joi, 17 februarie 2011

Motojurnal / Editia XI

Cat de bine iti cunosti motocicleta?



Ideal ar fi ca fiecare motociclist sa aiba macar inclinatii, daca nu cunostinte mecanice solide chiar.
Indiferent daca sunteti sau nu obisnuiti cu trusa de scule e indicat sa tineti macar un jurnal al motocicletei.
Acesta trebuie sa contina toate interventiile asupra motocicletei si in timp aceste informatii se vor dovedi folositoare.
In primul rand se trec toate operatiunile de intretinere de genul: schimbul uleiului, schimbul filtrelor etc si data alaturi de nr km la care s-a facut operatiunea . Este o activitate care nu dureaza mult dar se poate dovedii folositoare cand repetati operatiunea pentru a determina calitatea consumabilelor folosite sau descoperirea unor eventuale probleme tehnice. Uleiul se schimba de obicei intre 3000-6000 km sau o data pe an. Daca acesta este excesiv de murdar dupa doar 1000 de km poate insemna ca in motor ceva nu e in regula.
De asemena trebuie trecuta orice operatie de inlocuire a unei piese (defectiunea - consecinte) fie ca piesa trebuia inlocuita din cauza uzurii(rulmenti, semeringuri, segmenti, supape) desii a functionat corect sau s-a stricat din alte motive si atunci acestea trebuiesc identificate si inlaturate la timp.

Asa cum spuneam este o activitate care nu necesita decat cateva minute dar in timp devine o baza de date folositoare. Ini plus in cazul in care vreti sa vindeti motocicleta potentialii cumparatori vor fi mai mult decat incantati de acest aspect care poate spune foarte multe despre viitoarea achizitie.
In cazul in care operatiunile se desfasoara intr-un service e bine sa pastrati in caiet si actele doveditoare alaturi de chitante si alte acte aditionale.





Cei de la Henderson au fabricat in SUA motociclete intre 1912 si 1931.

Erau cele mai puternice si mai rapide motociclete ale vremii lucru care le-a facut foarte dorite de catre pilotii de curse dar si de Politie acestia din urma preferandu-le pentru departamentul de trafic intrucat erau cele mai rapide autovehicule intalnite pe strazi. Compania a luat nastere in timpul perioadei de aur a motociclismului in America dar a ajuns la punctul terminus odata cu Marea Criza Economica.
Fondatorii companiei au fost William si Tom Henderson

Modelul Henderson Streamline din 1929
Modelul Streamline, numit in general "KJ" a fost lansat in 1929 prezentand o racire mai buna decat modelele anterioare fabricate de Henderson si o configuratie IOV a valvelor (inlet over exhaust - Carburatorul era montat in capul cilindrului in timp ce supapa de evacuare). Sreamline-ul era capabil de 40CP @ 4000RPM. Era rapida, o motocicleta demna de suta de mile (160k/h) dar prezenta si inovatii ca vitezometrul iluminat, incorporat in rezervor si o furca Earls.


Streamline-ul a fost produs intre anii 1929 si 1931, avand un pret de vanzare de 435$.
In martea neagra, pe 29 oct 1929, bursa de pe Wall Street se prabuseste dar vanzarile Henderson raman ridicate si afacerea continua. La acea data Excelsior Henderson era unul dintre cei trei mari producatori de motociclete din America alaturi de Indian si Harley Davidson.
In 1930 debuteaza Henderson “Special” KL


La 29 aprilie 1930 noul Henderson “Special” KL solo este dezvaluit pe o autostrada noua, lina, din beton in Illinois. Joe Petrali atinge 186.8 km/h si 175.5km/h in doua ture cronometrate, media fiind de 181.2 km/h. Pistoanele cu 2 segmenti capabile de o compresie mai mare si carburatorul mare32 mm faceau KL-ul capabil de 45 CP @ 4,500 rpm. KL-ul era remarcabil, in ultima treapta de viteza putea urca lin de la 13 la 175km/h. Au fost si mai populare in randul Departamentelor de Politie.

Modelul "Special" (KL) costa cu $30 mai mult decat KJ-ul si a fost disponibil in anii 1930 si 1931.


Un final neobisnuit
In vara lui 1931 Schwinn aduna toata conducerea Excelsior la un loc pentru o sedinta. Le-a spus direct, fara nici o alta explicatie - "Domnilor, astazi ne oprim". Schwinn simtea ca acea criza ar putea continua pentru inca 8 ani sau mai bine si, in ciuda agendei pline de comenzi a ales sa restranga activitatea la productia de biciclete. Pana in septembrie 1931 totul se incheiase deja.








2011 Can-Am DS 90



Can-Am-ul DS 90 2011 ofera o multime de elemente de siguranta pentru juniori fara a le compromite distractia intr-un fel. Cutia CVT este de apreciat acum caci nu mai trebuie sa schimbi vitezele sau sa te dai jos pentru a merce cu spatele. Quad-ul este dotat cu o suspensie cu cursa lunga ce ofera o buna absortie a denivelarilor.





DS 90 X este inspirat din curse si prezinta imbunatatiri ca: suspensie dublu-brat tip A pe fata si amortizatoare HPG pe spate. Jantele de aluminiu negre ofera o tusa suplimentara aspectului agresiv de competitie.

Motorul este de 89.5 cc, monocilindru, racit cu aer
Alimentarea - carburator Keihin
Pornire electrica si la pedala
Transmisie automata CVT - Fata/neutru/mers inapoi
Frana fata - tambur dublu/ spate - tambur simplu

L x l x I (mm)
1,520 x 905 x 935 mm
Greutate - 111 kg
Capacitatea rezervorului - 6 L

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu