sâmbătă, 17 septembrie 2011

Motojurnal / Editia XXXV


Stiri


Ducati aduce cadrul de aluminiu la Aragon

Toti ochii pe Ducati si noul cadru
Ducati a schimbat macazul, Motorland Aragon poate fi momentul de rascruce pentru Desmosedici, cadrul de carbon a fost inlocuit cu unul de aluminiu.
Momentul asteptat de toata lumea a sosit, presa, fanii, toti entuziastii Moto GP care doreau sa vada un Ducati competitiv din nou asteptau ca Filippo Preziosi sa decida in sfarsit adoptarea aluminiului pentru cadrul motocicletei.
Intr-adevar, cadrul de pe GP12 care a fost testat zilele trecute la Mugello era unul din aluminiu si aceeiasi solutie va fi prezenta in acest weekend pe Motorland Aragon unde se va desfasura a 14-a etapa din calendarul de Moto GP. Noul cadru nu va fi de tip Deltabox asa cum este folosit de modelele japoneze, solutia tehnica va fi cea initiala a lui GP11, singura modificare fiind materialul si alte mici modificari aferente noii configuratii.
Solutia unui cadru din aluminiu nu este una noua pentru cei de la Ducati, acum doi ani de zile a fost probata la Jerez o varianta care a fost apoi abandonata. Problema la acea vreme era temperatura mare la care ajungea cadrul, in jur de 100° ceea ce ridica temperatura si in airbox.
Aceste probleme nu au reaparut insa la Mugello desi temepraturile au fost destul de ridicate.



Respect in trafic! O campanie care ar trebui sa-ti creasca atentia la volan
Cativa motociclisti din Alba-Iulia au realizat un clip de sensibilizare a soferilor. Nu este vorba numai de atentia pe care soferii de masini trebuie sa o aiba fata de motociclisti, ci de respectul in trafic la nivel general. Daca ii respecti pe ceilalti participanti la trafic, conduci mai atent, te asiguri mai bine si astfel accidentele pot fi evitate. Cu alte cuvinte, daca respecti viata, respecti si pe cel de langa tine.

Clipul il gasiti aici.



Sokół 1000


                Sokół 1000 cunoscut si ca CWS 1000 sau M111 este cea mai mare motocicleta interbelica fabricata de polonezii de la Pzinz pentru uz civil dar si militar.

                La sfarsitul lui 1927 armata poloneza a cerut o motocicleta care sa substituie scopurilor generala si care sa inlocuiasca Harley Davidson-urile folosite pana atunci. Pana in 1931 Centralne Warsztaty Samochodowe a produs cateva serii ale motocicletei 200 CWS M55 echipata cu atas. Desii puternic influentata de motocicleta americana (motocicleta insasi era o copie a HD in timp ce motorul era inspirat direct de cel care propulsa Indian-ul) motocicleta s-a dovedit a nu fi un model fiabil.Din acest motiv, in 1932 s-a decis crearea unei motociclete noi, asa ca, subventionat de stat, PZInz  modifica modelul M55 si-l aduce la cerintele specificate.
Redenumita CWS M III, noua motocicleta s-a dovedit a fi foarte fiabila, imuna la conditii dure de exploatare si service si foarte usor manevrabila chiar daca din aceste motive era totodata masiva si oarecum invechita ca si constructie. Totusi calitatea isi cere pretul iar Sokół 1000 costa 4200 de zloti, aproximativ 800$ in 1938, un pret cu foarte putin mai mic decat cel al unui autoturism din epoca.
                Productia incepuse in 1933 si a continuat pana la declansarea celui de-Al Doilea Razboi Mondial in 1939. Sokół 1000 si-a mentinut calitatea pe toata durata productiei, fiecare a 10-a motocicleta iesita pe poarta era minutios verificata sa corespunda parametrilor si toate motocicletele trebuiau sa treaca printr-o proba de drum inainte de vanzare.
                Durabilitatea sa a constituit un avantaj major iar Sokół 1000 era mult mai rapid in off-road decat motocicletele americane folosite anterior. Printre cele mai notabile inovatii aduse de Sokół 1000 a fost modul de fixare a atasului care contribuia foarte mult la manevrarea usoara a motocicletei si ii oferea o foarte buna tinuta pe off-road si automat o viteza mai mare.
               

Anii de productie            1933–1939 (ca. 3,400)
Motor                                  v-twin 45°, 995.4 cc, 22 CP (16 kW), Compresie 5:1
Vit. Max                              145Km/h
Dimensiuni                         L 2,540 mm
                                               l 1,740 mm
H 1,135 mm
Capacitate rezervor       20 l
Capacitate ulei                  3 l


Kawasaki VN1700 Voyager Custom 2011



General
In urma trend-ului american de a dezgolii marile custom touring-uri Kawasaki lanseaza Voyager Custom – o versiune mai mica la scara decat completul Voyager. Mai agresiv, mai sprinten si cu aproape 1.600 Euro mai ieftin decat Voyager-ul mare. Gigantul motor ramane totusi acelasi, lafel ca si cutiile laterale dar are acum mult mai putin crom modificare ce parca il face mai barbatesc si-ti lasa impresia unei motociclete mai putin incarcata. E o alternativa aratoasa si mai ieftina decat competitorul american dar lasa de dorit din cauza bordului prost gandit si a faptului ca pentru accelerari bruste trebuie sa dai o treapta in jos.

                Motorul
                In inima Voyager-ului doarme un monstru V-twin de 1700cc, racit cu lichid (desii la prima vedere pare racit cu aer). Uriasul cu 8V scuipa 70CP si un cuplu gigant de  135.5 N/m. Totusi din cauza greutatii mari trebuie schimbata in jos treapta de viteza daca se doreste o accelerare rapida in depasiri. Consumul, chiar si a turatii mari e destul de redus la 6,5 l/100Km.


                Manevrabilitate
                Desii nu e lafel de voluminos ca Voyager-ul mare tot atinge 382Kg pe care e destul de prematur sa crezi ca le poti stapanii usor. Daca incepi sa te joci cu motocicleta ii descoperi usor limitarile in manevrabilitate, scaritele vor atinge imediat asfaltul. Franele nu sunt rele nici ele si chiar nu e un cosmar sa o conduci insa motocicletele similare intrec la capitolul fiabilitate Voyager Custom 2011.


                Echipare
                Aici gasim destule bunatati si extra-uri precum 2 boxe stereo de 40W fiecare, o conexiune Ipod, cruse control, panouri laterale, stop pe LED-uri si esapament dublu. Un mic parbriz sporeste comfortul iar pentru siguranta vine cu ABS standard.


                Calitate si fiabilitate.
                Motorul de turatie mica are o rezistenta titanica iar transmisia pe cardan implica o intretinere minima. Fiabilitatea nu e o problema, mai ales ca motorul deja e cunoscut pentru asta. Totusi sunt si cateva minusuriȘ pe rezervor e o bucata de plastic enervanta prin faptul ca zbarnaie continuu si ceasurile nu sunt ingropate in bord ceea ce inseamna ca noaptea, nu numai ele vor fi luminate dar si pilotul.


                Valoare
                La 15.800 Euro aici isi arata Kawasaki punctele forte. E mult mai ieftin decat Street-Glide, echivalentul de la HD, si e chiar mai ieftin si decat Victory Cross Country. De fapt Kavasaki Voyager Custom trece drept un chilipir.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu