Stiri
Smaeb a ajuns la a IX-a editie. Salonul are loc - pentru prima data in Complexul ROMAERO. Locatia este generoasa, avand o istorie expozitionala complexa, manifestari de genul Salonul Auto Bucuresti, expozitii militare, nautice si altele avand loc cu succes in decursul anilor.
SMAEB 2011 foloseste hangare (H7 VEST si H7 EST), in timp ce EXPOBIKE 2011 - Salonul de Biciclete si accesorii va avea loc in hangarul H2.
Evenimentele conexe ce vor avea loc in cadrul SMAEB 2011:
- A doua editie a EXPOBIKE - Salonul de Biciclete si Accesorii. Eveniment organizat in colaborare cu ASSPORT.ro;
- A doua editie a TATTOO SHOW - conventia tatuatorilor si saloanelor de tatuaj din Bucuresti; Eveniment organizat in colaborare cu AERO-ART.ro;
- SCOOTER CUP - cursa de scutere organizata in colaborare cu revista SCOOTERFUN.ro;
- STUNT SHOW - ca in fiecare an organizatorii ofera de doua ori pe zi un spectacol cu cascadori profesionisti;
In perioada 9-10 aprilie 2011, multumita organizatorului Salonului de Motociclete, Accesorii si Echipamente Bucuresti, mai multi iubitori ai motocicletelor istorice organizeaza RETROMOTOR, prima editie a unui eveniment care se doreste a fi permanentizat.
In cadrul expozitiei sunt expuse atat motociclete restaurate cat si in curs de restaurare, din colectii particulare.
Ieri programul a fost intre orele 12-20 si astazi sunt acolo de la 10 la 18.
Volantul
Incepand de astazi vom face o scurta introducere in mecanismul motor. Acest ansamblu de piese ale propulsorului transforma miscarea de tranzactie, rectilinie a pistonului in cilindru in miscare de rotatie.
Acest mecanism preia presiunea gazelor care se destind dupa aprinderea combustibilului si transforma miscarea rectilinie a pistonului intr-o miscare de rotatie a arboreui cotit. Intreg mecanismul se compune din: piston cu segmenti si bolt, biela, arbore cotit si volant.
O sa incepem de unde am ramas cu enumeratul si anume Volantul:
Volantul asigura rotatia uniforma a arborelui cotit, usureaza rotirea acestuia si invingerea rezistentelor datorita compresiei motorului. Datorita energiei acumulate in timpul rotirii, volantul contribuie la invingerea suprasarcinilor de durata scurta la care este solicitat motorul de exemplu la pornirea motocicletei.
Volantul se confectioneaza din fonta sau otel si are forma discoidala la care, din motivele enumerate mai devreme, cea mai mare masa este distribuita catre periferie. Acesta trebuie sa fie bine echilibrat dpdv dinamic impreuna cu arborele cotit, pentru ca in timpul rotirii sa nu dea nastere la forte centrifuge neechilibrate, care provoaca vibratii ale motorului si uzura excesiva a lagarelor de sprijin.
In interiorul volantului se monteaza discul de ambreiaj, cu suruburile de ghidare si placa de presiune. Gatul volantului e prevazut la exterior cu un filet taiat in sens invers sensului de rotire pentru a nu permite uleiului din carter sa fie fie impins pe ambreiaj. La periferia volantului sunt trasatesemne pentru punerea la punct a aprinderii si pentru reglajul distributiei.
In cazul motocicletelor cu pornire automata, volantul are la exterior o coroana ditata, introdusa prin presare care angreneza, in momentul pornirii, cu pinionul demarorului.
NSU Super Max 1956
Compania NSU a fost fondata in 1873 ca producator de masini de tricotat. In 1886 a inceput productia de biciclete care in 1892 a inlocuit complet productia de masini de tricotat. Motocicleta NSU a aparut pentru prima data in 1901, urmată de masina NSU, prima in 1905. In 1931, productia de automobile a fost vanduta catre Fiat Motors, fiind reluata in 1957.
Al Doilea Razboi Mondial lasa fabrica NSU complet distrusa, dar se reia totusi productia modelelor lor de dinainte de razboi in 1946 iar in 1953 incepe povestea MAX. Max a avut unele caracteristici foarte inovatoare, inclusiv un cadru monococa realizat din otel presat care, mai tarziu a fost mostenit de Supermax. Prin 1955 NSU a devenit cel mai mare producator de motociclete din lume. În 1955, primul om care a depasit viteza de 200 m/h pe o motocicleta la Bonneville calarea un NSU.
In 1956, NSU prezinta Supermax cu un motor de 250cc, rezervor mai mare, si suspensie dubla spate.
Supermax a atins varful tehnologic in lumea motocicletelor cand a fost introdus, productia lui a continuat pana in 1963.
Acum va invit intr-o scurta calatorie, un tur al Super-Max-ului.
Aceasta motocicleta are motorul monocilindric, in 4T, cu un alezaj de 69mm si o cursa de 66mm. Raportul de compresie este de 7,4:1, motorul dezvolta 18CP la 6500rpm. Ungerea e facuta de o pompa cu pinioane.
Transmisia cuprinde un ambreiaj multidisc, umed si doua lanturi, unul pentru transmiterea miscarii de la motor la cutia de viteze in 4 etaje si celalalt pentru transmiterea miscarii de la cutie la roata.
Suspensia la roata din fata este telescopica, hidraulica, articulata la un brat oscilant, care-i permite o mai buna amortizare. Arcul rotii fata nu preia socurile primite de la roata, direct, ci prin intermediul bratului oscilant, astfel ca ele sunt mult reduse.
Suspensia rotii din spate este asigurata prin amortizoare telescopice, hidraulice, cu dublu efect (cursa dubla), lucrand atat la ridicarea rotii cat si la coborarea ei. Acestea sunt montate inclinat pe o bascula articulata pe un brat fix in spatele motorului.
Triumph Daytona 675R - 2011
General
Triumph-ul spune despre 675R ca ar fi o arma de zi pe circuit, un instrument de mers rapid iar noi nu vrem sa-i contrazicem. Suspensiile Olins Rigide si cadrul usor, cu aliura agila al lui 675R iti lasa impresia unei motociclete de cursa cu sange albastru. Cupland toate astea cu motorul tri-cilindric cu o gama larga de turatii se obtine o motocicleta capabila de o viteza devastatoare. Totusi pentru sosea, suspensia standard e a naibii de dura. Touché-ele simple de rosu ale sub-cadrului, acompaniate de aripa fata din carbon si carenele cu linii moi fac 675R-ul usor recunoscibil. Bravo Triumph. Acum am dorii o varianta de 1000cc daca se poate.
Motorul
Este acelasi motopropulsor care echipeaza Daytona 675 standard. Uita de putere de top- desi 115 CP la roata nu se stranuta usor - este curba legendara de cuplu plat, dar mare, acompaniata de o putere in cai de clasa medie care fac din Daytona o motocicleta usor de condus, iertatoare... satisfacatoare.
Dacă doriti sa pompati ceva adrenalina atunci 675R va da putin ajutor, pur si simplu trageti de acceleratie un pic mai tare.
Manevrabilitate
Din nou, exact la fel ca si Daytona 675 este pur Supersport. Saua este inalta dar nu este inconfortabila,poate doar de intimidanta la inceput. Pe pista se aseaza foarte bine multumita furcii Ohlins NIX30 complet ajustabila pe fata si a suspensiei Ohlins TTX36 spate. Ambele sisteme fac trecerea intre drum si pista mai usor fiind complet ajustabil. Datorita rigiditatii suspensiilor, ocazional, te poti trezi in voblaj, remediat usor de amortizorul de ghidon. Ar fi fost bine daca Triumph echipa 675R cu o unitate complet ajustabila pentru a face transformarea "R" completa.
Calitate
Componente de sasiu nu sunt diferite fata de cele ale omologilor japonezi. Acest lucru lasa loc de discuţii, din care exista cateva pe forumurile de specialitate care fac comparatia cu versiunea anterioară (2006-2008), dar nimic altceva decat vorbe bune s-au spus despre acest cel mai recent model.
Cursele au facut cateva victime mecanice, cateva motoare si-au dat obstescul sfarsit pe pista dar acest lucru se intampla si cu japonezele – e in natura bestiei.
Valoare
La 11.089,20 EUR – 675R este o motocicleta de clasa mijlocie care isi merita banii fara discutie. Daca mai puneti la pretul de baza al altor modele costul cateva accesorii de curse care pe Daytona 675R sunt standard veti vedea ca achizitia modelului de care am vorbit poate fi o afacere buna.
Detalii Tehnice:
Motor: Tri-cilindru in linie, 675cc, racire cu lichid, 4T.
Puterea maxima de 125 CP este livrata la 12500 rpm, iar cuplul maxim de 72 Nm la 11750 rpm.
Greutatea – 162kg
Inaltime sa – 825mm
Capacitate rezervor – 17.4 litres
Frana fata – 2discuri X 308mm. Etrier 4 pistonase
Frana spate – disc de 220mm. Etrier cu un singur pistonas.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu