: Twin Cam 96™ răcit cu aer
Capacitate cilindrică -1584cc
Cuplu motor 125 Nm @ 3500 rpm
Jante: Fata: 21" Spate 16" aluminiu, cu spite, vopsea neagra In camp electrostatic


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu