Știri
Motocicletele concept Husqvarna Baja/Moab se pregătesc să intre pe linia de producție.
Husqvarna a prezentat motocicleta concept Baja, care se îndreaptă către linia de producție aproape sigur anul acesta, lafel ca și conceptul Moab, dezvăluit în Noiembrie.
Baja se foloseste de un monocilindru de 650cmc, împrumutate de la BMW G650GS și împarte multe componente cu Moab. Baja totuși are o înclinare mai mare catre off-road, cu anvelope cramponate, scut al băii de ulei si o aripa față stil dirt-bike.
Deșii oficialii Husqvarna nu fac declarații oficiale privință la viitorul în producție al modelelor, surse neoficiale au confirmat în cadru Show-ului de la Milano că termenul maxim e de un an.
Designerul șef, legendarul David Robb, a părăsit BMW.
Evenimentul a avut loc dupa ce David s-a certat cu unii colegi. Surse oficiale au confirmat zilele trecute că omul responsabil pentru transformarea BMW a părăsit firma. Din momentul în care David Robb a preluat partea de design a BMW, bavarezul a trecut de la insipid/incolor/inodor la fabulos. David Robb este “vinovat” pentru S1000RR, K1200R , F800S și R1200GS, best sellerul firmei.
Vespa Quarantasei 2012
Reper tehno(eco)logic.
Vespa Quarantasei (46 – numele face referire la anul în care a fost construită primul scuter Vespa) deschide o ușă către viitorul tehnologic.
Inima lui Vespa Quarantasei este un motor extrem de modern, care dezvăluie avansul liniilor de motoare din viitor, caracterizate prin consum redus și emisii reduse de gaze.
Monocilindrul de 125cmc, 4T, 3v, răcit cu aer și alimentat cu ajutorul unui sistem de injecție reprezintă vârful tehnologic al celor de la Grupul Piaggio în construcția de motoare pentru scutere. S-a lucrat foarte mult d.p.d.v. al mecanicii fluidelor, astfel că cele trei supape și poziționarea bujiei duc la o ardere cât mai eficientă a combustibilului. Toate părtile în mișcare, atât ale motorului cât și ale trensmisiei finale sunt fixate cu rulmenți reducându-se la maxim forțele de fricțiune și zgomotul.
Sistemul de injecție e unul de vârf în ceea ce privește funționalitatea și fiabilitatea, cu un control automat al relantiului, sonda lambda ce oferă informații esentiale pentru o buclă a puterii optime. Harta tri-dimensională a amestecului și a injecției este atent controlata de o unitate electronica de vârf. Împreună cu catalizatorul trivalent, toate aceste specificații garantează îndeplinirea standardelor Euro3.
Și ca o cireașă pe tort vă spun că nu seamănă de loc cu scuterul clasic pe care îl avem deja în minte. E o Vespa superb stilizată, cu o șa suspendată (din păcate asta înseamnă și zero loc depozitare sub șa) cu care, deși nu am fost niciodată un fan al scuterelor, aș face zilnic drumul până la radio.
Suzuki Colleda 1954-1963
Deși unele modele restaurate pot prezenta emblema Suzuki, primele motociclete produse de constructorul nipon nu aveau nimic care să te ducă cu gândul la fabrica de războaie de cusut Suzuki ci erau numite simplu Colleda. Abea in 1959 brandul Colleda este înlocuit de Suzuki, sigla cu renumitul “S” făcându-și apariția.
Colleda înseamnă ceva de genul “Asta este!!!” în japoneză. Japonezi folosesc această expresie în momentul în care găsesc ceva ce au căutat îndelung.
Fabrica De Războaie De Cusut Suzuki (SJI) prezintă publicului motocicleta Colleda, propulsată de un motor cu supape laterale, în luna Mai 1954. Monocilindrul de 90cmc, 4T producea 4CP și mergea ca uns mulțumită volantei grele de care era atașată aprinderea cu magnetou.
Pe acea vreme japonezi nu aveau nevoie de permis de conducere pentru motocicleta Colleda, guvernul japonez decisese că pentru motocicletele sub 90cmc 4T sau sub 60cmc 2t nu e nevoie de permis, fapt ce justifică alegerea motorului mic pentru Colleda, lafel cum mai facuse Suzuki pentru bicicleta cu motor Diamond Free (1954), motorizată cu propulsoare de 58cmc, 2T, 2CP sau 90cmc, 4T, 4CP.
Colleda se prezintă cu un cadru din otel, furcă telescopică, suspensii pe spate și o șa cu arcuri ceea ce o face foarte comodă. Nu avea semnalizatoare dar prezenta far și lumini pe spate. A fost prima motocicletă japoneză dotată cu un kilometraj, încorporat în carcasa farului. Cutia de viteze avea trei trepte. Franele erau clasice, cu tambur și mulțiumită suspensiilor rigide și micului portbagaj, Colleda se preta foarte bine pentru cărat mici bunuri. Mulți spun că motorul avea un glas peste caracteristicile sale, sunetul puternic și fiabilitatea motocicletei făcând-o foarte populară printre clienții japonezi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu