Stiri
Chopper Academy MC
Open Season Party 2011
Ca in fiecare an, Chopper Academy MC a chemat motociclistii din toata tara la hora in cinstea noului sezon de "calarie" alaturi de trupe rock, invitati speciali, prieteni si multe alte surprize.
Evenimentul organizat de Chopper Academy MC ieri seara a fost gazduit de Grill Pub.
Este o traditie in cadrul Fest-urilor: slana, palinca si ceapa au participat cu siguranta la deschiderea sezonului.
Din cate am auzit a fost o petrecere pe cinste si chiar daca vremea a facut fasoane, nimic nu a putut eclipsa bucuria data de deschiderea oficiala a sezonului.
Motojurnalul ii felicita si le doreste un an plin de calatorii memorabile, fara evenimente neplacute.
Rechemare moto
211 MV Agusta F4 sunt rechemate in service de producator datorita unor probleme tehnice la subcadrul spate. Producatorii MV Agusta declara ca punctele de prindere din partea de sus ale sub-cadrului nu sunt suficient de robuste si se pot produce, ca rezultat al acestui defect, ruperea lor in timpul exploatarii. Compania Italiana declara ca 211 motociclete sunt afectate de aceasta problema, toate fiind rechemate pentru operatiuni de service care vor duce la eliminarea defectului.
In cazul in care cadrul lui F4 se fisureaza, stabilitatea pilotului si al pasagerului este compromisa cauzand riscul unei accedentari.
Un kit de cadru pentru ranforsara acestuia va fi montat de catre dealerii MV Agusta, gratuit, in decursul acestei luni (Aprilie).
Aceasta este cea de-a doua rechemare in service a modelului F4 din 2010. In Iunie anul trecut MV Agusta a rechemat cateva F4 datorita unor defectiuni ale filtrului de aer.
Pistonul – partea 1
Pistonul este o piesa de forma cilindrica, ce se deplaseaza in interiorul cilindrului cu o miscare de translatie alternativa, asigurand prin aceasta miscare realizarea fazelor succesive ale ciclului motor. El transmite arborelui cotit, in timpul cursei utile, forta necesara, datorita presiunii gazelor in urma arderii amestecului carburant.
Pentru aceasta pistonul trebuie sa fie perfect etans pe suprafata oglinzii cilindrului, sa evacueze caldura din camera de ardere spre peretii cilindrului si spre carter, sa intinda pe peretii cilindrului pelicula de ulei si sa readuca in carter uleiul ramas pe peretii cilindrului.
Pistonul se compune din capul (2) prevazut cu santurile pentru segmenti, fundul (1), mantaua (4), umerii (3) in care se sprijina boltul si face legatura dintre piston si biela. La unele pistoane mantaua este prevazuta cu taieturi (5) pentru asigurarea dilatarii.De obicei pistoanele sunt confectionate din aliaje usoare de aluminiu. La unele motociclete se intalnesc pistoane confectionate din magneziu sau otel sau pistoane bimetalice, avand capul din aliaj usor iar mantaua din otel.
Dupa forma fundului, pistonul poate avea diferite forme: plana (a), convexa (b), concava (c) sau profilata (d).
Pistonul cu fundul concav imbunatateste forma camerei de ardere, apropiindu-se de forma sferica, dar favorizeaza depunerea de calamina datorita acumularii de ulei.
Pistonul cu fundul convex permite scurgerea de ulei care cade pe el, impiedicand formarea de calamina. In schimb forta generata de arderea gazelor este distribuita catre marginile acestuia iar in cazul uzurii segmentilor se pierde o mare parte din energie.
Pistonul cu fundul plan este foarte folosit deoarece are o temperatura de lucru normala si este usor de confectionat.
La unele motoare fundul pistonului are o forma profilata fiind prevazut ca un deflector care serveste la dirijarea curentului de gaze in timpul baleiajului. Fundurie profilate pot avea diferite forme, fiind prevazute cu nervuri de intarire si racire.
Sunbeam S7
Vom vorbii astazi putin despre Sunbeam S7 si stiu ca ii fac o mare bucurie unui prieten motociclist care e pasionat de aceasta motocicleta.
Ovidiu, articolul acesta e pentru tine.
S7 Tourer
Erling Poppe este cel vinovat pentru designul suprebului Sunbem S7, cu primele prototipuri complete fabricate in 1945. Motocicleta are la baza BMW-ul R75 de la sfarsitul anilor ’40. In timp ce R75 avea un motor boxer, cu 2 cilindrii orizontali, opusi, motorul lui S7 era un bicilindru in linie de 500cc, capabil de 145 km/h, iar transmisia finala era pe cardan. Defapt “S”-ul care da numele seriei vine de la Shaft (cardan in limba engleza ). Motocicleta nu a fost dotata cu bucsi de cauciuc la prinderile motorului pe cadru, si testele de productie ale primelor modele indicau vibratii excesive. Totusi Sumbeam a vandut primele exemplare asa, fiind nevoiti apoi sa le readuca in fabrica pentru post-montarea bucsilor.
Initial a fost planificata producerea a trei modele de motocicleta pe baza acestui concept de motor: S7 “Tourer”, “Sports” si varianta rigida “Trial”. Despre varianta Tourer se preconiza o atingere usoara a vitezei de 120 km/h in timp ce Sport-ul, cu pistoane capabile de compresie mare, axa cu came imbunatatita, trebuia sa se ridice la asteptari de 151 km/h. Din pacate variantele Sport si Trial nu au intrat in productie, probabil din cauza manevrabilitatii nesigure la viteze mari sau a uzurilor mari produse in grupul final iar Tourer-ul nu a fost produs decat in aproximativ 200 de unitati, disponibile in negru sau verde inchis.
Cizelarea
S7 Deluxe
In 1949, S7 a fost inlocuit cu doua modele noi. S7-Deluxe si S8. Cele doua modele noi prezentau un cadru modificat, o sa noua si un motor nou, cu o capacitate mai mare de ulei, camasile cilindrilor imbunatatite si o furca din seria „A” de la BSA.
Sunbeam - S8
De-luxe-ul era disponibil in Verde inchis iar S8 era fie negru fie gri metalic policromatic, o nuanta argintie placuta.
S8 era dotat cu o toba de esapament noua, mai stilata, turnata in aluminiu, si jante cromate incaltate cu cauciucuri inguste care inlocuiau „Baloanele” montate pe toate celelalte modele. Noul S8 era capabil de performante mai ridicate fata de inaintasii sai, fiind capabil de 137 km/h.
Mai multe prototipuri de S9 si chiar de S10 au fost construite dar, din cauza vanzarilor in scadere (si niciodata uimitoare) nu trec de stadiul de prototip si ultimile S8 ies pe linia de productie in 1956. Se spune ca Sunbeam-uri noi inca se gaseau in Showroom-uri la inceputul anilor 60’.
Triumph Thunderbird Storm
2011
General
Ar fi usor sa fim cinici cu Thunderbird Storm-ul nou de la Triumph. Ideea lor de a lua un model cruiser existent si a-l stiliza pe varianta „Hot-Rod” neagra este, la urma urmei, un drum bine bătătorit. Calarindu-l totusi, iese la lumina un Storm nou, mult mai placut decat alte victime ale modei.
In afara de vopseaua neagra previzibila si finisajele metalice, Triumph a trecut prin etapele suplimentare oferindu-i un aranjament far complet diferit, mai multa performanta si o serie de detalii ingrijite.
Motor
Triumph Thunderbird Storm adauga mai multa performanta, multumita kitului optional pentru cei 1700cc folositi, kit care ofera 12 CP in plus si care adauga putine condimente stilului Hot-Rod, ceva ce nu se regaseste in Black Spirit si Nighter.
Manevrabilitate
Ca si varianta stock, Triumph Thunderbird Storm se ridica peste conventiile clasei din care face parte. Suspensia, ca la mai toate Triumphurile, este bine setata iar franele sunt excelente. Desigur, nu se compara cu o motocicleta sport, directia e lenta si fiecare curba trebuie planificata bine dar este mai distractiva decat majoritatea cruiserelor mai ales cand te grabesti.
Echipare
Farul lui Triumph Thunderbird Storm cu fascicul dublu este cel care-l distanteaza instantaneu de Thunderbird stoc. In plus, Storm pluseaza agresivitatea: ghidon drept, risere inalte si semnalizari elegante din sticla. Fiind "minimalist" nu este chiar generos, dar are exact ce-i trebuie in locurile potrivite
Calitate si fiabilitate
Toate Triumphurile sunt bine construite in zilele noastre si nu au existat probleme de fiabilitate raportate pentru Thunderbird asa ca este destul de sigur ca acelasi lucru va fi valabil si pentru Thunderbird Storm.
Valoare
Cu un pret asezat intre Thunderbird si Rocket III Roadster Stormul are o valoare echitabila daca nu chiar surprinzatoare. Nu prezinta imbunatatiri extra fata de T-bird desi motorul de 1700cc se face usor apreciat, si in plus Storm-ul aduce cu sine o doza de extra-stil.
MOTORIZARE SI TRANSMISIE
Motor: 4 cilindri, 4 timpi
Combustibil: benzina
Putere: 85 CP
Capacitate: 1699 cmc
Cutie de viteze: 6 trepte
Rezervor: 22.00 l
Racire: lichid
Transmisie: curea
Pornire: electrica
MECANICA
Suspensie fata: Furca Showa 47mm
Suspensie spate: Showa dual amortizor cu arcuri cromate, ajustabile in 5 pozitii
Frana fata: Disc dublu 310 mm
Frana spate: Disc 310mm
Anvelopa fata: 120 / 70 R19
Anvelopa spate: 200 / 50 R17
DIMENSIUNI
Lungime: 2340 mm
Latime: 880 mm
Inaltime: 1120 mm
Inaltime sa: 700 mm
Greutate: 339.00 kg
Andrei, îți mulțumesc pentru articol, într-adevăr sînt pasionat de această frumusețe! Chiar dacă este o „vechitură”, Sunbeam-ul S7 este una dintre cele mai frumoase motociclete construite vreodată! Îmi doresc foarte mult să aud, văd și, de ce nu, chiar să călăresc una dintre cele rămase în viață! Și dacă sună ca asta ( http://www.youtube.com/watch?v=pE9nwf8IWs8 ) pot să zic că l-am prins pe Dumnezeul motocicliștilor de-un picior!
RăspundețiȘtergereToate bune!
:D Cica daca nu iti pierzi speranta e posibil ca visurile sa-ti devina realitate asa ca, Ovidiu, nu inceta sa visezi! Ne vedem la vara
RăspundețiȘtergere(sper...).