duminică, 17 iulie 2011

Motojurnal / Editia XXVIII




Stiri


Din cauza pauzei de 2 saptamani a Motojurnalului nu am apucat sa mediatizez un eveniment extraordinar ce a pricinuit momente memorabile celor care au participat la distractie. Este vorba de Black & White Motor Fest 2011. Chopper Academy MC sunt faptasii acestei distractii in stil “motorizat” la Lehliu Gara - Calarasi.
Nu au lipsit traditionala palinca, slana si ceapa sau concerte rock anuntate si sustinute de:
Phenomenon, constantenii de la White Walls, Trax, Glissando, Voodoo, Pseudonoise, Magnum Opus, Lefters si Reborn; concursurile cu premii si multe alte surprize.
Cazarea la camping a fost gratuit lafel ca si intrarea la eveniment iar din pozele pe care le-am vazut pe pagina de Facebook a MC-ului am dedus ca am ratat o ocazie foarte buna de a petrece un timp de cailtate in compania unor oameni ce iubesc motociclismul. Felicitari Chopper Academy si gastii Support 31.


Australianul Christopher Malloy si-a investit toti banii intr-un proiect care a durat doi ani si jumatate. Creatia sa futuristica, denumita Hoverbike, poate ajunge la o altitudine de 3000 de metri si la o viteza de peste 160km pe ora.
Fanii designului au comparat deja opera lui Malloy cu celebrele "speeder bikes" din Star Wars: Return of the Jedi sau cu masina zburatoare din "Inapoi în viitor".
Fostul pilot de elicopter, în varstă de 32 de ani, a construit masinaria in garajul sau din Sidney folosind un cadru din carbon, special construit, si un motor BMW.
Prototipul poate merge circa 148km timp de 45 de minute, cu un singur rezervor de combustibil si va ajunge la pretul de 45.000 de dolari.

Pana acum, motocicleta de 270kg a fost testata doar ancorata la sol, pentru a preveni zborul la inaltimi prea mari, insa testele nu se opresc aici.
"Momentan fac inca testele la sol, pentru ca nu sunt 100% sigur de ce o sa se intample. Nu am avut inca placerea sa zbor cu ea prin tara", a declarat Malloy. "Este stabila si nu are tendinta sa se rastoarne, insanu vreau sa se intample ceva in timpul testelor si sa stric prototipul", a mai spus inventatorul.
Motocicleta are incluse doua parasute, iar pilotul poate purta si el una, pentru o mai mare siguranta. Hoverbike merge pe acelasi principiu cu elicopterul Chinook de la Boeing.
Domnul Malloy nu a vrut sa spuna cat l-a costat intreg proiectul, insa sustine ca il costă circa 140 de lire sterline pe saptamana.




Supapa

                Supapa este piesa care prin comanda primita de la arborele cu came inchide sau deschide, cu ajutorul talerului sau, orificiul de comunicare al cilindrului motor cu un canal de admisie sau evacuare.
                Supapele care permit intrarea amestecului carburant in cilindru se numesc supape de admisie , iar cele care deschid iesirea gazelor se numesc supape de evacuare. La fiecare cilindru se gasesc cel putin doua supape, una de admisie si una de evacuare.
                Supapa este formata din taler si coada. Talerul supapei este partea in forma de disc cu care se termina coada supapei si care inchide orificiul comandat de supapa. Talerul este prevazut cu o suprafata tronconica periferica numita contrascaun care se aseaza pe scaunul supapei. La unele motoare supapele pot avea talerul cu o cavitate interioara umpluta cu un lichid de racire.
                Coada supapei  este tija cilindrica asupra careia actioneaza organul care comanda intrarea in actiune a supapei precum si arcul care comanda iesirea din actiune a acesteia.
                Racordarea dintre taler si tija se face lin ceea ce ii confera supapei o mai mare rezistenta, imbunatateste conditiile de evacuare a caldurii si micsoreaza rezistenta aerodinamica la trecerea gazelor.




Kawasaki GPZ 750 1983

Kawasaki  GPZ-750 este inca unul din modelele care nu se mai fabrica. Fascinant e faptul ca inca mai vedem pe sosele unitati ce functioneaza foarte bine ceea ce indica faptul ca motocicleta a fost foarte apreciata, in parte si multumita calitatii sale. Defapt majoritatea sunt din cel de-al doilea an de productie. Modelul a intrat pe linia de asamblare in 1982 fiind inspirat din KZ-750, cea mai rapida motocicleta a anului 1981, dar, in 1983, a avut parte de o serie de schimbari majore care au avut ca scop transformarea sa intr-o motocicleta mai atractiva, care sa arate mai bine si astfel sa atraga si mai multi potentiali cumparatori.  In urma modificarilor aduse, GPZ-750 devine o motocicleta “sofisticata” incluzand un nou tip de supape, carburatoarele si esapamentul nou . De asemenea  au loc modificari substantiale in motor si in particular in camera de combustie. Mai mult decat atat in urma acestor modificari se obtine o crestere in putere de la 80CP/9500rpm, cat reusea sa scoata modeul din ’82, la 92cp/9000rpm in ’83.

Pe langa aceste modificari interne au loc si cateva schimbari la frane, suspensii, roti si carenaj. Suspensia spate in ’82 ara asigurata de doua amortizoare dar in ’83 apare bascula din aluminiu si suspensia uni-trac iar in ceea ce privaste carenajul noul model venea in plus cu o semi-carena a farului ce completa foarte bine intregul design.

Lafel au mai ramas cutia cu 5 trepte, pornirea electrica, cilindreea de 738, etc. Grutatea in schimb a crescut, lucru care a avut un impact marisor asupra manevrabilitatii si vitezei. Daca in 1982 GPZ-750 implinea 217kg, in urmatorul an crescuse la 228kg.

Dupa cum ati auzit, la doar un an de a lansare, o multime de modificari ii sunt aduse acestui model devenit in timp un exemplu de inventivitate nipona dar lucrurile nu se opresc aici, al patrulea an de productie venind cu noi modificari si aproape o varianta turbo – Kawasaky GPZ-750 Turbo. Dar asta este o alta poveste careia ii pastram o editie aparte...







2011 Moto Guzzi Stelvio 1200 8V


General
Modificarile aduse lui Stelvio, acum numit Stelvio 1200 8V l-au adus mai aproape decat oricand de rivalul sau BMW R1200GS. E rapid, distractiv, foarte manevrabil si vine cu un rezervor enorm de 32 litrii, fapt ce duce la o siguranta de aproape 435Km intre doua plinuri de combustibil.
De asemenea mai e disponibila si varianta NTX Adventures care costa cu 1350€ in plus dar vine cu extra-uri ca: protectii pentru motor si baia de ulei, lumini pe baza de spot cu halogen, roti spitate; toate astea aducad 20kg, dar acest pachet atinge varful de performanta a motorului, franarii si manevrabilitatii.


                Motorul
                Noul motor V-twin de 1151cc cu 8 supape, racit cu aer vine cu un nou sistem de evacuare si este mai silentios si ofera o livrare liniara a puterii cu un raspuns prompt la acceleratie. De asemenea gasim un control al tractiunii de baza, pentru prima data pe acest model, care monitorizeaza doar rpm si nu este lafel de eficient ca sofisticatul sistem cu senzor la roata si giroscop intern deci nu poti sa-ti pui mari baze in el.


                Manevrabilitate
                Una dintre cele mai tari chestii ale lui Stelvio 12000 8V este pozitia de pilotaj, comoda si deschisa, chiar foarte deschisa daca tragi saua in sus pe cea mai inalta dintre cele doua setari. Apropo de sa, e foarte confortabila si alaturi de display-ul ajustabil manual, foarte eficient, ridica nivelul calitatii calatoriei. Cu setarile suspensiei, care acum este mai rigida si franele agile se asaza bine pe drum si ramane acolo. In comparatie cu suspensia fata „amuzanta” de pe BMW R1200GS, Guzzi iti da mai mult control si simti mult mai bine fata motocicletei. Motocicleta vine incaltata cu gume Pirelli Scorpion care asigura o priza buna la asfalt. 


Echipare
Echiparea standard include ABS, mansoane incalzite si navigatie prin satelit. Mai primiti pe deasupra un rezervor de 32 de litri , controlul tractiunii si etriere Brembo.

                Calitate si fiabilitate
                Fostele Stelvio au avut parte de rapoarte mixte ale proprietarilor in ceea ce priveste calitatea constructiei dar acum lucririle au luat o intorsatura buna multumita conducerii Piagio. Calitatea constructiei este mai ridicata si atentia pentru detalii a sporit semnificativ. Dealerii declara de asemenea ca piesele de schimb sunt mult mai rapid accesibile.              

                Valoare
                In comparatie cu rivalul BMW R1200GS, Stelvio ofera un bun raport calitate-pret. La 12.000€ ABS-ul, manerele incalzite si sistemul de navigatie prin satelit, care sunt standard pe Moto Guzzi, sunt optionale pe BMW.


V-max – 210km/h
Putere – 105CP
Greutate – 231kg
Capacitate rezervor – 32l
Motor – V-Twin, 1151cc, v8,
Cadru – Dubu leagan din otel, tubular
Suspensie  fata – furca 43mm, ajustabila pe preincarcare
Suspensie spate – monoamortizor complet ajustabil
Frana fata – 2 disc X 320mm, etrier Brembo cu 4 pistonase
Frana spate – disc 282mm, etrier Brembo cu pistonas dublu







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu