Stiri
Italianul Marco Simoncelli (Honda) a căzut în turul doi al Marelui Premiu al Malaysiei la MotoGP şi a rămas la pământ, fără cască. Pilotul italian a murit la spital, unde fusese transportat cu elicopterul.
Accident groaznic la Grand Prix-ul Malaysiei: Pilotul italian Marco Simoncelli a murit în urma coliziunii (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
După ce a căzut, Simoncelli a fost călcat de compatriotul său Valentino Rossi (Ducati) şi de americanul Colin Edwards (Yamaha), acesta din urmă având un umăr dislocat.
Simoncelli, în vârstă de 24 de ani, a fost scos cu ambulanţa de pe pistă şi a fost transportat la un spital cu elicopterul, unde a ajuns în stop cardiorespirator, iar după cateva minute a murit.
Medicii de la clinica circuitului din Sepang, conduşi de italianul Michele Macchiagodena, au încercat reanimarea lui Marco Simoncelli timp de 45 de minute, informează cotidianul As.
"Simoncelli a intrat în stop cardiorespirator din cauza loviturilor la cap, gât şi piept, astfel că a fost intubat şi s-au realizat manevre de recuperare timp de 45 de minute, dar acestea au fost în zadar şi la ora locală 16.56 (08.56 GMT) a fost declarat decesul", a explicat medicul Macchiagodena.
Americanul Colin Edwards, implicat în accident, a suferit o fractură la umăr şi se află la clinica de la Sepang.
Simoncelli, campion mondial în 2008 la 250 cc, în vârstă de 24 de ani, a căzut la ieşirea dintr-un viraj, în turul doi la Grand Prix-ul Malaysiei, fiind călcat apoi de americanul Colin Edwards (Yamaha) care l-a scos de pe pistă pe italianul Valentino Rossi. Şocul a fost atât de violent încât casca lui Simoncelli, care a rămas la pământ, s-a desprins. Cursa de la Sepang a fost anulată.
Decesul campionului mondial din 2008 la 250 cc intervine la aproape un an după cel al japonezului Shoya Tomizawa, în vârstă de 19 ani, la Moto2, la Grand Prix-ul statului San Marino.
Simoncelli, cunoscut pentru părul creţ, a obţinut în acest sezon două pole-position, în Catalunia şi în Olanda şi a reuşit cel mai bun rezultat săptămâna trecută în Australia, locul doi.
În acest an, el figura pe locul şase în clasamentul general provizoriu, la egalitate de puncte cu prietenul său Valentino Rossi, implicat in accidentul de duminică, de la Sepang, care l-a costat viaţa.
www.mediafax.ro
Simoncelli, în vârstă de 24 de ani, a fost scos cu ambulanţa de pe pistă şi a fost transportat la un spital cu elicopterul, unde a ajuns în stop cardiorespirator, iar după cateva minute a murit.
Medicii de la clinica circuitului din Sepang, conduşi de italianul Michele Macchiagodena, au încercat reanimarea lui Marco Simoncelli timp de 45 de minute, informează cotidianul As.
"Simoncelli a intrat în stop cardiorespirator din cauza loviturilor la cap, gât şi piept, astfel că a fost intubat şi s-au realizat manevre de recuperare timp de 45 de minute, dar acestea au fost în zadar şi la ora locală 16.56 (08.56 GMT) a fost declarat decesul", a explicat medicul Macchiagodena.
Americanul Colin Edwards, implicat în accident, a suferit o fractură la umăr şi se află la clinica de la Sepang.
Simoncelli, campion mondial în 2008 la 250 cc, în vârstă de 24 de ani, a căzut la ieşirea dintr-un viraj, în turul doi la Grand Prix-ul Malaysiei, fiind călcat apoi de americanul Colin Edwards (Yamaha) care l-a scos de pe pistă pe italianul Valentino Rossi. Şocul a fost atât de violent încât casca lui Simoncelli, care a rămas la pământ, s-a desprins. Cursa de la Sepang a fost anulată.
Decesul campionului mondial din 2008 la 250 cc intervine la aproape un an după cel al japonezului Shoya Tomizawa, în vârstă de 19 ani, la Moto2, la Grand Prix-ul statului San Marino.
Simoncelli, cunoscut pentru părul creţ, a obţinut în acest sezon două pole-position, în Catalunia şi în Olanda şi a reuşit cel mai bun rezultat săptămâna trecută în Australia, locul doi.
În acest an, el figura pe locul şase în clasamentul general provizoriu, la egalitate de puncte cu prietenul său Valentino Rossi, implicat in accidentul de duminică, de la Sepang, care l-a costat viaţa.
www.mediafax.ro
DAC MOTORS, impreuna cu OPEN PUB, au placerea sa va invite la HALLOWEEN PARTY VI
Locatia: OPEN PUB, str. Tunari nr. 65
Data: 29.10.2011
Program: incepand cu ora 19:00 si pana ultimul "mascat" pica sub masa.
Eveniment organizat cu sprijinul Open Pub, Ciuc Premium, Dambla Motors, Editura Dacica, Scoala Moto Louis , Soft Expert si ABA Security.
Honda confirma intrarea in productie a lui Crosstourer V4, cu tractiune pe cardan.
Honda continua atacul violent confirmand noul concept Crosstourer V4 despre care se auzeau zvonuri cum ca ar intra pe linia de productie adoptand transmisia finala a lui VFR1200F. Se pare ca transmisia DCT (Dual Clutch Transmission) va fi optionala, la fel ca pe VFR.
Detalii mai multe voi afla luna viitoare cand modelul va fi expus la EICMA 2011 ( cea de-a 69 expozitie anuala de motociclete din milano 8-13Nov.) dar iata cateva amanunte primite de la leaderul de proiect de la honda, Dn-l Yosuke Hasegawa: “Crosstourer-ul ofera in nivel inalt de fuziune intre stilul off-road vibrabt, pozitia dreapta de pilotaj, puterea unui motor V4 si transmisia Dual Clutch care garanteaza o transmisie mai directa si o utilizare mai usoara. Suntem convinsi ca am ridicat stacheta cu ceea ce poate fi numit adevaratul Concept Crossover ”
Aprilia dezvaluie “Maxiscuter-ul” SRV 850
In timp ce linia dintre scutere si motociclete incepe sa se piarda din ce in ce mai mult Aprilia anunta modelul SRV 850. Desii inca nu am detaliile complete (vor aparea si acestea dupa Eicma 2011) Aprilia sustine ca SRV 850 va avea un motor V-twin de 850 capabil de 75CP si un cuplu de 76N/m. Din cate am vazut in ceea ce priveste cadrul (mai exact bascula si furca) SRV 850 pare a fi o continuare a lui Gilera GP800 lansat acum cativa ani. SRV-ul se pare ca va avea un motor mai mare care vine deasemenea cu plusuri de putere si cupludar si cu un carenaj mai atractiv.
In timp ce detaliile de caroserie ale lui GP800 te faceau sa treci indiferent pe langa el, SRV-ul 850 are o roata fata de 16” si una de 15” pe spate. Franele fata vor actiona cu o mare promptitudine diind asigurate de doua discuri de 300mm Beefy. Transmisia probabil ca e una CVT (Continuously Variable Transmission)
Motocicletele Maserati
Banuiesc un zambet in coltul gurii dar e adevarat, Maserati au produs si motociclete. Hai sa parcurgem impreuna urmatoarea poveste:
Alfieri Maserati (1887-1932) s-a nascut in Voghera (Lombardia), Italia fiind unul din cei 7 frati – Alfieri, Bindo, Carlo, Ernesto, Ettore si Mario – care, cu exceptia lui Mario, au fost cu totii implicati in constructia de biciclete, motociclete si/sau masini. Fratele Mario se pare ca s-a implicat in crearea logo-ului inspirat din tridentul statuii lui Neptun J din Piata Neptun din Bologna.
Cam prin 1903 Alfieri si Bindo Maserati incep serviciul ca angajati la fabricantul de automobile din Milano Isotta-Fraschini iar in 1905 Alfieri se muta la fabricantul de biciclete F.I.V. Edoardo Bianchi S.p.A. In 1912 se intoarce impreuna cu Ettore la Isotta-Fraschini pentru urmatorii doi ani.
Maserati – Marca
Prima mentionare a marcii Maserati (Societa Anonima Officine Alfieri Maserati) vine din 1914. In 1919, Alfieri Maserati pune bazele fabricii Fabbrica Candele Accumulatori Maserati S.p.A., incepand ca fabricant de bujii si acumultori in Bologna. La inceputul anilor 1920 Alfiero, Bindo si Ernesto construiau masini de Grand Prix pentru Diatto in Torino. Diato opreste productia de masini de curse in 1926 iar marca Maserati (Officine Alfieri Maserati S.p.A.) se naste oficial in acelasi an. Printre primele succese se numara cursa din Targa Florio din 1926 castigata cu o masina Maserati condusa de Alfieri.
La varsta de 42 de ani Alfieri Maserati moare in 1932 in urma complicatiilor survenite dupa accidentul din cadrul cursei de la Messina. Bindo, Ernesto si Ettore tin in viata firma pana in 1937 cand isi vand actiunile unui industrias italian pe numele Adolfo Orsi din Modena. Fiul lui Adolfo, Omar, a fost numit director al companiei in 1937 iar in 1940 sediul Maserati este mutat in Modena. Cei tri frati, ramasi in companie, sunt cooptati in echipa de ingineri cu contracte de 10 ani care inceteaza in1947. Fratele lui Adolfo, Marcello, conducea atunci divizia de turnatorie a companiei.
Motocicletele Maserati
Dupa razboi Maserati S.p.A. (Maserati Automobili) reincep constructia de automobile sub conducerea lui Adolfo. Sub conducerea surori lui Adolfo, Ida Orsi, , Fabbrica Candele Accumulatori Maserati cumpara Italmoto in 1953, devenind Maserati S.A. di Modena. Italmoto era un fabricant de motociclete din Bologna care avea la activ motociclete de 125cc in 2T si 160cc in 4T. Dupa cumpararea lui Italmoto, prooductia se muta in Modena
Desii motocicletele Maserati (Maserati S.A.) nu erau direct afiliate cu divizia Maserati automobile li s-a permis sa utilizeze deja famliarul logo al companiei – Tridentul.
Prima motocicleta productie Maserati a fost Tipo 125/T2, bazat pe modelul DKW si Tipo 160/T4 bazat pe tourerul 160 Italmoto. Mopedele Maserati veneau in versiuni de 50/75cc – Tipo 50/T2/U Turisimo majuscula „U” derivand de la cuvantul Umino – Barbat sau 50/T2/D Turismo „D”-Done
Motocicletele maserati erau produse in variante se 125cc, 160cc, 175cc, si 250cc cu configurari ale motorului in 2T si 4T. Printre modelele sport gasim GTS, T2/S si T2/SS. Modelele in 4T erau Tipo 250/T4 Gran-Turismo Lusso si Tipo L/160/T4 Turismo Lusso.
In zenitul productiei, motocicletele companiei se vindeau in toata Europa, America de Nord si Africa de Sud. Incursiunea Maserati in fabricarea de motociclete a fost de scurta durata, si productia de motociclete a fost intrerupta in 1960, ca urmare a concurentei mari din partea altor producatori italieni de motociclete si scutere care veneau cu modele tot mai usoare. Adolfo Orsi a vandut actiunile sale din Maserati Automobili lui Citroen in 1968.
Ducati Streetfighter 848 – 2011
Pret 11.620 Euro
General
Sincer, lumea moto nu avea mari asteptari de la aceasta motocicleta. Pe de o parte, noua motocicleta este, in cel mai bun caz, o revizuire a deja imbatranitului Streetfighter 1098 – o motocicleta care a alunecat de pe „scara atractiei” din cauza costului foarte ridicat si a performantelor coplesitoare.
Pe de alta parte, chiar daca e mai ieftin decat versiunea 1198, e totusi mai scump decat principali sai concurenti – Triumph Street Triple si MV Augusta Brutale 920. Dar, dupa ce sui in sa esti lovit subit, mai ales daca prinzi cateva curbe, acolo unde pedigree-ul de curse straluceste. Adaugand la asta un motor mult mai prietenos decat cel al variantei 1098 obtii un naked Ducati modern si sportiv, tocmai bun.
Motorul
Hai sa-l analizam. Un V-Twin de 849cc de inalta performanta. Are mostenirea de curse a lui Testastretta cu actionarea Desmodromica a supapelor, admisia cu supape ovale, si nu e nimic altceva decat versiunea mai mica a armei de catigat curse – 1198. Cu 132Cp si 94N/m se pare ca e o bestie mica si potenta.
Motorul Testastretta e puternic. Trage bine iar ambreiajul e excelent setat. Chiar si cu controlul tractiunii oprit, simpla intoarcere rapida a manetei de acceleratie nu e indeajuns incat sa ridice roata fata dar, cupland ambreiajul la rotatii inalte obtinem din 848 un campion italian de wheelie. Motorul pare lenes de parca Ducati e batran, nu exceleaza in rpm dar e destul de grabit. Un motor inselator.
Manevrabilitate
Asul din maneca lui 848 este balansul perfect motor/cadru/ciclistica. Frana de motor suplimenteaza decizia pilorului de a incetini. Chiar daca franezi puternic cadrul nu te surprinde (neplacut). Nu se ridica roata spate, nu se „scufunda” si partea din fata nu face nici o pirueta. Pur si simplu se opreste.
Simti foarte bine aderenta anvelopelor astfel ca asteptatul pana in ultima secunda pentru a frana inainte de curba sau a accelera pentru o iesire devine o normalitate. Simpla ridicare cu 20mm a ghidonului dintr-o bucata este raspunsul la streetfighter 1098 si chiar se simte. Ai o pozitie de stat in sa mai mult fata de a fi intins pe masa de tortura. Una peste alta, pilotul se simte ca un stapan ce sta confortabil de la inceput pana la sfarsit.
Echipare
Pai incepem cu motorul: avem o versiune mai mica a lui 1098, castigatorul de curse. Adaugam o ciclistica ce si-a demonstrat calitatile, etriere Brembo, furca complet ajustabila Marzocchi USD, amortizor spate Sanch si dam peste 848 – Sportivul cu ghidon inalt.
Mai avem asa: Control al tractiunii ajustabil pe 8 trepte, si e gata setat de joaca cu un sistem DDA. Avem si mufele pentru quick shifter Ducati Performance. Si nu ne oprim. Anvelope Pirelli Diablo Corsa 3, anvelope du densitate variata, durabile dar cu o aderenta foarte buna pe margine, exact acolo unde conteaza cel mai mult. Roata spate a fost modificata de la 180/55 la 180/60.
Calitate si fiabilitate
Ducati e exotic, scump si cu o fiabilitate scazuta... Gresit. De fapt Ducatii are un nivel foarte ridicat al fiabilitatii si asta in special calitatii constructiei si a materialelor. Totusi va ramane mereu o motocicleta exotica multumita flerului italian in design, frumusetii, tehnologiei si sportivitatii genetice.
Valoare
Gasim chiar o buna portie de tehnologie pe Streetfighter 848 si la doar putin peste 11K e de luat acasa. Triumph Speed Triple e mai ieftin si din infruntarea celor doua pe strada ar iesii o lectura placuta pe care v-o las voua sa o cititi. Ducati a fost intodeauna mai scump, asa e in firea bestiei...
Alte versiuni
Ducati Streetfighter (1098) – originalul bad-boy Streetfighter. 155Cp si 115N/m – Arma excelenta a pilotilor experimentati
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu