duminică, 14 august 2011

Motojurnal / Editia XXXI



Stiri

Motociclete de interventie rapida


In doua saptamani vor fi introduce la Bucuresti, in premiera in Romania, doua motociclete de interventie rapida, proiect derulat in colaborare cu Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta.
"In premiera pentru Romania, in curs de circa doua saptamani, vom lansa primele doua motociclete de interventie rapida, in Bucuresti", a declarat, astazi, intr-o conferinta de presa la Simleu Silvaniei, a spus subsecretarul de stat al Miniserului Sanatatii Raed Arafat.
"Proiectul este unul realizat in colaborare cu IGSU, iar motocicletele vor fi dotate cu defibrilator, echipament de resuscitare, stingator si oxigen. Astfel, daca ajunge la un caz de stop cardiac, paramedicul de pe motocicleta poate defibrila pacientul, avand dotarea minima necesara pentru a salva o viata, exact dupa standardele europene", a adaugat Arafat.
Cele doua motociclete au fost achizitionate din fondurile obtinute de la populatie prin redirectionarea a doi la suta din impozitul pe venit catre Serviciul Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD).
"Motocicletele vor deservi zonele aglomerate si greu accesibile, asigurand ajutor pana la sosirea echipajelor de pe masini. Facem tot posibilul pentru a ajunge la bolnav cat mai repede. Este un proiect specific Bucurestiului, nu as lansa motocicletele in niciun alt oras din tara", a declarat Arafat.
Subsecretarul asigura ca este un proiect sigur. "Deja motocicletele au fost achizitionate, dotate, inscriptionate, iar pompierii care vor lucra pe ele fac deja instruiri cu Politia Rutiera".
Potrivit sursei citate, acest proiect este realizat dupa unele similare, derulate in alte capitale europene, precum Londra si Budapesta.







Motocicletele de sub apa
Vroiam sa va povestesc despre nava SS Thistlegorm care s-a scufundat in 1941. Probabil va intrebati: „Ce legatura are vaporul asta cu motociclismul?” Rabdare dragii mei. Ei bine pe aceasta nava care acum este un foarte popular loc de scufundari se aflau o multime de BSA M 20, Matchless G3L si Norton 16 Hs, motociclete din Al Doilea Razboi Mondial care acum stau si ruginesc alaturi de camioane de armata si o garnitura de tren, toate facand parte din dotarea armatei britanice si scufundate de nemti pe coasta Egiptului langa Sharm El Sheikh.
Pentru mai multe detalii vizitati www.ssthistlegorm.com



Mobra - Fascinatia anilor '70







Anii de dinaintea revoluţiei din 1989 au reprezentat o perioadă în care de confortul unui automobil sau de vitalitatea unei motorete nu se bucurau prea mulţi români.
 Printre motoretele vremii se numără Mobra, un exemplar apărut pe piaţa românească în anii `70. Cei mai entuziasmaţi au fost tinerii, atraşi de modelele est-germane sau cehoslovace, însă destul de costisitoare în comparaţie cu exemplarele de pe piaţa românească.
 Marca Mobra a cunoscut patru forme: Mobra 50, Mobra 50 Super, Mobra Hoinar şi Mini-Mobra.
Motoreta Mobra 50 a fost fabricată începând cu anul 1971. Motorul era produs de întreprinderea METROM Braşov şi era asamblată la fabrica Tohan din Zărneşti. Lăsând la o parte suspiciunile privind originalitatea modelului (presupunerea că e o copie după modelul nemţesc Zundapp sau asemănarea cu Honda prin forma de aripă în relief de pe rezervor), trebuie precizat faptul că este un urmaş de marcă al modelului Carpati şi avea capacitatea de a transporta 2 persoane.

 Caracteristicile motoretei:
Motor: monocilindru în doi timpi;
Capacitate cilindrică: 50cmc;
Putere: 4 CP;
Consum de 2,5l/ 100km;
Suspensia: amortizoare hidraulice;
Cutie de viteze cu 4 trepte, schimbate cu piciorul;
Încuietoare la ghidon;
Preţul de lansare pe piaţă (în 1971) : 6.325 de lei, apoi s-a scumpit la 7.800 de lei.

Mobra 50 Super s-a dorit a fi varianta îmbunătăţită, eliminându-se o serie de elemente similare primului model. Noua motoretă a fost proiectată conform caracteristicilor precedentei, dar cu un design mult mai simplu, deoarece dispar semnalizatoarele de pe furca faţă şi stopul cu semnalizatoare, însă cu acelaşi motor puternic.





 Cea de-a treia variantă, Mobra Hoinar, produsă între 1976 şi 1994, este considerată un model 100% autohton. A fost lansată pe piaţă în 1986, la preţul de 11.000 de lei şi era destinată atât transportului în oraş cât şi pentru drumurile lungi. La noul model a fost eliminat sistemul de răcire forţată cu aer a motorului, specific modelului 50 Super. Motorul este un monocilindru în doi timpi cu o capacitate cilindrică de 49,6 cmc, o putere mai mare, 5 CP, şi 8200 rot/min. Cu o autonomie de 450 km şi o cutie de viteze în 5 trepte comandate (o treaptă în plus faţă de Mobra 50), Hoinarul atingea peste 70km/oră.
Ultimul model, Mini-Mobra, a fost produs începând cu 1976 până la sfârşitul anilor `80. Mini-Mobra reprezintă un model sport, mai simplu decât cel iniţial iar în 1981 se vindea cu 4.900 de lei.
Ultima motoretă, o Mobra Hoinar, s-a vândut în 2004, la sfârşitul lui martie, la preţul de 11,7 milioane de lei.
Lăsând la o parte o serie de inconveniente (număr limitat de motorete- motiv pentru care se întocmeau liste de aşteptare, motor zgomotos sau paletă cromatică redusă: portocaliu, roşu aprins sau muştar), comentariile ironice sau glumele intrate deja în folclor (,,Moarte sigură cu cobra, dar mai sigură cu Mobra’’), cu certitudine începuturile `carierei` fiecărui motociclist erau marcate de Mobra.
Deşi nivelul de productivitate atingea uneori 3000 de motorete într-o lună şi, de multe ori, se vindeau tot atâtea exemplare, după aproximativ 40 de ani de activitate, fabrica a fost nevoită să stopeze producţia, întrucât `motorul furnizat de intreprinderea METROM Braşov nu corespundea normativelor europene`, declara Mircea Babeş, directorul departamentului de cercetare-proiectare de la Tohan S.A. şi, în prezent, la fabrica de la Zărneşti a mai ramas doar un exponat de muzeu.
 (Veteran Media -  Irina Hăulici )


Honda CBR250R 2011







                General
                Motociclismul necesita sange tanar pentru a-si asigura supravietuirea. Honda a vazut aceasta continua necesitate si pentru a atrage noi pasionati in domeniul moto a pus la cale o motocicleta ieftina, cinstita si stilizata; a reiesit din planuri CBR-ul de 250R. Motocicleta este buna nu numai pentru incepatori dar si pentru oricine doreste un autovehicul simplu, usor de condus, cu un aspect modern si capabil de a oferii posesorului satisfactii motorizate.

                Motorul
                CBR-ul de 250 nu a fost niciodata o motocicleta foarte rapida. Cu doar 26 CP nu putea sa fie prea furios. In schimb este foarte usor de codus, arata bine si in plus, cel mai important, iti da experienta de care ai nevoie sa poti trece la o clasa mai mare. Ar fi fost totusi placut ca cei de la Honda sa mai fi stors vre-o 10 CP in plus de la motor dar daca stau sa analizez bine situatia e placut sa mergi cu 120 km/h kilometri in sir fara prea multe vibratii, tinand cont totusi ca e un monocilindru.
Ambreiajul, cutia de viteze si alimentarea cu combustibil pastreaza calitatea Honda demonstrand ca „ieftin” nu inseamna intodeauna „ieftin si prost”. Honda a facut cateva afirmatii mari in ceea ce priveste consumul de combustibil, laudandu-se cu un foarte bun 3.2l/100km. Ma indoiesc de aceasta cifra, mai ales la drum intins, insa, nu cred ca ar fi suparat careva cu un consum de 4l/100km.

                Manevrabilitate
               
                Honda a excelat mereu in constructia de motociclete cu aspect mare si in calitatea ridicata de pilotaj. Plecand de la premisa ca nu aveti picioare de girafa CBR250R are o pozitie de pilotaj confortabila. Ai loc pe scarite sa-ti misti picioarele si saua e destul de comoda incat sa te lase sa stai mai in spate daca ai mainile lungi. Confortul este garantat si pe deasupra, ai impresia ca stai pe un motor de 600 mai degraba decat pe un 250. Suspensia este elastica dar nu moale ca aceea oferita de amortizoare ieftine ci una chiar... potrivita.

                Echiparea
                La putin peste 4.200€ Honda ofera o motocicleta cu echipare extrema de baza, fiind extrem de functionala. Tot ceea ce necesita o motocicleta moderna este atasat noului model: catalizator, blocaj de ghidon, bord electronic etc. Umbla zvonul ca ar fi disponibila si o varianta ABS dar u am mai multe detalii.
               
                Calitate si fiabilitate.
                Honda si-a castigat reputatia de constructor cu produse fiabile si solide. Nu am nici un motiv pentru care sa cred ca CBR250R va fi altfel decat restul modelelor Honda din gama sa chiar daca este construita in Tailanda, calitatea Honda este aceeasi in toata lumea.

                Valoare
                Sa construiesti o motocicleta costa, sa construiesti o motocicleta noua costa si mai mult asa ca ramane un mister pentru mine cum castiga Honda bani din CBR250R. – Kawasaki Ninja 250R costa cu 1.000€ mai mult si chiar si GT250R de la Hyosung e mai scump cu peste 250€. Ok, deci costurile de producie in Tailanda sunt foarte scazute dar sa ai o Honda Sport la putin peste 4.200€? Dubios...
               
               
                CARACTERISTICI
                Motor: 4 timpi 2valve OHC
                Combustibil: benzina
                Putere: 26 CP
                Capacitate: 249 cmc
                Cutie de viteze: 6 trepte
                Rezervor: 13.00 l
                Racire: lichid
                Transmisie: lant
                Pornire: electrica
               
                MECANICA
                Suspensie fata: furca telescopica
                Suspensie spate: Pro-Link monoamortizor
                Frana fata: disc 296mm
                Frana spate: disc 220mm
                Anvelopa fata: 110/70-17
                Anvelopa spate: 140/70-17
               
                DIMENSIUNI
                Inaltime sa: 780 mm
                Greutate: 161.00 kg

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu