duminică, 22 mai 2011

Motojurnal / Editia XXIII

Stiri
Au aparut schitele lui Terblanche pentru Norton.
La doar trei luni dupa ce a inceput lucrul la Norton, legendarul designer moto Pierre Terblanche  si-a deschis caietul cu schite permitandu-ne sa aruncam o privire pe posibilele motociclete produse de firma Britanica.
            Terblanche este omul din spatele unora dintre cele mai faimoase designuri in materie moto. De la Ducati Supermoto, Hypermotard, 999 si originalul Multistrada pana la motocicletele concept din 2009 ale celor de la Moto Guzzi.

MV Agusta F4 RR intra in productie de saptamana viitoare.
Firma italiana MV Agusta va incepe productia monstrului superbike de 201CP -  F4 RR Corsacorta de saptamana viitoare.
Noul F4 este varful gamei, trecand deja printr-o tranformare anul trecut cand au proclamat-o drept cea mai puternica motocicleta de serie.
F4 RR vine acum cu un alezaj mai mare, o cursa mai mica (corsacorta), cu supape mai mari si mai usoare din titaniu.
Pistoane noi forjate din aliaj „Aerospace RR”, o evacuare imbunatatita, amortizoare Ohlins TTX36, jante forjate, frane Brembo si scheme de culoare ametitoare (rosu pastel,alb si alb mat perlat) sunt unele dintre up-gradeuri.


Nu uitati de intalnirea de pe litoral a celor de la Seawolves MC - "Seawolves Bike Fest 4" Mamaia 2011.



In weekendul 10 - 12 Iunie 2011, in aceeasi locatie ca si anii trecuti, campingul “Tabara Turist”.








Jocul pistonului

Pentru ca la temperatura de regim pistonul sa poata functiona fara a se intepeni in cilindru, intre mantaua lui si peretii cilindrului se lasa un mic joc.
Acest joc este necesar datorita urmatoarelor cauze:
-          Materialul din care este confectionat pistonul are un coeficient mai mare de dilatare decat fonta din care este confectionat cilindrul.
-          Pistonul lucreaza la o temperatura mai mare decat cea a cilindrului care este racit direct cu aer sau lichid.
-          Intre piston si cilindru este necesar un mic joc pentru a permite patrunderea unui strat subtire de ulei care asigura ungerea si etansarea.
Jocul cu care se monteaza pistoanele este dat de fabrica si este in functie de felul motorului, de materialul din care este confectionat pistonul, felul racirii etc.
            Pistoanele care sunt confectionate din aliaj de aluminiu prevazute cu taieturi in manta se monteaza in cilindru cu joc foarte mic (0.04-0.06mm).
            Cunoscandu-se importanta fortelor de inertie se impune ca pistoanele unui motor sa fie egale ca greutate, de aceea inainte de montare fiecare piston trebuie cantarit impreuna cu segmenti. Se admit diferente de 0.5-1% din greutatea totala; deci pentru un piston de 200g se admite o diferenta de 1-2g. Daca aceasta greutate este depasita, pistoanele se aduc la greutate egala prin strunjire.

Simson AWO T 450

Printre batranicile din tara noastra gasim si Simsonul AWO S si T 450. In timp ce S-ul inca este o motocicleta comuna printre colectionari iata ca T-ul 450 a ajuns o raritate, majoritatea fiind vandute dupa revolitie (sau involutie) catre Germanica de „baietii destepti” pe sume frumusele, cand la noi nu se dadea o ceapa degerata pe o asa „vechitura”. Acum motociclistii pasionati de fiare de tinut in vitrina si scos la o plimdare duminica fac tot posibilul sa gaseasca aceste comori, sa le reconditioneze si sa se bucure de ele la adevarata lor valoare. Am avut ocazia sa vad cateva T450 restaurate foarte bine si de la prima privire am inteles ca odata si odata va trebuii sa vorbesc despre ele. Iata ca a venit momentul.

 Motorul folosit de aceasta motocicleta este un monocilindru in 4T de 247cc, cu un alezaj/cursa patrat 68/68mm. Raportul de compresie este de 6.7:1. Motorul dezvolta 12CP la 5.500rpm.
Caracteristic acestui motor este ca arborele cotit este asezat transversal fata de axul longitudinal.
Transmisia se realizeaza printr-un ambreaj cu un singur disc, o cutie in 4 trepte in fata si march-arriere si axul cardanic legat la grupul conic al rotii spate.
            Suspensia rotii fata este asigurata de o furca telescopica hidraulica iar pe spate doua amortizoare hidraulice, fixate frumos perpendicular pe rama motocicletei, pluseaza la comfortul pilotuui.
            Cadrul este un dublu-leagan, inchis, din tevi de otel si crom, sudate la locurile de legatura.

            Jantele sunt interschimbabile, echipate cu amvelope de 3.00X19”sau 3.25X19.
            Franele sunt pe tambur, mecanice, actionate prin cablu si tija.
            Instalatia de alimentare este formata dintr-un rezervor de 12l, un decantor si un robinet cu trei cai (deschis/inchis/rezerva).
            Instalatia electrica cuprinde un generator de curent continuu de 6V si 60W care servaste la iluminat, la actionarea claxonului si la alimentarea bateriei de 6V 8Ah cu placi de plumb sau de cadmiu-litiu. Aprinderea este asigurata de un magnetou.

            Motocicleta are o greutate totala de 140kg alimentata, putand incarca 160kg, cand greutatea totala este de 300kg.
            Viteza maxima constructiva este de 103.5Km/h si consuma 3l/100Km.
Modelul s-a fabricat din 1952 pana in 1962.

           

KTM 350 EXC-F 2011

General
Expertii off-road Australieni au revolutionat motocross-ul clasei 450cc in 2010 prin modelele mai mici de 350 si au aplicat acelasi tratament pentru KTM 350 EXC-F din 2011 combinand manevrabilitatea unei motociclete de 250cc cu performantele uneia de 450.

Motorul
Noul monocilindru cu 4 valve, DOHC, de 349.7cc, in 4t, dotat cu racire pe lichid este compact precum un motor de 250cc totusi capabil de puterea unuia de 450, dezvoltand 46CP.

Manevrabilitate
Un cadru nou-nout, impartit cu majoritatea KTM-urilor pentru 2012, este rezultatul unei munci ample pentru a creste rigiditatea torsionala reducand insa rigiditatea longitudinala, oferind imediat un sentiment crescut de control. Singura critica reala este adusa pentru felul in care amortizorul spate PDS a fost prins direct pe bascula pentru a elimina riscul defectarii altor ansambluri prin folosirea pe teren accidentat, si care iti da o senzatie vaga si moale a spatelui. Un amortizor corect setat pe greutatea pilotului s-ar putea sa rezolve totusi aceasta problema.

Echipare
Cu o furca WP upside-down complet ajustabila si o suspensie spate linkless, jante Excel, discuri de frana ondulate si pornire atat cu pedala cat si electrica 350 EXC-F da dovada de o echipare buna.

Calitate si fiabilitate.
Calitatea constructiei KTM tipic excelenta, componente cu calitate de varf garanteaza ca fiecare aspect al motocicletei functioneaza si gata.

Valoare
Adevarata diferenta intre reprezentantele liniei enduro de la KTM depinde mai mult de capacitate decat de pret. Daca sunteti in cautarea unei motociclete enduro care impleteste promptitudinea agila a unei motociclete de 250cc si ritmul unui golan de 450cc, ati gasit-o.

            Date tehnice
Motor : monocilindru de 349.7cc, DOHC, 4 valve, racit cu lichid.
Puterea: 46CP
Greutate: 107kg
Inaltimea sa: 970mm
Capacitate rezervor: 9.5 litri
Cadru dublu-leagan
Suspensie fata: furca upside-down WP 48mm complet ajustabila
Suspensie spate: mono-amortizor WP complet ajustabil (PDS)
Frana fata: disc 260mm, etrier cu doua pistonase
Frana spate: disc 220mm etrier cu un singur pistonas
Dimensiune anvelopa fata: 90/90 x 21
Dimensiune anvelopa spate: 140/80 x 18

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu