Stiri
Desi multi dintre noi asteptam cu nerabdare intrunirea de la Predeal rezervata pt week-end-ul 29-31 iul. iata ca pe ultima suta de metri a fost anulata. Ca motiv organizatorii au dat trecerea in nefiinta, in aceasta primavara, a viceprimarului Predealului, Vasile Criste, unul dintre cei mai importanti bikeri ce participau la organizarea evenimentului East European Motor Show – Predeal.
In perioada 5-7 August suntem asteptati cu totii de prietenii nostri de la Steel Bikers Mizil. Traditia ne-a lasat marturie faptul ca la Mizil distractia face popas asa ca daca aveti drum prin zona sau timp liber nu ratati evenimentul in cauza. In aceeasi perioada, la Covasna, Plaiesii de Jos baietii de la KMB Motors va inviata la intrunire deci aveti mai multe alternative de distractie pentru sfarsitul saptamanii viitoare.
Reglajul supapelor
In timpul functionarii motorului, materialele se incalzesc si se extind, tija supapei devenind mai lunga. Astfel, este posibil ca supapa să nu mai inchida complet si gazele calde incalzesc permanent supapa. Nemai inchizand talerul, acesta nu se mai raceste suficient si prin urmare se produce arderea talerului la supaps.
Pentru a asigura o inchidere completa a orificiului supapei, in conformitate cu toate conditiile de functionare ale motorului, acesteia se acorda un anumit joc in mecanismul de distributie al motorului.
Această distanta este redusa la ajungerea temperaturii maxime de funcționare a motorului, dar nu trebuie să fie zero. Un prea mare joc, la randul lui, provoaca pierderi de randament, zgomot puternic si uzura supapei. Din aceste motive, constructorii stabilesc un joc de supapa intre citeva sutimi pina la unele zecimi de milimetru, de cele mai multe ori raportate la motorul rece.
Jocul la supape care trebuie sa fie intre supapa și culbutori, cand este actionat de acestea poate sa fie cu reglaj mecanic sau hidraulic. Cand supapa este actionata direct de axa cu came, jocul se reglează hidraulic.
Jocul cu reglaj mecanic, trebuie facut periodic cu ajutorul unei lere de reglaj.
Jocurile cu reglaj hidraulic la supape se fac prin intermediul presiunii uleiului de la motor. Aceste jocuri se formeaza singure si nu mai este nevoie de reglaj, dar acesti tacheti hidraulici pot fi uzati, ceea ce duce la un zgomot tacanit al motorului.
Maicoletta
Maicoletta este scuterul construit de Maico intre 1955-1966. Jurnalistii vremii, atat in SUA cat si pe batranul continent, o apreciau atat pentru puterea cat si pentru manevrabilitatea si confortabilitatea ei. A fost unul dintre cele mai grele si scumpe scutere ale vremii, predatand scuterele touring popularizate de Honda CN250
Scuterul Maicoletta a fost foarte apreciat in Regatul Unit. Atunci cand Maico a oprit productia Maicoletta, importatorul din Marea Britanie a construit mai multe modele din piesele de schimb existente pe stoc.
Maicoletta a intrat in productie in 1955. Avea componentele de baza folosite de motocicletele conventionale Maico, inclusiv motorul, transmisia, si furca fata. A fost construit pentru a concura pe piata de scutere nemtesti a anilor ’50. Maico a introdus mai devreme o motocicleta prevazuta cu protectie superioara impotriva intemperiilor, MaicoMobil-ul de 175cc, care a fost comercializat ca o "masina cu doua roti", cu roti interschimbabile si o roata de rezerva montata in caroseria in forma de butoi din spatele stopului si numarului de inmatriculare. Maicoletta folosea jantele de paisprezece inch, indicatorul treptei de viteza si farurile de la MaicoMobil.
Cand Maicoletta a fost importata pt prima data in UK, era unul dintre cele mai grele, puternice si scumpe scutere de pe piata. Si-a castigat rapid reputatia de „Lucru bine facut”, de scuter puternic, de calitate superioara, capabil de confort la drumetii pe distante mari. Maicoleta avea optional, un motor de 277cc, foarte util pentru combinatia cu atas.
In 1966 Maico opreste productia de Maicoletta dupa 11 ani de succes.
Un lucru iesit din comun al Maicolettei a fost pornirea pendulara. Maicoletta folosea sistemul de pornire electrica pendulara Bosch de 6V. Cand era activat, in loc sa roteasca, balansa inainte si inapoi arborele cotit. In momentul i care motorul pornea, sistemul iesea din functiune si arborele incepea miscarea de rotatie. Acest sistem de pornire a fost posibil multumita sistemului de admisieal motoarelor in2 timpi.
Suzuki DL650 V-Strom 650 ABS 2011
General
Am abordat noul V-Strom plin de scepticism dar am fost zdruncinat.
Pentru inceput, restilizarea este un succes rasunator, si pe buna dreptate. Nu-mi trece prin gand nici o alta motocicleta care sa arate atat de elegant la un pret atat de mic. In al doilea rand, aproape fiecare aspect a fost regandit, refacut, re-re-re pentru a atinge maximul in performanta, fiabilitate, motor, etc.
Impresionant este faptul ca acest pachet ne este livrat la un raport excelent in ceea ce priveste balansul calitate-pret.
Motorul
Motorul Gladius, revizuit, da dovada de agilitate si initiativa. V-tvin-ul SV650 era de mult considerat liderul in clasa sa, iar acum, dupa revizuiri, este chiar mai bun.
Manevrabilitate
De aceasta data motocicleta ca intreg are de primit cateva plusuri. Trebuie sa tinem cont de faptul ca roata fata de 19” si suspensiile universale, accesibile, alaturi de frane si anvelope ridica stacheta ferind noul model de stilul moale. Acum ractioneaza usor a fiecare comanda si asta nu face nimic altceva decat sa aduca pilotului un zambet pe buze.
Echipare
Sa nu uitam ca este o motocicleta pentru cei cu buget redus, insa acum acest fapt este mai putin evident. Instrumentatia a mai urcat un nivel, ABS-ul este acum standard iar ca optionale un pachet de accesorii asteapta sa fie descoperite.
Calitate si fiabilitate
Restlizarea are un efect seducator si elegant. Liniile curbe, modelate si dezvoltate in tunelul aerodinamic, sunt mult mai cursive si se integreaza mai bine in design-ul complet, detaliile si instrumentatia sunt mai sofisticate si mai moderne iar folosirea unor materiale si texturi diferite ii confera noului V-Strom aspectul unei motociclete fitoase de genul Ducati Dievel decat a uneia de clasa mijlocie si pret redus. Aripa fata, rezervorul si carenele laterale sunt accesorizate cu valuri din (imitatie de) fibra de carbon, satin si finisaje metalice de aluminiu se completeaza foarte bine cu saua eleganta, cu cusaturi rosii si logo-ul V-Strom.
Valoare
Eccelenta. Vechiul V-Strom era o motocicleta ieftina si buna. Noul V-Strom este o motocicleta ieftina si Foarte buna. Tinand cont de finisaje, echipare si abilitati il face pe bietul Tiger 800 sa para scump.
Detalii Tehnice
Motor si transmisie
Tip motor 2 cilindri in V la 90˚, racit cu lichid DOHC
Norma de poluare Catalizator/ PAIR sistem/ EURO 3
Cilindree / Alezaj x cursa 645 cc /81,0 x 62,6 mm
Raport de compresie 11,5 : 1
Putere maxima 49 kW (67 CP) /8.800 rpm
Cuplu maxim 60 Nm/6.400 rpm
Alimentare Injectie electronica 39 mm
Aprindere electronica, 2 bujii pe cilindru
Ungere Cu ulei in carter
Baterie / Alternator 12 V –10 Ah/400 W
Pornire Electrica
Ambreiaj Multidisc in baie de ulei, actionare mecanica
Cutie de viteze / Transmisie finala 6 trepte / lant O-Ring
Raport transmisie primara / finala 2,09/3,13 (47/15)
Dimensiuni
L x I x h / Ampatament 2290 x 840 x 1390–1450 mm/1555 mm
Inaltime sa 820 mm
Greutate la plin 220 kg / 216 kg
Masa max autorizata 420 kg
Capacitate rezervor (incl rezerva) 22 L
Suspensie fata Telescopica hidraulica sistem cartus Φ 43 mm . Pretensiunare arc ajustabila
Suspensie spate Monoamortizor hidraulic, reglaj tensiune arc
Cursa suspensie fata / spate 150 mm/150 mm
Frana fata Dublu disc Φ 310 mm , etrier cu 2 pistonase
Frana spate Disc Φ 260 mm, etrier cu 1 pistonas
Janta + anvelopa fata 2.50 x 19 + 110/80R19 59H
Janta + anvelopa spate 4.00 x 17 + 150/70R17 69H
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu