Royal Enfield Woodsman EFI 2012
Precum Woodsmanul fabricat de Royal Enfield între 1955-1959 şi comercializat în SUA sub marele brand Indian, motocicleta despre care vorbim astăzi este un Bullet cu ghidon şi eşapament înalţat, dotat cu un motor de 499cmc. Totuşi similarităţile dintre Bullet si Woodsman se opresc aici pentru că pe noul Woodsman găsim o şa solo, în locul şeii pasagerului fiind un portbagaj foarte practic, un set extra de scăriţe, devansate şi un scut din aliaj care să apere baia de ulei împotriva loviturilor inevitabile.
Incolăcit prin partea stângă (poziţia standard e prin dreapta) sistemul de evacuare înălţat a avut parte de o re-proiectare astfel motorul respirând mai uşor şi totodată, menţinându-se muzicalitatea “englezească” a monocilindrului.
Reuşind să respecte normele europene de poluare, nou-nouţul monocilindru de 499cmc, capabil de 28CP reduce raportul alezaj X cursă dar compensează prin sistemul de admisie cu injecţie Keihin şi o cutie de viteze cu 5 trepte. Ambreiajul este unul multi-disc (7 discuri mai exact), umed, ceea ce asigura o debraiere fină şi uşoară.
Suzuki Hayabusa 2012
E cât se poate de simplu: Suzuki Hayabusa nu e pentru oricine. Cu performanţe care i-au dat titlul “Cea mai incitantă, ba chiar indecentă motocicletă sport de pe planetă”, este proiectată pentru cei mai buni piloţi, aceia care nu se mulţumesc cu nimic altceva decât cu motocicleta cea mai bună. Dacă tu eşti unul dintre acei piloţi şi ai ales Hayabusa, vei fi recompensat cu o exprienţă de neuitat. Combinaţia de putere neîntrecută, manevrabilitate strictă şi aerodinamica superbă crează maxima motocicletă sport.
În 2012, Hayabusa este disponibilă cu noi scheme grafice şi o paletă nouă de culori: Glass Sparkle Black şi Candy Sonoma Red.
De când cei de la Suzuki au lansat Hayabusa, aceasta nu a avut decât un rival: Hayabusa. Acesta este motivul pentru care modelul din 2012 este impresionant în comparaţie cu originalul – este mai nou, mai bun şi mai atrăgător. Auzind acestea, fanii modelului cu siguranţă parcurg în acest moment o creştere a pulsului.
Livrând fără efort un cuplu pur, musculos, noua Hayabusa este propulsată de un motor cu 4 cilindrii, de 1340cmc, DOHC, 16valve , răcit cu lichid, capabil de performanţe sporite cu 11% faţă de predecesorul său. Sistemul de injecţie SDTV (Suzuki's Dual Throttle Valve) cu două injectoare inividuale per cilindru înbunătăţind astfel distribuirea puterii pentru un răspuns liniar al acceleraţiei, o economie a combustibilului mărita şi emisii reduse.
ISC (Idle Speed Control) îmbunătăţeşte pornirea la rece şi menţine un relanti stabil în timp ce sistemul PAIR (Suzuki Pulsed-secondary AIR-injection) şi catalizatorul mare reduc emisiile.
Noul S-DMS (Suzuki Drive Mode Selector) ofera posibilitatea alegerii a trei caracteristici diferite in alegerea distribuirii puterii in functie de conditiile de pilotaj si preferintele pilotului.
Noul sistem de evacuare 4-2-1-2 este proiectat cu grijă pentru a oferii spatiul de aplecare necesar în viraj, include două tobe tapetate şi chiar dacă a fost gândit pentru respiraţia uşoară a motorului ţine sub control decibelii, reducând considerabil zgomotul… sau muzica, depinde cum priviţi lucrurile.
Transmisia în 6 trepte lucrează în paralel cu inovativul SCAS (Suzuki Clutch Assist System), limitând debraierea în gama înalta de rpm pentru o regresie lină din treptele superioare în cele inferioare.
Pentru a reduce fricţiunea statică şi a oferii un control mărit asupra suspensiei, furca USD, complet ajustabilă pe preîncărcare, recul şi compresie a fost tratată cu DLC – Diamond-Like Coating. Pe spate avem un amortizor link-type.
Yamaha Zuma 50F 2012
Agresivul motor de 49cmc, 4T inspirat din motocicletele off-road se prezintă doritor şi capabil de a te duce aproape oriunde.
Noul Zuma 50F 2012 este un scuter de 49cmc, dur dar sportiv numai bun pentru naveta prin oraş. Motorul în 4T, răcit cu lichid, cu admisie pe injecţie este puternic, tâcut şi uşor de întreţinut. Stilizarea cu linii ascuţite şi farul dublu reactualizează imaginea Zuma de “dur, off-road” în timp ce gumele balon dau impresia de nelimitare a destinaţiilor. În plus, Zuma se laudă cu un consum de 1.7l/100Km.
Sistemul de injecţie economic livrează puterea liniar şi aproape instantaneu iar transmisia finală este pe curea, ajutată de o cutie de viteze complet automată. Pornirea este la buton. Factorul poluant este şi el îmbunătăţit fiind prezentă tehnologia cu catalizator şi un sistem inteligent de admisie e aerului. Cadrul este un leagan din oţel iar rezervorul de 4.5l aşezat sub şa contribuie la coborârea centrului de greutate, lăsând totodată suficient spaţiu de depozitare. Spre deosebire de majoritatea scuterelor, Zuma nu necesită ridicarea şeii pentru alimentarea cu combustibil. Un scuter drăgut, cidat la prima vedere dar cu siguranţa mai mult decât util şi, de ce nu, plăcut.
Burt Munro
Bert Munro, născut Herbert James Nunro la 25 Martie 1899 în Edendale, Noua Zeelandă, a simţit încă din copilarie nevoia de viteză, adesea călărind cel mai rapid cal al familiei în jurul fermei.
În 1915, la vârsta de 16 ani, Burt îşi cumpără prima motocicletă, un Duglas. În 1919 cumpără o motocicletă Clyno cu ataş. După ce îi dă jos ataşul Bert îşi duce motocicleta Clyno pe circuitul Fortose unde stabileşte primele sale recorduri.
În 1920, Bert îşi cumpără motocicleta preferată: un Indian Scout nou-nouţ. La acel moment motocicleta era în variantă stock, cu un motor de 600cmc şi o transmisie în 3 trepte.
Prima modificare a Indianului are loc în 1926, ajutat fiind de scule de bază sau improvizate. De exemplu, micrometul lui era o spiţă de bicicletă şi pistoanele erau turnate în oale de tablă. În scurt timp înlocuise bielele, pistoanele, sistemul de ungere şi volanta cu unele produse de el însuşi. De asemenea a proiectat o distribuţie cu 4 valve pe cilindru pentru a o înlocui pe cea originala, cu 2v.
În 1925, Burt se însoarş cu Florence Beryl Martyn cu care are 4 copiii: John, June, Mararet şi Gwen. Cuplul divorţează în 1950.
1938 este anul în care Bert stabileşte primul record în Noua Zeelandă cu motocicleta Indian, luând naştere pasiunea vieţii sale. Va continua să modifice Indianul din acest moment timp de 30 de ani.
În 1962, Burt stabileşte recordul mondial de viteză pe pista de sare de la Bonneville ducându-şi Indianul la 288.2 Km/h. Atunci Indianul avea cilindreea de 850cmc.
În 1967, tot pe pista de la Bonneville, Burt şi Indianul modificat la 950cmc ating 295.44Km/h, un nou record pentru motocicletele sub 1000cmc. În timpul unui tur de calificare atinge 306.9Km/h, cea mai mare viteză atinsă official de o motocicletă Indian. În timpul turului aproape că a lovit un stâlp de oţel, cazând cu motocicleta. Totuşi nu s-a ales decât cu câteva zgârieturi.
Se stinge din viaţa, din cauze naturale, la data de 6 Ianuarie 1978. Motocicleta sa i-a fost oferită unui fan local, fiind prezentată în cadrul diferitelor show-uri moto.
În 2005 a fost produs un film pe baza biografiei sale, intitulat “The World's Fastest Indian”, Burt fiind interpretat de Anthony Hopkins extraordinar de bine. În 2006, Burt este introdus post-mortem în Motorcycle Hall of Fame.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu