duminică, 2 octombrie 2011

Motojurnal / Editia XXXVII


Stiri
       
            Hard Enduro Piatra Neamt - Rezultate si Concluzii
            
Francezul Benoit Fortunato, pilot ce activeaza in Campionatul Mondial de Enduro, a fost cel mai rapid pe traseul de hard-enduro creionat in muntii Gosmanului. Podiumul clasei Experti a fost completat de Ervin Kovacks si Paul Harpa. Castigatorul clasei Hobby este Mirel Pandrea, iar ocupanta locului doi de la categoria fete Iulia Conciu, o adolescenta de doar 12 ani.


 Membrii Clubului Zen World Extreme au ramas impresionati de frumusetile traseelor din zona Piatra Neamt si au decis sa popularizeze zona in randul enduristilor. Astfel, 99 de rideri atat din Romania, cat si din Franta, Olanda si Germania au facut cunostinta cu muntii Gosmanului si au luat un prim contact cu piatra din judetul Neamt. In functie de abilitatile lor si conditiile tehnice ale motocicletelor, riderii s-au impartit in doua categorii Experti (cel mai dificil traseu din concurs) si Hobby, fetele avand traseu comun cu acestia din urma.
La clasa Hobby, s-a impus Mirel Pandrea, un rider care in conditii normale ar fi putut sa concureze fara probleme pe traseul mult mai dificil al celor de la Experti. Brasoveanul a fost urmat de Josza Norbert si Ovidiu Pavel.
Publicul nemtean a ramas surprins de eveniment, insa cand au vazut ca nu doar barbatii pot face urcari pe care in mod normal cu greu le parcurgi la picior, ci si femeile si mai ales o adolescenta de doar 12 ani, a devenit fan al acestui sport. Tanara care a venit sa ia un prim contact cu traseele din muntii Gosmanului se numeste Iulia Conciu, este din Sinaia si alaturi de tatal sau a parcurs traseul de la clasa Hobby dovedind ca ii calca pe urme mult mai experimentatei Adriana Neaga, castigatoarea clasei Fete.
Enduro Piatra Neamt s-a dovedit un experiment reusit, iar in urma reactiilor primite din partea concurentilor organizatorii au decis sa continue proiectul si in 2012. Printre oamenii care s-au luptat ca acest eveniment sa aiba loc lucrand inclusiv la gasirea si amenajarea traseului s-a aflat si Dani Otil. Mai in gluma sau mai in serios, Dani "s-a razbunat" putin pe Rient Tunistra pentru portiunile grele de traseu pe care le-a avut de indurat in ultimii trei ani la Red Bull Romaniacs. In plus, si-a supus la chinuri si propriul coechipier, Krisztian Nagy, ruland la Hard Enduro Piatra Neamt la clasa Experti tocmai pentru a se antrena in vederea mutarii la aceasta clasa si la cel mai dificil raliu hard-enduro din lume.



Serres - 7-9 octombrie 2011 etapa ROSBK si CNI.



 Chair daca temperaturile in Grecia lunii octombrie nu depasesc cu mult 20 Celsius, ultima etapa ROSBK se anunta a fi una incendiara. Evenimentul reuneste si ultima etapa din Campionatul National Intern pe circuit - CNI.
 In ROSBK locul 2 la clasa 600 este disputat intre 3 piloti, Octavian Negrea, Stefan Popescu si Petre Pop. La categori Superbike,in cadrul etapei CNI locul 1 va fi disputat intre Ionut Mistode si Ionel Pascota.
 Programul include antrenamente vineri, calificari sambata si 6 curse duminica
 3 in cadrul Dunlop Rosbk
 -Superbike 1000
 -Supersport 600
 - debutanti
 si 3 in cadrul CNI
 Superbike 1000
 Supersport 600
 125 SP
                Taxa de inscriere pentru etapa Dunlop Romanian Superbike este de 250 euro
 Pentru cei care vin prima data la circuit pastram reducerea platii in avans, 220 euro
 Taxa de participare pentru etapa CNI este de 120 eur si include 2 calificari, warm-ump si cursa.




Cat de veche poate fi o anvelopa noua?


 Am citit in ultima perioada o multime de articole despre anvelope: cand sa le schimbi, de care si de ce sa pui etc, asa ca, navigand pe internet am dat de o multime de oferte foarte tentante pentru anvelope “NOI”.
Sa vorbim putin despre anvelopele “noi” dar vechi pentru ca “nou” nu inseamna “nerulat”. Ei bine, asa cum probabil stiti, timpul este un factor degradant al cauciucului si automat al anvelopelor. Odata cu trecerea anilor cauciucul isi pierde elasticitatea si devine usor casant (o sa observati ca anvelopele foarte vechi prezinta crapaturi in momentul deformarii), lucru ce pune in pericol siguranta noastra.
Daca aveti cum, puteti sa faceti un test comparativ de franare cu doua cauciucuri de acelasi tip, la care insa difera anul de fabricatie. La o diferenta de 4 ani intre anvelope distantele de franare se schimba total. In plus cauciucul mai vechi devine mai putin flexibil si derapeaza mult mai usor.
Firmele producatoare de anvelope isi ofera produsele ce au depasit 2-3 an la preturi foarte avantajoase, uneori se da o reducere de 70%  cand cantitatea cumparata de vre-un dealer este semnificativa. Acum vine partea trista. Dealerul ne va vinde noua anvelopele ca fiind noi si noi vom cadea in cursa doar pentru ca prezinta “mustati” sau “ciucuri” sau cum vreti sa le ziceti. Aici e clar noi ne luam teapa iar ei isi iau banii, dar acum am auzit de codul DOT si il putem folosii. Codul DOT este un cod numeric inscriptionat pe lateralul anvelopei care indica data fabricatiei, mai exact saptamana si anul producerii gumei. De exemplu codul DOT 1110 indica faptul ca anvelopa a fost produsa in saptamana 11 din anul 2010.
Acum ca stim cum putem determina vechimea anvelopei stim si ca avem un AS in mana pentru a negocia pretul sau a ne feri de pericol.

               





Indian Four Special Police 1941



Un politist pe motocicleta era candva o imagine atat de comuna in America precum placinta de mere.
La inceputul secolului 20 majoritatea departamentelor de politie din SUA erau dotate cu bocanci rezistenti caci politistii patrulau pe biciclete sau cai dar, la un moment dat, motorizarea a devenit accesibila, deci, din nevoia de a intarii legile de circulatie si a urmarii masinile rapide ce calcau cuvantul legii multe departamente si-au actualizat echipajele.

 Alegerea evidenta in foarte multe regiuni a fost motocicleta. Capacitatile sale erau superioare aproape tuturor autoturismelor vremi si se manevrau mai usor pe diferitele tresee pe care politistii le intalneau.

Indian s-a implicat puternic pe piata politiei producand versiuni speciale ale modelelor V-Twin civile insa dupa ce Indian Motorcycle procura drepturile de vanzare pentru politie a modelului Ace-Four din 1928 aceasta motocicleta devine preferata multor politisti motorizati.

Indian Four isi continuase evolutia in anii urmatori iar la inceputul anilor ´40  era o masinarie cu adevarat luxoasa cu un motor in 4 cilindrii de 1.265cc, o cutie cu 3 trepte de viteza cu schimbator pe rezervor si aripile Indian deja celebre.

                Modificarile principale ale modelului Four Special Police includeau semnalele luminoase Rosu/Alb montate pe ghidon si o sirena actionata de roata spate. In ciuda celor 258Kg modelul din 1941 era foarte performant laudandu-se cu 145Km/h (90m/h). Insa nu viteza era principala atractie la aceasta motocicleta majoritatea proprietarilor declarand ca cel mai mult le placea sa se plimbe la viteza de croaziera cu motocicletele in jurul orasului. Cu motorul ei lin, reputatia deja castigata  pentru pornirea usoara si anvelopele balon montate pe rotile de 16 inch care absorbeau foarte bine denivelarile Indian a devenit  o motocicleta extrem de indragita intre politisti.

                In 1942 Indian renunta la model si, lafel ca rivalul sau HD, se concentreaza pe modelele V-Twin. Nu se stie exact pana cand a ramas acest model in dotarea Politiei dar la inceputul anilor´ 70  unitatile de politie scoteau la vanzare motocicletele ce dotau fortele de patrula.

                In ultimii ani unele departamenta au redescoperit avantajele motocicletelor precum usurinta cu care se pot deplasa la locul accidentelor mai ales pe autostrazile tot mai aglomerate.











BMW G650GS  2011




General              
G650GS este motocicleta adventure de baza de la BMW Succesoarea vechiului G650 si a monocilindrului F650. Deoarece este versiunea imbinata a celor doua, pretul este unul scazut, facandu-l nu doar cel mai ieftin BMW de pe piata dar si una din cele mai ieftine motociclete mari. E destul de competenta pe traseu iar cu o sa joasa si exact 47CP este de asemenea ideala ca o prima motocicleta de cilindree mare.  Cu un carenaj care il imita pe fratele mai mare – BMW R1200GS – se poate spune ca este foarte atragatoare

                Motorul
                Monocilindrul de 652cc trage teoretic de la 0rpm. Off-road, intr-o treapta inferioara de viteza daca tragi putin d acceleratie te urca orice deal. Pe strada ofera o putere liniara cu o mica ezitare in gama medie de turatii. Motorul e o versiune imbunatatita a propulsorului care echipa vechiul G650 si F650Gs de dinaintea sa deci nu mai trebuie sa dovedeasca nimic. Cu 47CP produce cu 3CP mai putin decat predecesorul sau. BMW declara ca aceasta scadere se datoreaza alternatorului mai mare necesar sistemului ABS si manerelor incalzite dar cu siguranta nu e nici o coincidenta ca cei 47\CP sunt cei care vor inlocui limita pentru incepatori –  33CP – in UE.  

                Manevrabilitate
                In ciuda suspensiei inalte si a garzii la sol foarte ridicata G650GS are o inaltime a seii remarcabil de joasa si prietenoasa pentru un incepator. Sunt trei optiuni pentru aceasta: 750mm, 780mm, sau 820mm. Ca sa va faceti o idee, Kawasaki Ninja 250R are o inaltime la sa de 790mm. Totusi nu va lasati pacaliti de caracteristicile sale de motocicleta pentru un novice, este de asemenea o foarte capabila motocicleta de clasa mijlocie in off-road unde suspensia Sanch si roata de 19 inchi isi fac traba foarte bine. Pe asfalt e deceptionant de usoara si bine balansata si pare aproape lafel de confortabila ca fratele mai mare – R1200GS.

                Echipare
                Nu prea ai de unde alege pe versiunea standard, de exemplu nu ai indicator al nivelului de carburant insa, daca platesti, poti alege multe de pe lista de obtionale, gen: Manere incalzite, ABS, o priza , cric central, cutii laterale si top-box.

                Calitate si fiabilitate
                In ciuda catorva articole bine publicate care pun sub semnul intrebarii controlul calitatii, BMW si-a mentinut reputatia pentru fiabilitate si nu am motive care sa indice ca noul G650GS nu se va ridica la nivelul asteptarilor. Nu are rost sa aduc cuiva aminte ca legendarul Simon Pavey a folosit de doua ori din cele 6 participari la cursa de la Paris-Dakar un F650, predecesorul lui G650GS – productia a fost mutata de la fabrica Rotax din Austria in China dar BMW sustine sus si tare ca nu va fi compromisa calitatea constructiei (ar fi pacat tinand cont de renumele castigat in atatia ani de experienta).

                Valoare
                La acest capitol BMWG650GS se simte in largul lui. La 5.680Euro nu e doar cel mai ieftin BMW si si una din cele mai ieftine motociclete de capacitate cilindrica mare de pe piata, Devansand chiar si Suzuki-ul SV650 care costa 5.746Euro. Mai ieftin poti sa cumperi doar Honda CBR250R, Kawasaki Ninja 250R sau KLX250, Yamaha YBR250 si cam atat, in cazul in care nu vrei ceva de 150cc. Nici una din motocicletele mai devreme amintite nu se ridica la puterea lui G650GS – si ia incearca sa participi la Paris Dakar cu vre-una...

                Detalii tehnice

                V. max – 169Km/h
                Motor – Monocilindru 652cc, racire pe lichid, 4valve, cutie cu 5 trepte
                Putere – 47 Cp/P
Cuplu – 60 Nm
                Cadru – Leagan otel
                Inaltime sa – 780mm
                Greutate – 19Kg
                Suspensie fata – Furca telescopica neajustabila Sanch 41mm
                Suspensie spate – Monoamortizor neajustabil
Frana fata – disc 300mm, etrier cu 2 pistonase
                Frana spate – disc 240mm, etrier cu 1 pistonas
               


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu