miercuri, 5 ianuarie 2011

Motojurnal / Editia IV

BMW K 1600 GT si K 1600 GTL.

Constructorul german BMW a dat astazi publicitatii primele informatii legate de viitoarele sale modele touring dotate cu noul propulsor cu 6 cilindri in linie, K 1600 GT si K 1600 GTL.

Ambele modele vor fi adevarate vitrine tehnologice propulsate de noul motor cu 6 cilindri in linie de 1.600cmc, singurul de acest tip de pe piata, ce va dezvolta 160 cp la 7.500 rpm si un cuplu urias de 175 Nm la 5.000 rpm, 70% din acesta fiind disponibil inca de la 1.500 rpm. Noul motor beneficiaza de uriasa experienta a producatorului german in constructia motoarelor cu 6 cilindri in linie, motoare ce au adus o reputatie deosebita datorita rafinamentului si a comportamentului dinamic deosebit.

K 1600 GT va fi un model touring, asemanator ca si concept cu actualul K 1300 GT, foarte confortabil si bine dotat tehnologic, insa cu o pozitie si setari usor mai sportive decat modelul GTL, ce ofera oricum un confort de nivel inalt pentru calatoriile lungi. 1600GT va dispune de multiple dotari in standard, precum faruri xenon (HID), mansoane si sa incalzite, cruise control si computer de bord.

K 1600 GTL va fi noul varf de gama touring BMW, o versiune super touring a lui GT, cu o pozitie mai relaxanta de condus, menit a concura cu modelul GL 1800 Goldwing al constructorului japonez Honda. Scaritele sunt mai coborate si pozitionate mai in fata, ghidonul este mai alungit inspre pilot iar pasagerul va beneficia de asemenea de o pozitie foarte confortabila, topcase-ul standard tinand loc de spatar. Dotarea standard va cuprinde de asemenea faruri xenon (HID), mansoane si sa incalzite, cruise control, computer de bord, sistem audio si multe altele.

In standardul ambelor modele vor mai intra: 3 harti de injectie selectabile (Rain, Road, Dynamic), BMW ABS Integral, ride-by-wire, sasiu cu suspensie Duolever si Paralever, bord cu Multi- Controller si ecran TFT.

Pe lista de optionale se vor regasi: sistem de control al tractiunii, suspensie reglabila electronic ESA II si faruri adaptive, prezente pentru prima data pe o motocicleta. Acestea dispun de un sistem electronic ce va ajusta raza de lumina in functie de unghiul de inclinare si pentru o iluminare mai buna in viraje.

Honda Cub

Constructorul japonez a anuntat, conform ultimelor date, ca la sfarsitul lunii Aprilie a anului 2008 s-au inregistrat vanzari record in acest segment de piata, ajungand la un numar de 60 de milioane de exemplare de Honda Cub. Din aceasta cifra, 10 milioane au fost inregistrate din anul 2005 pana in 2008.

La inceputul existentei sale, acest model purta denumirea de Super Cub si era propulsat cu ajutorul unui motor in doi timpi. Prima generatie de Honda Super Cub C100 a fost echipata cu un motor performant si inovator in patru timpi de 50cc ce s-a dovedit a fi extrem de economic si fiabil. Super Cub C100 s-a deosebit prin cadrul coborat ce permitea accesul facil pe scuter, prin ambreiajul centrifugal ce elimina folosirea schimbatorului de viteze si nu in ultimul rand prin acea eficienta protectie din plastic din dreptul picioarelor ce minimiza accesul prafului si a vantului. De la lansarea primului model si pana in prezent designul si structura tehnica au ramas practic neschimbate, regasind multe din stilul initial si in prezent. Incepand cu modelul Super Cub 2007, s-a introdus un nou sistem de injectie asistat electronic dezvoltat de Honda ce sporeste performantele ecologice ale motorului.

Exporturile modelului Super Cub au inceput in 1959 avand ca prima destinatie Statele Unite ale Americii iar productia in regiuni din exteriorul Japoniei a inceput in 1961 in Taiwan, unde se realizau in prima faza doar subansamble. De atunci constructorul japonez a mers pe principiul de “a fabrica produse aproape de nevoile clientilor “ iar in prezent Honda Cub este produs in 15 tari din lume.

In 2006, intr-o emisiune pe Discovery Channel, "The Greatest Ever", un documentar ce a avut un top 10 al celor mai bune motociclete, a clasificat Honda Super Cub "Numarul Unu", atasandu-i titlul "cea mai buna motocicleta produsa vreodata".

Casca

Alegerea căştii potrivite ar trebui să fie una din principalele preocupări ale oricărui motociclist.

Dacă scopul principal al căştii de motocicletă este protejarea capului în cazul unui accident, multă lume scapă din vedere un al doilea scop care, după părerea mea, este la fel de important, acela de a oferi un cât mai bun confort în timpul călătoriilor pe două roţi. Protecţia în caz de accident este vitală fără îndoială deoarece o cască bună ar putea face diferenţa dintre viaţă şi moarte dar ar trebui să avem în vedere şi al doilea aspect pentru că ne dorim de fapt să ne bucurăm de călătorii şi să parcurgem multe mii de kilometri cu aceea cască mai degrabă decât să dăm cu capul de pământ.

Sunt mai multe tipuri de căşti:

Cască integrală (full face) – „înfăşoară” complet capul, oferind cea mai bună protecţie atât în călătorie cât şi în caz de accident. De obicei aceste căşti au vizor integrat, care se deschide şi poate fi uşor demontat pentru curăţare sau înlocuire fără a fi nevoie de unelte ajutătoare.

Vă recomand cu tărie ca prima cască pe care v-o cumpăraţi să fie una de tip integral.

Cască modulară (flip up) – este un compromis între casca integrală şi casca ¾ Fiind un compromis, nu va oferi nici protecţie deplină cum oferă casca integrală dar nici confortul unei căşti deschise.

De ce nu oferă suficientă protecţie? Deoarece, în caz de accident, există o probabilitate foarte mare să existe mai multe impacturi spre exemplu dacă te rostogoleşti. Mecanismul care susţine modulul bărbiei se poate deteriora la primul impact, care este şi cel mai puternic, astfel încât la următoarele casca să nu mai ofere protecţie în zona bărbiei. Pentru cei care poartă ochelari sau cei care nu pot vorbi cu alţi oameni având casca pe cap, acest tip de cască oferă o variantă foarte convenabilă, partea frontală a căştii fiind rabatabilă.

Cască ¾ (jet sau open face) – acest tip de cască era foarte populară în anii ’70. Pe atunci căştile integrale erau foarte grele şi foarte voluminoase. Prin comparaţie, căştile de tip jet erau o alegere foarte comodă. Aceste căşti lasă toată faţa şi bărbia expuse, atât faţă de obiectele zburătoare (pietricele, insecte) cât şi faţă de pavaj în cazul accidentelor.

Cască ½ (brain cup) – oferă o protecţie minimă, atât pentru confortul călătoriei cât şi pentru loviturile în caz de accident.

Acest tip de cască oferă, dintre toate tipurile de căşti omologate, senzaţia cea mai intensă de libertate.

Dacă ţineţi la viaţa voastră mai bine evitaţi acest tip de cască. Singura ocazie în care aş purta aşa ceva ar fi la o paradă moto.

Cască de motocros – dacă celelalte tipuri de căşti prezentate anterior sunt destinate mersului stradal, acestea sunt căşti speciale pentru mersul pe teren accidentat. Au un design special cu un cozoroc ce protejează împotriva noroiului , o protecţie sporită în zona bărbiei şi de obicei nu au vizor integrat ci se poartă împreună cu ochelari speciali.

Cea mai bună cască este aceea care vi se potriveşte cel mai bine pe cap. O cască potrivită trebuie să fie strânsă dar nu atât de strâmtă încât să jeneze. Mărci diferite şi modele diferite de cască au forme diferite (se vorbeşte spre exemplu de cap de tip Arai – mai rotund sau de cap de tip Shoei – mai oval), de aceea este bine să probaţi mai multe căşti înainte să vă decideţi care vi se potriveşte cel mai bine. O cască care se potriveşte bine trebuie să fie suficient de strâmtă încât să nu joace pe cap dacă faceţi mişcări mai bruşte si să fie suficient de lejeră încât să nu apară „puncte fierbinţi”, adică puncte de presiune care să jeneze prea mult.

Niciodată să nu cumpăraţi o cască second-hand. Căştile sunt mărfuri perisabile iar o cască veche de 2 ani oferă mai puţină protecţie decât o cască nouă. Materialele din care sunt construite căştile se degradează cu timpul, chiar dacă au stat pe raft sau dacă au fost folosite. Asta înseamnă şi că ar trebui să vă planificaţi cumpărarea unei căşti o dată la 4-5 ani.

Foarte important: dacă aţi avut un accident şi aţi lovit casca ar trebui să o schimbaţi imediat. Chiar dacă la suprafaţă pare intactă, este foarte probabil să i se fi afectat structura de rezistenţă.

Dacă vă permiteţi, cumpăraţi casca din magazinul de unde v-aţi dus să probaţi. Este adevărat că magazinele on-line oferă preţuri mai bune dar ar fi fairplay să cumpăraţi din magazinul care v-a lăsat să probaţi timp de vre-o 2 ore câteva duzini de căşti. Dezavantajul magazinelor on-line este că, în cazul în care casca cumpărată nu vi se potriveşte perfect, timpul pentru înlocuirea ei poate să dureze săptămâni întregi, ca să nu mai punem la socoteală costurile suplimentare legate de transport . Dacă vă permiteţi să daţi câteva zeci de euro în plus şi să ajutaţi astfel magazinul local să supravieţuiască, atunci ar fi un gest foarte frumos să faceţi acest lucru.


Sursa: www.moto1.ro




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu