marți, 27 martie 2012

Motojurnal S.2 /10



Se vând motocicletele lui Rossi şi a lui Stoner.





Motocicletele lui Valentino Rossi şi a lui Casey Stoner vor fi scoase la licitaţie în Monaco, pe 11 şi 12 Mai, prima dată când Ducati apare cu o vânzare publică a motocicletelor de Moto GP.

            Ambele motociclete sunt scoase la licitaţie direct de către departamentul de competiţii de la Ducati, fiind oferite spre vânzare la Grimaldi Forum în Monaco, alături de întreaga şi impresionanta colecţie Saltarelli Ducati.

            Motocicletele sunt cele din sezonul  2010 – 2011, vor avea un preţ rezervă încă neanunţat iar cumpărătorul va trebui să semneze un contract de confidenţialitate.

            Peter Wallman, specialist al companiei de licitaţii RM Auctions – Europe, comentează: “Ducati reprezintă apogeul în cazul motocicletelor dorite , având o reputaţie clădită pe performanţe de vârf şi design inconfundabil. Suntem foarte încântaţi să lucrăm cu un fabricant atât de mare, având totodată oportunitatea exclusivităţii de a oferii publicului ceva ce până acum i-a fost inaccesibil. E o şansă unică de a achiziţiona o parte superbă a istoriei Ducati, o şansă de neratat.”







Willie G. Davidson iese la pensie.

           
            Willie G. Davidson, vice-preşedintele Senior de la Harley Davidson se retrage după aproximativ 50 de ani petrecuţi în fruntea diviziei de proiectare.

            Nepotul de 78 de ani al unuia dintre fondatorii gigantului din Milwaukee, Wisconsin, William A. Davidson, va rămâne ca ambasador Harley deţinând titulatura de Ofiţer Şef Stilist Emerit. Se crede că va mai participa la unele proiecte speciale.

            Willi G. declara: “De-a lungul vieţii mele am fost cu adevărat norocos având oportunitatea de a unii pasiunea mea pentru proiectare cu dragostea mea pentru această firmă uimitoare, care-mi aleargă adânc prin vene. Cea mai mare recompenă a fost de a vedea impactul motocicletelor noastre asupra vieţilor a milioane de clienţi. Ne bazăm proiectele pe deviza <funcţia dictează forma dar amândouă se subjugă sentimentelor>.”

            Printre cele mai cunoscute modele proiectate de Willie G. se numără Super Glide, Low Rider, Heritage Softail Classic, Fat Boy, V-Rod şi Street Glide aşa că cine credeţi că-i va urma în scaunul de proiectant şef? Să fie Pierre Terblanche, cel ce şi-a pus semnătura pe Ducati 999, fostul designer şef de la BMW, David Robb? Nu ştiu cu siguranţă decăt un lucru: cel care va venii în locul lui Willie G. are de îndeplinit o misiune foarte dificilă, cu standarde extrem de înalte, aşa că ar fi bine să fie bun…

           




Royal Enfield Bullet C5 Classic –  2012


            Originar din Marea Britanie, în prezent fabricat în India, Rozal Enfield e un clasic-modern ce a luat partea de “clasic” foarte în serios – abea recent motorul a început să fie fabricat pe o linie automată şi a primit o unitate de admisie cu injecţie

            Alte îngăduinţe în privinţa modernismului includ frâna faţă pe disc şi pornire electrică. Aspectul vintage este susţinut de sentimentul visceral oferit de pilotaj şi de performanţele motorului… hai să-i spun “tacticos”, mulţumită compresiei de 8,5:1, motor capabil de 27CP la 5250rpm.

            C5 este disponibil şi în coloristică Military, Desert sau în versiunea Chrome.





Honda NC700SA – 2012

            Noua Honda NC700SA este motocicleta pe care ai vrea să o plimbi zilnic, aproape peste tot. Motorul bicilindru cu turaţie joasă, de 670cmc produce cantităţi imense de cuplu, făcându-l perfect pentru traficul de oraş. Sună şi se simte ca nici o altă motocicletă, cu o cadenţă plăcută când tragi de acceleraţie, ce se transformă într-un vuiet frumos când menţii turaţia fixă pe autostradă. Plin de tehnologie inovatoare şi cu o eficienţă sporită în ceea ce priveşte economia de combustibil, motorul dispune de o aşejare a cilindrilor ce-i permite nu numai să menţină un centru scazut al greutăţii dar oferă şi un spaţiu enorm pentru depozitare în locul ocupat la alte motociclete de cilindrii şi rezervor. Poşi ridica capacul şi introduce în acest spaţiu de depozitare o casca full-face, mănuşile şi încă ceva mărunţişuri. Poate te aştepţi la acest tip de atuu de la un maxi-scuter sau vre-un tourer dar până acum niciodată pe un sportiv naked. Este doar una dintre caracteristicile prin care NC700SA este diferit de orice altă motocicletă.

            NC700SA – 2012 este rezultatul unei cerinţe simple: o motocicletă uşor de pilotat, distractivă şi cu un preţ accesibil. Motocicleta oferă practicabilitatea unei “navetiste” alături de stilul distinctiv naked, combinat cu manevrabilitatea şi performanţele unei motociclete de clasă mijlocie.

            Tematica motocicletei este “New Concept - Fun Naked”. Chiar de la început NC700SA este foarte plăcut de pilotat. Pentru asta manevrabilitatea este un element cheie motocicleta oferind o călătorie directă, intuitivă, încrezătoare, pentru toate nivelele de experienţă. Şaua joasă plusează accesibilitatea, motorul atrăgând toate tipurile de piloţi prin fineţe, putere şi cuplu mare în gama joasă de rpm.

            Pe lângă faptul că trebuie să fie plăcută, motocicleta trebuie să fie uşor de pilotat şi versatilă. Poziţia de pilotaj este “vinovată” pentru gradul mare de control. Motocicleta este disponibilă atât cu sistemul Honda anti-blocaj C-ABS căt şi opţiunea la cea de-a doua generaţie de Transmisie cu Dublu Ambreiaj Honda.
Dealerul din românia oferă modelul la 5,234 € fără TVA; 6,490 € cu TVA.











Kawasaki Z1 900 – 1973




            În anii ’60 era uşor să descrii o motocicletă japoneză. Erau mici, erau calme, erau… să îndrăznesc să spun?... erau “draguţe”!
            Motocicliştii hard-core călăreau Harley, Triumph, Norton, BSA, BMW, Mz, Jawa, Ural… apoi totul s-a întors cu susu-n jos.

            Honda este cea care a pus piatrea de temelie cu CB750 dar Kawasaki a fost acolo de la început cu “înfricoşător” de rapidul H1 de 500cmc şi “mai înfricoşătorul” H2 de 750cmc. “Draguţ” era în afara ariei de acoperire.
            Apoi intervine anul 1973, an în care Kawasaki debraiază cu Z1: 4 cilindrii în linie, supape duble in capul cilindrului, 903cmc.
            Era (spun martorii vremurilor), fără îndoială, cea mai nebună motocicletă construită vreodată.
            Maşinăria asta, mai mult decât oricare alta, a schimbat limbajul motociclismului. Desigur, cifre uimitoare în ceea ce priveşte viteza se mai văzuseră, pe motociclete modificate să stoarcă maximul de putere dintr-un motor dar, nici măcar testerilor nu le-a venit să creadă nuvelul performanţelor obţinute cu o motocicleta stock, aşa cum era Z-1. Concluzia inexplicabilă a  comparaţiei între CB750 şi Z1 era: “Regele a murit. Trăiască Regele!”

            Dintre specificaţiile motorului enumăr: 82CP la 8500 rpm, 73.5 Nm la 7000 rpm, şi o viteză maximă de 217Km/h. A fost combinaţia perfectă, care a rămas în vârf până în 1976 când suferă prima transformare. Primeşte atunci cel de-al doilea disc de frână faţă, şi o suspensie mai fermă. Un an mai târziu apare Z 1000, cu un motor marit la 1012cmc. În anii ce-au urmat s-a observat o tot mai mare variaţiune a lui Z în: Café-racer Z1-R, tourer-ul cu cardan Z1000ST,
şi înfocatul GPz1100. Toate aceste variaţiuni s-au dovedit a fi motociclete foarte bune, motociclete care, alături de Honda CB, au dat naştere unui nou stil de viaţă, unui nou concept al motociclismului, unei noi pagini a Motojurnalului.
           





Nu uitaţi că:


Chopper Academy M.C. vă invită pe data de 31 martie ora 20 să luaţi parte la o mică distracţie în cinstea primăverii.
Evenimentul este găzduit de Rocks Pub (fostul Grill Pub) Splaiul Indepedenţei 296 (vis a vis de staţia de metrou Petrache Poenaru / Semănătoarea)
Phenomenon, Strip Joint şi Reborn ne vor încanta urechea cu ceva rock pe măsură!

Ne vedem acolo!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu