Stiri
Noriyuki Haga este bine.
Dam citire scrisorii primite de Word Superbike din partea pilotului Noriyuki Haga privitor la problemele Japoniei in urma dezastrelor recente.
"Nitro Nori" Haga se afla impreuna cu familia in Japonia iar situatia lor pare sa fie OK..
Noriyuki Haga scrie urmatoarele randuri:
„Dupa prima tura din Word Superbike de la Phillip Island m-am intors in regiunea mea natala, in Nagoya – Japonia pentru a-mi vizita rudele. Bine-nteles acum incerc sa ma intorc in Europa pentru runda 2 a campionatului la Donington Park in Marea Britanie weekend-ul viitor.
Mai intai vreau sa le multumesc tuturor celor care s-au interesat de familia si prietenii mei din Japonia. Vreau sa stie ca a insemnat foarte mult pentru mine. Va multumesc pentru bunatatea aratata. Familia mea intreaga alaturi de rudele care locuiau in spatiul afectat sunt bine.
Suntem foarte socati de ceea ce se intampla in Japonia. Cutremurul, tsunamiul si acum problemele la centrala nucleara... e ca un cosmar. E foarte urat, mai ales in regiunea Sendai. Obisnuiam sa particip la curse acolo si am foarte multe amintiri frumoase legate de acele locuri dar acum este incredibil. Trist...
Imi pare rau pentru toti cei care au pierdut rude sau prieteni in tragedie si-mi voi impinge limitele la maxim in cursa de la Donington Park pentru a demonstra spiritul Japonia, Nu renunta Tohoku>
De(spre) Furca Part.II
Mai vin cu o veste buna si anume ca prieteni nostri Yukio Kagayama si Katsuaki Fujiwara impreuna cu familiile lor sunt OK!”
Nitro-Nori
Valentino Rossi concureaza weekendul acesta in prima sa cursa alaturi de echipa Ducati GP11 pe Circuitul International Losail din Qatar, in runda intai din cadrul campionatului MotoGP 2011
De noua ori campionul mondial a incercat sa se adapteze pe Ducati in presezon dar s-a plans de un umar slabit din cauza unui accident in timpul antrenamentelor de Motocross.
Vom incepe prima sesiune de antrenament din Qatar cu setarile facute in ultima zi a testelor intrucat am scos un timp bun. Cred ca ar fii fost si mai bun daca nu ma lasa umarul, aproape fara nici un avertisment, inainte chiar de a fi incercat cauciucurile moi.
Weekendul cursei are sesiuni de 45 de minute si de o ora deci ar trebuii sa fie mai usor din aceasta perspectiva. Normal ca nu numai umarul este singura problema si daca vrem sa facem o cursa buna, inafara de starea mea psihologica trebuie sa solutiile care sa ne ajute safim mai rapizi si astfel sa ne imbunatatim locul. In orice caz debutul alaturi de Ducati vine cu foarte multa motivare si Duminica va fii cu siguranta o zi foarte emotionanta.
Earles
Furca telescopica Earls este o varietate de Leading Link unde punctul pivot e situat in spatele rotii. Aceasta a fost baza patentului Earls. Proiectat de englezul Ernest Ears, aceasta furca triunghiulara cauza ridicarea partii din fata in cazul unei franari bruste spre deosebire de alte modele de furca. Era foarte potrivita pe motocicletele cu atas si din 1955 pana in 1969 BMW-ul a folosit acest model de furca chiar si pe motocicletele solo.
Saxon-Motodd (Telelever)
Furca Saxon-Motodd (Comercializata de BMW sub denumirea de Telelever) presupune o bascula montata intre cadru si amortizoare. Acest proiect face unghiul de fuga sa creasca in timpul franarii, invers fata de furca telescopica traditionala. BMW-urile secolului 21 sunt echipate cu furci Telelever.
Hossack/Fior (Duolever)
Furca Hossack/Fior separa complet suspensia de fortele de virare. A fost o idee dezvoltata de Norman Hossack si folosita de Claude Fior si John Britten pe motociclete de curse. In 2004 BMW anunta venirea K-ului 1200S cu un nou sistem de suspensie pe fata care pare a fii inspirat din acest design. Din 2066 K1200S, K1200R, si K1200GT vin dotate cu Duolever.
2011 Piaggio MP3 Yourban
Cand Piaggio si-a lansat scuterul cu trei roti in 2006 jucaria era mai asemanatoare cu un vehicol lunar decat cu ceva intalnit pe sosele dar in scurt timp scuterul MP3 si-a demonstrat aptitudinile atingand vanzari de peste 80.000 de unitati, crescand astfel increderea in stabilitatea platformei in tri puncte.
Modelul din 2011 se lauda acum cu o greutate redusa si doua motorizari, de 125 respectiv de 300cc, amandoua cu alimentarea pe injectie.
Adevarul e ca scuterasul acesta stie sa imbine prezenta si performanta italiana. Demarajul rapid ii permite sa se strecoare chiar si prin traficul orelor de varf (Italienii au ridicat aceasta performanta la stadiul de arta - atinsa de un pic de nebunie).
Pentru un balans estetic cele doua roti din fata sunt acompaniate de un far dublu, de asemenea vopseaua in doua nuante accentueaza panourile vopsite in culoarea aluminiului.
Bordul consta in trei ceasuri mari, vizibile, care indica nivelul de benzina, temperatura apei si kilometrajul si un display LCD pentru ceas, voltaj si temperatura exterioara. Tot in bord se afla si luminile de avertizare ca: rezerva conbustibil, faza lunga, semnalizare, presiune ulei etc.
Piaggio MP3 Yourban este disponibi in 5 variante metalizate de culoare; Cosmo Black, Ibis Red, Orione Grey, Perla White, and Ghiaccio Grey.
Specificatii Piaggio MP3 Yourban 300
Motorul – monocilindru SOHC 4T, 4 Valve, 279cc, 22.4CP la 7500rpm cu un cuplu maxim de 23.2Nm la 6500rpm.
Transmisia CVT, ambreiaj automatic, centrifugal uscat.
Capacitate rezervor 10.8 L
CZ 400 Motocross
Pentru o intreaga generatie de motocrosseri care nu stiu decat de frane pe disc, recire pe lichid si suspensii ultraperformante probabil e greu sa realizeze faptul ca motocicleta ce o voi descrie in minutele urmatoare a fost candva in zenitul tehnologiei motocros.
Motocicletele de motocros moderne, chiar si modelele de varf, prezinta unele caracteristici care lasa de dorit. Chiar de la iesirea din showroom urmeaza o serie de imbunatatiri: roti mai usoare si mai rezistente, evcuari performante, amortizoare, aripi etc, etc, etc.
Cz-ul a fost fondat in orasul Strakonice in 1919 ca fabrica de armament: Cz inseamna “Ceska Zbrojowka” care s-ar traduce in romana “Fabrica de armament cehoslovaca”
CZ-ul comunist definea termenul de motocross la sfarsitul anilor 60’, inceputul anilor 70’. Joel Robert si Roger DeCoster si-au construit legenda pe modelele firmei CZ. Odata ce motocrosul si-a intins radacinile in SUA tot CZ-ul, alaturi de Husqvarna au pus umarul la treaba, ridicandu-se peste toti ceialti constructori ai vremii. Aceasta marca ceha a fost foarte importanta pentru istoria motocicletelor, caracteristicile tehnice ale Cz-ului au influentand dezvoltarea motocicletelor de cross japoneze. Sa pornesti un CZ este o provocare in sine. Carburatorul Jikov are o supapa care iti permite sa inunzi la propriu camera de amestec. Cand aceasta se umple, benzina se scurge peste motor (un miros sublim iti invadeaza canalele olfactive). Acum, cu grija si speranta ca nu va lovi inapoi, se actioneaza pedala de kick-start. Dar ce sunet frumos emana motorul acesta cand prinde viata...
Modelele din 1971-1972, numite si „rezervoarele galbene”, nu erau foarte diferite de alte CZ-uri ale vremii. Constructorul cehoslovac aducand upgrade-uri modeste de-al lungul anilor dar majoritatea cz-urilor pot fii deosebite dupa forma rezervorului.
Cz-ul 400 din 1972 era de fapt fostul CZ 360 cu mici upgrade-uri: i-a fost marita cilindreea la 380cc si a fost redenumit 400, aripa din doua bucati, cadrul despicat in fata motorului, nu sub el si amortizoarele au fost usurate de carcasa cromata .
Iata si cateva detalii tehnice:
Motorul – 2T de 383cc, 44CP la 6000 rpm,
Transmisia – Cutie cu 4 viteze
Greutate – 102 Kg
Distanta la sol – 18 cm
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu