duminică, 6 februarie 2011
Motojurnal / Editia X
1907 – Cel mai rapid om din lume: Glenn H. Curtiss
Gloantele sunt singurele rivale ale lui Glenn H. Curtiss de la Hammondsport scria cu litere ingrosate un titlu pe prima pagina dintr-un ziar in 1907
La 24 ianuarie 1907 Glenn Curtiss matura nisipul plajei Ormond Beach pe coasta de est a Floridei cu 136.3 mph (219.8 km/h) stabilind un record ce va sta in picioare timp de 11 ani - doborat apoi doar de o masina - pana in 1930 nici o motocicleta ne-egaland fantastica viteza atinsa de Curtiss.
Curtiss este un adevarat erou national al Americii, si o personalitate nemuritoare ale carei experiente au inspirat o serie de carti pentru tineri gen: "Aventurile lui Tom Swift" de Victor Appleton. Si da, era in jurul anilor 1910 un volum intitulat "Tom Swift si motocicleta sa - sau - Distractie si Aventura pe Drum."
Glenn Curtiss a stabilit recordul de viteza la sol in 1907 pe motocicleta construita personal si propulsata de un motor V8. O poza gen carte postala il arata purtand o casca de piele, cu o mustata bine aranjata si o privire otelita, transcedand timpul cu costumatia sa alb cu negru. Pe fundal valuri spumoase bateau nisipul tasat bine care constituia acel drum pe care motocicleta sa experimentala l-a trimis in cartile de istorie drept "Cel mai rapid om din lume"
Curtis era mereu in cautare de aventuri pe si in afara drumului indiferent daca daca era la bordul unei masini, pe barci sau avioane. In 1907, Curtiss, la 29 de ani, inventase si dezvoltase mai mult de 500 de design-uri si compunente pe care le va tot imbunatatii pe parcursul vietii, dand o mana de ajutor in dezvoltarea primului avion al Fratilor Wright si tinand experimente aeronautice in parteneriat cu Alexander Graham Bell care au inclus dezvoltarea şi brevetarea eleronului, mecanism acum universal in pilotarea avioanelor.
Indiferent daca era purtat de vant sau sau rula pe drum Curtiss a incercat mereu sa-si depasasca limitele. Desii faima sa fantastica se datoreaza avioanelor totul a inceput pe o motocicleta. Drept rezultat al experientei sale ca ciclist, mesager pe bicicleta si proprietar de magazin de biciclete Curtiss a facut pasul natural in motociclism. In 1901 motorizeaza o bicicleta cu un propulsor monocilindru cu ardere interna cu care in 1903 castiga primul campionat american de motociclism atingand viteza de 54.6 mph (87.8 km/h). Pana in 1905 stabileste recorduri la evenimente sportive de 1, 2, si 3 mile. Tot el inventeaza binecunoscutul sistem de comanda al acceleratiei prin rotirea unui manson pe ghidon.
Noua sa motocicleta doboratoare de recorduri ia fiinta multumita cererii in crestere de motoare pentru avion tot mai puternice. Motocicleta era de fapt un model de test pentru monstrul de 40 CP care urma sa echipeze apoi aeronava lui Curtiss.
Configuratia motorului era una foarte patrata cu un raport alezaj - cursa de 8.26/8.26 cm .In timp de motoarele sale precedente erau monocilindre sau V-Twin-uri, Curtis a mers pe un design al unui motor la 90° din fonta. Mai mult, a renuntat la garniturile din capul cilindrului multumita designului de calitate. Ungera era asigurata de o pompa interna si balbotare pe cilindrii.
Valvele de admisie erau actionate de de presiunea atmosferica, cele de evacuare fiind controlate de tije. Admisia se facea prin doua carburatoare construite deasemenea de Curtiss.
Cand a calculat numerele date de motorul de 4000cc suspendat pe ceea ce era o bicicleta ramforsata a reiesit un raport putere/greutate de 1CP la fiecare 3Kg depasind orice standard al vremii.
Scepticii vremii sustineau sus si tare ca viteza declarata e de fapt un fals si ca nici un muritor nu poate respira la viteza de 220 km/h. Era singura zi in care V8-ul magic al lui Curtiss atingea acea viteza. Dar odata a fost indeajuns.
• 2011 Ural Snow Leopard Limited Edition
Atat masinile cat si motocicletele albe indicau un scop anume. Masinile albe de obicei erau masini de marfa iar motocicletele albe erau ale politiei. Totusi albul intra din cand in cand in aria modei si cam la odata la 15 ani vehiculele prindeau albeata in obraji chiar daca asa de repede cum apareau pe piata lafel de repede dispareau.
Albul s-a intors iar daca Porche si Ferarri isi vand masinile in alb iata ca si Ural vine cu o editie limitata la moda. Dar Uralul Snow Leopard nu e alb imaculat, e gri cu alb.
Leopardul de zapada este o specie de feline mari cu teritoriul in muntii Asiei. Din pacate a devenit specie pe cale de disparitie fiind vanata pentru blana.
Ural omagiaza aceste feline printr-o motocicleta in editie limitata definita de armonia dintre cadrul gri si caroseria alba. Disponibila in doua versiuni , Retro si Ranger, aceasta motocicleta pastreaza toate calitatile Ural.
2011 Ural Snow Leopard Limited Edition - Specifications
MSRP*: $13,999
Vit max recomandata 105 km/h
Motor Boxer in 4 timpi, de 749cc capabil de 40 CP la 5600r/m
Doua carburatoare Keihin, 32mm
Ambreiaj dublu disc uscat
Pornire electrica si la pedala
Cutie de viteze cu 4 rapoarte + march-arriere
Capacitate rezervor 22l.
Frana fata Disc Brembo cu erier cu 4 pistonase
Frana spate si atas - tambur
Furca fata Marzhocchi
Suspensiile spate - Amortizatoare Sachs Hydraulic
Wheels Size Front, rear, and sidecar 18"
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu